Philips 55PUS7304 Zilver

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS7304 Zilver Review

AnouarTestpanel 30 juni 2019, 2.073 views Testpanel

Philips 55PUS7304 Zilver

De Philips 55pus7304 is een goeie TV. 4k, Ambilight, 55 inch maar de prijs is een beetje aan de hoge kant vergeleken met andere vergelijkbare TV’s. Het Android systeem is ook erg nieuw en heeft hier en daar wat bugs. Voorderest is het een top TV.

Pluspunten

• 4K
  • 55 Inch
  • Ambilight
  • Draaibaar standaard

Minpunten

• Lage kwaliteit afstandsbediening
  • Android bugs

Philips 55pus7304

Met het geluk dat ik heb mocht ik de Philips 55pus7304 testen op het Tweakers Testfest. De televisie is 2 weken voluit getest (bijna heel prison break opnieuw gekeken oeps). Helaas wel tegen wat probleempjes aangelopen maar die zijn snel verholpen.

Specificaties

Unboxing

Ik benoem wel even dat deze unboxing is gedaan in een kamer van 3 bij 2 en dus amper tot geen ruimte was om goede foto’s te maken van de TV.

Eenmaal de TV binnengekregen is toch wel echt de tekst waar deze TV om bekend staat: “The one to watch”.

Als je de doos opent zie je meteen een uitleg hoe je de TV er het handigst uit krijgt. Overigens heb ik deze manier niet gebruikt en heb ik gewoon de TV uit de doos getrokken.

Onder het uitleg blaadje ligt de afstandsbediening. Vrij standaard en zelfsprekend alleen hebben 3 knoppen wat uitleg nodig. De knop tussen de Netflix en Rakuten knop opent de Philips TV Collectie app met allemaal games en video’s en meer! Verder gelden de 3 gekleurde bolletjes voor het Android systeem wat in deze TV zit en de Ambilight knop is voor de RGB lampjes achter de TV.

Eenmaal de TV uit de doos gehaald zie je meteen hoe groot de TV is vergeleken met mijn bed. (Daar ligt hij op). Ook zit er rechtsboven een sticker met wat specificaties zoals je kan zien.

Als je de standaard uit de doos haalt kan je gewoon weer de handleiding erbij halen om dan precies te zien hoe je hem moet monteren. Het is een erg simpel proces waar ik klaar mee was in 2 á 3 minuten.

Eenmaal alles erin geschroefd en op zijn plek gezet staat de TV dan eindelijk. Helaas omdat ik zo een kleine kamer heb is deze foto een beetje slecht aan de zijkant. Gelukkig paste de TV goed op mijn kast en vanwege de draaibare standaard kon ik hem goed draaien naar mijn bed.

Installatie

Hier zijn wat installatie foto’s die voor zichzelf spreken.

Ervaring

Het overall plaatje aka de featureset is echt een perfecte combi. Door de Ambilight denk je echt dat je in de film zit het maakt alles zo veel realistischer en vetter. De speakers zijn ook prima voor een kamer waar ik dus in zat want je kon alles perfect horen. De 4K maakt het dan ook echt af en dat is een prachtige finishing touch. Popcorn en drinken erbij en je hebt je eigen privé bioscoop.

De enige problemen waar ik tegen aanliep waren met de afstandbediening en de Android software zelf. Toen de TV helemaal uit was gezet (ook de stroomkabel eruit) en ik hem er een paar uur later weer in deed startte de TV zonder enig probleem. Overigens toen ik Netflix wou openen crashte hij steeds en dit gebeurde steeds. Pas toen ik de TV weer helemaal had uitgezet hoe het eerst ook was had ik het probleem opgelost. Verder wat er met de afstandsbediening was is dat de reactietijd heel sloom is. Het duurt ongeveer 5 seconden totdat de TV het afstandsbediening signaal opvangt bij bepaalde knoppen op de afstandsbediening.

Verder heb ik geen problemen met Pixeldefecten, Ghosting of van bouwkwaliteit gehad.

De vormgeving vind ik zelf erg handig, doordat de hoeken schuin zijn kan je goed de TV draaien. De hoeken komen dan precies goed met de muur in mijn geval en de TV draait zelf ook lekker door de standaard.

De kleurweergave vond ik ook echt prima, zoals je hieronder kunt zien. Het beeld is echt prachtig en de Ambilight werkt erg goed mee. De contrast en helderheid kon je zelf aanpassen maar ik heb het niet eens aangeraakt want het werd automatisch ingesteld door de TV.

Heb jij 1000 euro te besteden en wil je een TV van goede kwaliteit dan is de Philips 55pus7304 echt een aanrader. Ik ga hem echt missen want wat heb ik veel uren achter elkaar gekeken op dit beest. Zoals je dus kan merken aan de review heb ik erg genoten van de TV.

@Tweakers & Philips erg bedankt voor de mogelijkheid om deze TV te mogen reviewen want wat heb ik genoten.

Dit is ondertussen al mijn 3de review. Tips en complimenten zijn altijd welkom en ik hoop dat ik daardoor kan verbeteren!

Heb jij ook een Philips 55PUS7304 Zilver?

Prima review! Maar bijna 1000 euro voor een 50/60 hz is echt zonde van je geld. Voor minder geld koop je een 100hz lcd en voor hetzelfde geld koop je een 100hz oled. Dit is echt overpriced.

Kleine toevoeging, ik zie dat de tv sinds juni dit jaar uit is, dat verklaart de (nu nog) forse prijs wellicht.

[Reactie gewijzigd door ro84 op 2 juli 2019 17:29]

Erg bedankt! Dat klopt wel, de TV was ook later bij mij binnen omdat hij eerst nog uit moest komen. Ik denk dat de prijs soon gaat dalen.

-Anouar
Voegt meer Hz nog iets toe als video niet vaker dan 50/60 keer per seconde wordt ververst? Aangezien alle TV's toch LCD/LED/OLED zijn en een 'constant aan' beeld per pixel geven en geen CRT's meer (die nog 'knipperden', dwz het beeld werd tig keer per seconde met een magnetisch gestuurde lichtstraal opgebouwd en gloeide na).
Ik heb zelf helemaal geen last gehad van t beeld. Het was constant goed en heel smooth.
Het is sowieso te kort door de bocht om alleen op basis van specs te kiezen.

Hier hangt een 55” van Samsung die pre-OLED is, maar met een ‘extra’ gele pixels heeft en daardoor een groter kleurbereik heeft en meer contrast.

Uiteindelijk wil je idealiter een TV gewoon een keer in het echt zien spelen voor je een besluit neemt.
Ik ben het met je eens. Als ik een TV zou kopen en al helemaal van die prijs wil ik het eerst kunnen in de winkel bijvoorbeeld.
Precies wat ik ook gedaan hebt toen. Oriënteer je op je gemak. Kijk wat er is, wat er kan en wat het kost. Zet voor jezelf op papier wat je wil en wat je wil uitgeven.

Ga dan kijken bij een paar grote winkels die je favorieten (op papier) hebben staan. Grote kans dat je tot net even andere inzichten komt.

Toen ik deze Samsung kocht, was UHD nog maar net een beetje betaalbaar aan het worden. Zeker als je een tv wilde die ook daadwerkelijk UHD weergaf via externe poorten(!) duh, natuurlijk wil je dat anders is hij nog steeds niet toekomst-bestendig. Maar dat zetten ze liever niet op de doos. Zo is het altijd opletten met grote aankopen.
Leuke review, ben momenteel op zoek naar een betaalbare 55 inch televisie en deze zal zeker meegenomen worden in mijn lijstje der overwegingen.
Erg bedankt! Zijn er al dingen die je wilt bij je 55 inch TV of moet hij gewoon groot zijn?
Als ik het goed begrijp, heb jij de tv nog niet heel lang of je hebt geen ervaring met Android tv. Iedere Philips tv bezitter weet wat voor troep de Philips tv's zijn geworden, dus het ligt niet perce aan de Android besturing. Niet te vergeten dat de service ook erg belabberd is.

[Reactie gewijzigd door heszar op 1 juli 2019 09:34]

Ik ben het eens met je over eens over Philips. Ik schrok van hoe slecht die afstandbediening was en vond dat wel jammer. Die Netflix app daarin tegen werkt toch juist via de software en niet via de TV zelf?
Dat zou je inderdaad kunnen stellen, maar naar mijn mening ligt het ook aan software icm de hardware. Ik heb zoveel problemen met die tv gehad dat ik uiteindelijk een chromecast heb gekocht om de apps via de chromecast te gebruiken.
Oke oke.. dat kan inderdaad wel een oplossing zijn. Maar zou een externe chromecast werken op deze TV want hij heeft al een ingebouwde chromecast.
Ja zeker, ik gebruik de interne chromecast functionaliteit van de tv helemaal niet want iedere keer als ik die aanroep dat crasht mijn tv :)
Oke, goed om te weten! Ik heb zelf alleen gebruik gemaakt van t livestreamen via mijn telefoon met spotify en youtube.
Leuke review,

Deze TV staat ook op een lijstje van me alleen dan de 70 inch variant. Ben echter wel benieuwd naar het beeld en geluid. Deze TV zou Dolby atmos en Vision ondersteunen. Ook de Netflix app op de TV zou deze dit ondersteunen. Heb je dit toevallig kunnen testen? Stond er Dolby atmos en Vision bij het afspelen via de app in beeld?

Ik heb een receiver met een 5.1.2 opstelling en zou deze o.a. van atmos willen voorzien via deze TV.

Groeten Rein

[Reactie gewijzigd door Rein Nooijen op 2 juli 2019 13:19]

Hoi Rein,

Erg bedankt. Zelf was ik verbaast van het geluid en beeld. Dit natuurlijk op een goede manier. Ik zag zelf niks van Dolby Atmos en of Vision. Het spijt mij. De 70 inch variant kan natuurlijk weer anders zijn maar de 55 inch variant is echt een topper.

-Anouar
Lekker gedaan weer hoor anouar! Top review alleen jammer dat als je een TV fotografeert het licht soms een beetje tegen zit :/

-Janwillem
Erg bedankt JW! Het is inderdaad jammer maar het kon niet anders.

-Anouar

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games