Philips 55PUS7304 Zilver

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS7304 Zilver Review

rpannekoekTestpanel 25 juni 2019, 216 views Testpanel

Philips 55PUS7304 Zilver

al met al een goede tv die stevig aanvoelt ondanks dat ik niet veel tv kijk erg van genoten

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • bouw
  • afwerking

Minpunten

• afstandsbediening
  • prijs

Indeling

• Intro
  • Design
  • Beeldkwaliteit
  • Geluid
  • Conclusie
  • Algemene werking
Intro
Laat ik beginnen met vanuit welk standpunt ik deze review ga schrijven.
Ik zal deze review vanuit een persoonlijk gebruik gaan schijven.
Zelf kijk ik vrij weinig tv. Ik kijk eigenlijk enkel in de ochtend voordat ik ga werken ongeveer een half uurtje tv en af en toe s'avonds tijdens het avond eten.
Ik heb dus ook niet zo heel erg veel geprobeerd met de instellingen.
Design
De mat zilveren kleur zal voor veel mensen niet de eerste keus zijn voor een tv.
Zelf zal ik waarschijnlijk ook een zwarte hebben genomen.
Echter versoepelde de mat zilveren kleur de overgang naar de witte muur erg mooi.
Ik vind dat je bij de meeste tv's die voor een witte muur staan altijd gelijk zo'n groot zwart vlak krijgt en door de zilveren bezel werd dat effect een beetje weggenomen.
De voet is simpel en is niet erg diep dus past ook makkelijk op de smallere tv meubels. Daarbij kan je hem ook nog draaien
Beeldkwaliteit
De tv gaf naar mijn mening erg mooi beeld. (Zeker gezien de tv die er normaal staat een full hd 32" tv is)
Wel moet ik zeggen dat het beeld out of de box een beetje grijzig was echter na de beeldverbeteraars aan te hebben gezet was dit weg en zag het beeld er mooi en kleurijk uit.
Ik ben zelf geen dode pixels tegengekomen en heb geen last gehad van backlightbleeding.
Met de periode van 2 weken is het erg lastig om dingen als inbranding te constateren.
Geluid
Over het geluid was ook zeker niet te klagen.
Ik had nergens het idee dat er ergens teveel of te weinig van aanwezig was in het geluid.
Verder heb ik niet zoveel te zeggen over het geluid gezien ik niet echt een audiofiel ben.
Algemene werking
De werking van de afstandbediening was erg fijn. Hij lag lekker in de hand.
er waren echter wel 2 dingen die ik miste met de afstandbediening.
Dat was een toetsenbordje of zo'n pointer die je op sommige LG tv's tegenkomt.
Ook miste ik iets van een home button waarbij je weer direct terug kwam naar live tv vanaf de mediabox. (ik heb deze in ieder geval niet kunnen vinden)
Persoonlijk had ik het ook fijner gevonden als de knopjes zwart waren je had nu met bepaald lichtinval dat de knopjes niet echt te zien waren.
Ik vond dat je erg fijn door het menu heen kon bladeren. Echter zoals ik eerder ook al zei heb ik hier niet erg veel in gepuzzeld en aangepast.
Voor de prijs van 1000 euro lijkt mij dit een erg redelijk bedrag voor de features die je ervoor krijgt.
Voor het gebruik wat ik zelf met een tv doe vind ik hem erg duur en zal hem met deze reden ook niet kopen.
De Ambilight waar deze tv over beschikt weet ik nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het werkt goed, je kan hem bijvoorbeeld static aanzetten of met het beeld of met geluid laten meegaan. Echter weet ik nog niet echt of ik het fijner met of zonder vind.

mvg,

Raymon Pannekoek

Heb jij ook een Philips 55PUS7304 Zilver?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smarthome