Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 Review

AllSeeyinEye 10 mei 2010, laatste update op 10 mei 2010, 1.440 views

Logitech Harmony Adapter for Playstation 3

Pluspunten

• Een afstandsbediening/controller minder nodig
  • Eenvoudige installatie
  • Solide en mooi vormgegeven apparaat
  • Netsnoer dus geen batterijen nodig

Minpunten

• Groene led
  • Netsnoer in plaats van batterijen
  • Relatief duur (prijstechnisch

Kwaliteit Score: 5
Ik heb deze adapter sinds enkele weken in gebruik. Als ik het apparaat in een zin moet samenvatten: Pas als je hem hebt, weet je wat je hebt gemist. Onderstaand een korte uiteenzetting van mijn scores:

Prijs en verpakking
Door middel van een linkje naar de pricewatch heb ik een familielid op de hoogte gebracht van mijn gewenste verjaardagskado. Ik begreep van hem dat hij de adapter bij een van de goedkopere aanbieders aangeschaft heeft. De prijs van de adapter is stevig. Desondanks ben ik van mening dat het apparaat het waard is. Je koopt een Harmony afstandsbediening voor het grote gemak dat het apparaat biedt. Ik heb er dan ook wel een 30 a 35 euro voor over om ook de controller van de Playstation 3, die ik veel gebruik voor film/series, daarmee overbodig te maken. Vergeet daarbij niet dat er nagenoeg geen alternatieve oplossingen zijn om een Playstation 3 te bedienen in verband met de bluetooth bediening.

De doos is relatief groot, ca 10 bij 20 cm. Stevig geplastificeerd karton met daarin een plastieken houder voor de ingevoegde componenten. Als eerste kom je de adapter zelf tegen. Daaronder trof ik het netsnoer aan, dat gemaakt is voor een internationale markt; het snoer is te voorzien van een opklikbare 2 of 3 punts plug voor het het stopcontact, afhankelijk van wat in de betreffende regio gebruikt wordt.
Verder zijn een instructiefolder, garantiebewijs en een verzoek voor het invullen van een survey bijgesloten. Alle onderdelen zijn netjes in plastic zakjes opgeborgen.

De adapter
De adapter zelf is een pianolak zwart afgewerkt apparaatje met de vorm van een doorgesneden kogelpunt. Op het apparaat is een groen ledje aangebracht dat brand als het netsnoer in het stopcontact steekt. Dit is voor mij een minpuntje dat ik zelf in de toekomst nog zal verhelpen door het met een zwarte watervaste stift inkleuren van het ledje. De adapter voelt solide aan en weegt vrijwel niets. Onderop het apparaat zijn rubber antislip voetjes aangebracht.

De aansluiting voor het netsnoer bevindt zich aan de achterzijde, aan de onderzijde een knop voor het tot stand brengen van een bluetooth verbinding met de Playstation 3. Dit brengt mij op het tweede minpunt: een netsnoer. Liever had ik gezien dat het apparaat op batterijen had gefungeerd. Hoewel dit wellicht niet praktisch is, aangezien bluetooth aardig wat vergt van batterijen (zie mobiele telefoons).
Aan de andere kant is dit ook een pluspunt, aangezien je nooit batterijen hoeft te wisselen.

Installatie
De juiste plug op het netsnoer klikken, netsnoer in adapter steken en stekker in het stopcontact. Het apparaatje staat bij mij in een tv-meubel op de UPC-box (HD, zwart) en valt daar niet op, ware het niet dat er een groen ledje op zit.

Stap 2 is de Harmony afstandsbediening, ik heb een Harmony One, aan de usb plug hangen in de PC, Harmony software opstarten en de Playstation 3 als apparaat toevoegen. Automatisch de Playstation 3 in de betreffende activiteiten toe laten voegen. Dit is 5 klikken, waarna je de afstandsbediening update.

De standaard instellingen werken bij mij perfect.

Mijn mening
Ik ben blij met dit apparaat om de doodsimpele reden dat ik nu terug naar één afstandsbediening ben, en de Playstation 3 controller weer in de kast kan laten staan bij het kijken van een film. Daarnaast valt de adapter in mijn opstelling niet of nauwelijks op, het ledje daargelaten. Ik zal te zijner tijd een foto bijvoegen waarin het ledje zwart gemaakt is.
Zoals ik deze review begon: Zodra je hem hebt weet je wat je eerder hebt gemist!

Heb jij ook een Logitech Harmony Adapter for Playstation 3?

Ik ben ook van plan om dit apparaatje te gaan kopen. Een ander voordeel wat ik zie van dit ding, is dat je in de harmony gewoon sequenties kan inprogrammeren, zodat je niet een hele reeks knoppen hoeft in te drukken om een DVD of Blu-Ray af te spelen (en als je bv een muziek CD wilt luisteren via de PS3, niet je TV hoeft aan te zetten).