1 review

Bosch BGS7RCL

Specificaties Zakloze slede-stofzuiger met 700W motor - Bekijk alle specificaties

Bosch BGS7RCL Review

Helhond 22 juni 2019, 442 views Product gekocht

Bosch BGS7RCL

Goede en stille zakloze stofzuiger, met voldoende wendbaarheid en actieradius.

Pluspunten

• Relatief stil
  • Wendbaarheid
  • Actieradius

Minpunten

• Plastic minder stevig

Ik ben net een dag te laat, (aanschafdatum 15-06-2018) maar inmiddels dus 1 jaar + 1 dag deze stofzuiger in gebruik.

Uiteindelijk is de keuze op de Bosch Relaxx'x Ultimate BGS7RCL gevallen.
Onze (middensegment) Philips stofzuiger met zak had al na 2 jaar de geest gegeven, net natuurlijk buiten de garantie periode. (Alsof ze die krengen er specifiek op maken).

Deze stofzuiger gekozen op een aantal WAF factoren:
- Actieradius
- HEPA filter

Voor mezelf wilde ik voornamelijk een stille stofzuiger.

We gebruiken beide de stofzuiger, ik stofzuig de twee boven verdiepingen. Het gewicht van de stofzuiger is dan ook prima (licht in vergelijking met de oude), ook ook rolt deze erg gemakkelijk achter je aan terwijl je bezig bent. Madam maakt beneden schoon en wilde graag in één keer de gehele beganegrond kunnen stofzuigen vanaf een centraal stopcontact. De stofzuiger is erg stil in vergelijking met de oude stofzuiger, echter hoopte ik ergens dat hij nog stiller was. Als je stofzuigt op de zachtste stand is die inderdaad fluiter stil, maar bij een parketvloer wil je gewoon op max. overal langs kunnen knallen.

De stofzuiger ziet er gelikt uit, helaas is de lak wel erg krasgevoelig en zaten er in een mum van tijd al snel krassen op de behuizing. Dit terwijl we nog zo zuinig met het apparaat om zijn gegaan. De telescopische arm werkt erg prettig, maar de bediening gaat tegen het gevoel in (of zoals wij het in ieder geval gewend waren). De steel kan je mooi in het apparaat steken/klemmen, echter is het plastic te zwak wat aan de steel zit en is deze afgebroken toen we de stofzuiger hadden weg gezet. De bouwkwaliteit daarom ook maar 3 sterren.

Bediening is gemakkelijk en simpel te regulieren met de draaiknop.
Apparaat geeft zelf aan wanneer de opvangbak vol is, dit hebben we echt nog maar 1x mee gemaakt, meestal legen we het apparaat vroegtijdig. Het legen is gemakkelijk gedaan en ook het fijnstoffilter is met een soort draaiend/kloppend mechanische relatief goed schoon. Al stuift het altijd wel behoorlijk als je hem leegt buiten boven een container. Ook de zuigkracht is goed.

In het algemeen een fijn apparaat, met een paar opmerkingen.
Prijs was wat aan de hoge kant, maar we wilde een keer iets uit het topsegment., of die de hoge aankoopprijs helemaal kan rechtvaardigen ben ik het nog niet over eens, dat zal aan de hand van zijn totaal te behalen leeftijd worden gedaan.

Heb jij ook een Bosch BGS7RCL?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie