OCZ Platinum OCZ4002048ELDCPE-K Review

aramdin 20 februari 2006, 1.024 views

OCZ Platinum OCZ4002048ELDCPE-K

Pluspunten

• Hoge Bling factor
  • Platinum Heatspreaders
  • Strakke default timings

Minpunten

• Lage overclockbaarheid
  • Hoge prijs

Stabiliteit Score: 5
Heb dit geheugen op hetzelfde tijdstip gekocht als mn collega Psycholander, dit was het snelste OCZ geheugen wat Alternate toendertijds te bieden had.

Het is verpakt in een hersluitbare blisterverpakking, simpel en effectief :p

Featureset
Standaard loopt dit geheugen erg strak, zelfs voor 1GB reepjes. Het loopt op 2-3-2-5-1T. Ik heb geprobeerd om er 2-2-2-5-1T van te maken, maar helaas pakt hij dit niet.

De Heatspreader is gemaakt van platina, hoge bling factor dus. Bijkoment probleem zijn de vingerafdrukken, je moet eigenlijk je mem installeren met van die vetvrije handschoenen wil je ze netjes houden ;)

Stabiliteit
Op default voltage + clocksnelheid is er niets mis mee. Je kan memtesten wat je wil, maar fouten kom je niet tegen. OCZ staat ook garant voor kwaliteit. Dat merk je ook wel als je een dergelijk reepje oppakt.

Overklokbaarheid
Valt helaas tegen, voor bijna 300euro verwacht je reepjes die stukken harder gaan dan waar ze voor gemaakt zijn. Vooral als je geheugen uit de Platinum reeks van OCZ komen. Mn collega heeft zn mem 30mHz over de stocksnelheid gekregen, mij is me dat nog niet gelukt. Ik zal de timings wat losser moeten zetten om dat voor elkaar te krijgen.

De prijs ligt aardig hoog voor deze modules, je kan maybe iets meer neerleggen en dan bijvoorbeeld OCZ XTC modules kopen of G.Skills oid

Actuele prijs: http://tweakers.net/pricewatch/123462

Heb jij ook een OCZ Platinum OCZ4002048ELDCPE-K?

Ik hoor dit wel veel vaker. Hoe strakker de timings hoe slechter overclockbaar.
Als je eens reviews had gelezen, wist je dat deze modules bijna niet OCÚn. Als je deze modules kocht om te OCÚn had je wat leeswerk van te voren moeten doen, zoals met alles wat je wil OCÚn.
Je kan namelijk er nooit vanuit gaan omdat iets duur is dat het snel willen lopen.