Archos Jukebox Multimedia 20, 20GB (USB 2.0) Review

Rex 19 april 2005, 324 views

Archos Jukebox Multimedia 20, 20GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Muziek is goed
  • Je kan het gebruiken als een externe opslagmedium

Minpunten

• Voicerecorder stoort.
  • Beeldkwaliteit kan niet hoger dan 363x272.
  • Geen WMA ondersteuning.
  • Geen updates meer van Archos beschikbaar.
  • Niet stevig gebouwd
  • Duur als je kijkt naar het aantal negatieve eigenschappen!

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik heb dit apparaat al bijna 2 jaar en ik heb al 2x gebruik moeten maken van de garantie regeling.
Er gaat altijd wel iets kapot als je er veel gebruik van maakt. De afwerking is dus heel slecht. Het is zelfs zo dat de verf er altijd bij mij ervan af is gegaan, dus ik hield elke keer lelijke plekken over.

De features lijken op zich wel leuk: 20 GB, voicerecorder, aansluiting mogelijk met je TV, etc... Maar uiteindelijk valt dit allemaal ook reuze tegen: de voicerecorder neemt niet helder je stem op, want je hoort geluid (ruis) van het apparaat zelf door je opname heen. Als je je Archos aansluit aan je TV, zul je nooit goede kwaliteit op je TV zien, omdat de maximale size 363x272 is. Dus op je TV zul je veel blokjes zien!

Het geluid zelf is wel redelijk tot goed. Ik gebruikte mijn Archos dus vooral om muziek te luisteren. (Alleen MP3, geen WMA.) Maar ja, als je het toch alleen maar voor het geluid doet, kun je veel beter een kleine MP3 speler kopen met 1 GB.

Als laatste wil ik nog even vermelden dat Archos geen updates meer levert voor dit product. Dus de bugs die je tegen kan komen, (ik heb er al een paar gezien), zullen ook nooit meer opgelost worden.

Heb jij ook een Archos Jukebox Multimedia 20, 20GB (USB 2.0)?