Specificaties Tower, 4 interne + 6 externe bays - Bekijk alle specificaties

Enermax Chakra ECA-3050 Review

Rixter223 20 mei 2010, laatste update op 28 januari 2011, 464 views

Enermax Chakra ECA-3050

Pluspunten

• Aansluitingen bovenop incl. e-sata.
  • Makkelijk demonteerbaar.
  • Goeie koeling.
  • Mooie vormgeving.
  • Prijs/prestatie verhouding.

Minpunten

• Oranje led lampje aan de voorkant is wel erg sterk (ik heb slechtere fietslampjes gehad!)

Voor dat geld een erg mooie kast. Mooie kwaliteit. Alles van staal behalve het voorpaneel.
De voor en zijpanelen zijn eenvoudig te verwijderen, verder is de kast erg ruim van binnen.
De voorkant heeft 2 mooie uitklappaneeltjes voor DVD drives aan de bovenkant van het voorpaneel. Deze gaan een beetje stroef open maar niet echt een probleem.
Verder zit er bovenop aansluitingen voor geluid/usb en e-sata evenals de aan/uit en reset knop. Dit zit allemaal mooi weg gewerkt achter een klepje wat mooi open klapt en niet half open klapt bijvoorbeeld, prima kwaliteit. Deze aansluitingen zitten erg handig in mijn geval want de kast staat laag rechts van mijn PC tafel.
Op het linker zijpaneel zit een koker die boven je CPU zit en zo de warme lucht je kast uit werkt, je moet dan wel een koeler hebben die naar beneden blaast vanaf je moederbord natuurlijk. Mocht je een koeler hebben die opzij blaast dan zit er achterin de kast nog een grote koeler die dat werk overneemt.
Let wel goed op de plaatjes bij de winkel waar je hem wilt kopen want er zijn diverse modellen te koop met kleine verschillen zoals bv. geheel zwart, zwart met zilveren rand en met of zonder blauwe led verlichting voor. Ik heb de geheel zwarte kast zonder led.
Achterin zit een grote casefan voor extra koeling die goed werkt maar wel wat gezoem geeft maar goed, een fan zonder geluid heb ik nog niet kunnen vinden...
Al met al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe kast! :P

Heb jij ook een Enermax Chakra ECA-3050?