Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G Review

D4NG3R 11 mei 2010, 1.549 views

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G

Pluspunten

• Goedkoop
  • Goede prestaties

Minpunten

• Overklokbaarheid is er waarschijnlijk niet zoveel. Omdat het Valueram is (nog niet geprobeert).

Ik had een nieuw systeem aangeschaft, hierin had ik één van deze DIMM'etjes geplaatst.

Jammergenoeg was hij kapot bij de aankoop (DOA). Ik kreeg een nieuwe opgestuurd van de webshop, maar dit mocht niet baten. 2 weken terug is deze ook kapot gegaan. Maar gelukkig heb ik sinds een week mijn 2e strookje ook gekocht/geplaatst. Dus nu is het even wachten op het andere DIMM'etje

Ik gebruik ze in combinatie met de heatsinks: Scyteh Kama Wing (Zwart) deze bevallen mij ook zeer goed (zie mijn review daar)

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G?

1600Mhz met een stock snelheid van 667Mhz betwijfel ik zeer...

Bedoel je niet 800Mhz (DDR3 1600)

Heb er nu 1 op 700Mhz staan met timings van 9-9-9-26, Vind het voor nu wel even goed.

Binnenkort ga ik er wat dieper op in, maar ik heb nog niet heel veel ervaring met het OC'en van RAM, vond dit vroeger niet interessant genoeg naast het OC'en van mn CPU & GPU.

Binnenkort heb ik foto's en breid ik deze Review een klein beetje (heel veel) uit.
Maar eerst (zoals ik al zij) wil ik wat meer info opdoen & er een beetje mee aan de gang gaan. + ik zit nog te wachten tot mijn andere 2GB terug komt/vervangen word van RMA :+

Nog sites en/of tips? Want behalve het verhogen van de FSB en het Verlagen van de Timings, weet ik eigenlijk 0,0 van het OC'en van RAM af.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 13 mei 2010 03:19]

Hangt ervan af wat je meet.

Ik bedoel dus 1600MHz effectief. Oftewel 800Mhz DDR.
Misschien een beetje kort?

En denken dat ze niet zo overklokken, omdat het KVR's zijn, valt ook nog te bezien.

Heb ze zelf hier op 1600MHz 8-8-8-24 CR1 lopen, toch niet slecht voor budgetspul.
hoe heb je dat voor elkaar gekregen ??? 1600MHz???