Specificaties 3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Ericsson Aino Zwart Review

FredFlinstone 11 mei 2010, laatste update op 11 mei 2010, 1.207 views

Sony Ericsson Aino Zwart

Pluspunten

• Telefonische support.
  • Mooi toestel.
  • Helder scherm.
  • Gebruikersvriendelijk
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen handleiding of cd met de software meegeleverd. Deze staat wel op de site. Geluidskwaliteit en draagcomfort oordopjes.
  • Geen oordopjes in de telefoon zelf
  • Geen standaard USB aansluiting op het toestel

Mijn allereerste Sony Ericsson telefoon. Ik heb hem nu een week of 6. Gekocht bij Studentenmobiel. Prima en snelle levering. Het is even wennen na jaren van Symbion telefoons maar het went wel heel erg snel. :P Een zeer gebruikersvriendelijk toestel, mooi design. Menu is gemakkelijk te vinden en te gebruiken. Alles wijst zichzelf eigenlijk wel. Wat een beetje vreemd is, is het menu item Agenda. Deze zou eigenlijk overige moeten heten wat hier zitten o.a. applicaties, synchronisatie en bestandsbeheer onder. 8)7.
Bij voldoende licht maak deze telefoon ook prima foto's. Ook het bekijken van films gaat prima. Het concept van half slider half touchscreen werkt ook probleemloos en is snel en handig. Ik gebruik de telefoon om mijn agenda en contacten te synchroniseren met Exchange. Dit werkt voortreffelijk. Nog geen misser gehad. Telefoon biedt veel applicaties / mogelijkheden. Ook de joystick werkt prima en hier is de agenda, contactenlijst en berichten snel bereikbaar. Batterijduur bij standaard gebruik is ook prima.
Dan nu een negatief puntje, de oordopjes. Deze hebben een slecht draagcomfort en de geluidskwaliteit valt mij ook heel erg tegen. :( Je kunt ze niet rechtstreeks op het toestel aansluiten. Hiervoor wordt een bluetooth adaptertje meegeleverd die je MOET gebruiken voor zowel het luisteren naar de radio / mp3 als bij het draadloos bellen. Aangezien dit eigenlijk mijn enige echte minpunt is ben ik zeer enthousiast over dit toestel. Had ik al eerder een Sony Ericsonnen moeten kopen O-) ? Ik zal het niet weten maar tot op heden heb ik geen spijt van deze toch niet al te goedkope telefoon.

Heb jij ook een Sony Ericsson Aino Zwart?

Nogmaals over de oordopjes, je krijgt verschillende rubbertjes erbij, dus er is er vast wel 1 die wel goed zit. Verder kun je ook gewoon een verloopsnoertje kopen (is volgens mij 3 euro bij DealExtreme) en dan kun je rechstreeks je dopjes er op aansluiten.

Verder zou het gebruik van alinea's, kopjes en witregels je review goed doen. Ook foto's erbij zijn altijd leuk.
Heb de Aino ook.

Juist vanwege de Bluetooth headset de keuze voor dit toestel.
Geluid is geweldig voor stock earplugs!

Bijgeleverd docking station is ook een dikke plus.
Op het werk staat die mooi opgesteld op mijn desk Ún wordt ook nog eens opgeladen.
Groot nadeel is dat het scherm niet meedraait wanneer deze in de dock zit.

Ik ben zelf zeer tevreden over het toestel.
Af en toe is hij wel traag.
Maar eens kijken of er nieuwe firmware uit is...
Mijn broertje heeft ook deze telefoon en ik moet zeggen dat ik juist de geluidskwaliteit erg goed vond. Met de meegeleverde dopjes wel wat minder dan mijn eigen, maar voor meegeleverde dopjes ver boven gemiddeld. Dat bluetooth ding zag ik ook als een pluspunt, een meegeleverde bleutooth stereo remote unit vond ik erg netjes, maar dat terzijde.

Over de review zelf: Een beetje karig, iets te veel smiley's voor zo'n klein stukje. Kopjes doen het ook altijd goed.
ik vond zelf ook de geluidskwaliteit juist erg goed, de in-ear plugs leveren prima kwaliteit, en als je de bas opschroeft hoor je die ook lekker.

over het draagcomfort van de dopjes, dat is denk ik afhankelijk van je model oor :P
bij mij zit het iig gewoon lekker

Verder ben ik het wel met je review eens, het is een lekker telefoontje (hoewel hij pas echt lekker begon te werken na een paar updates)

[Reactie gewijzigd door Sinester op 11 mei 2010 10:53]

Jammer dat ik dit toestel gemist heb in 2010, mooie ervaringen gehad met het merk. Sony mist het ''ericsson'' gedeelte i.m.o. nu.

Leuk dat er meer mensen zijn die SE een mooi merk vonden/vinden. Prima toestelletjes altijd!