LG 16x48x GDR8163B Review

QBurton 17 februari 2006, 387 views

LG 16x48x GDR8163B

Pluspunten

• Leest bekrasde schijfjes zonder veel snelheidsverlies.
  • Pakt elk type CD/DVD schijfje
  • Compact formaat.
  • Wijnig trillingen.

Minpunten

• Slechte site van LG.
  • Maakt wel geluid, maar de fan van mijn voeding maakt meer lawaai.

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Leessnelheid Score: 4
Ik heb de drive nu 2 maanden in gebruik. Ik heb echter de nieuwere versie (GDR8164B i.p.v. de GDR8163B) van dit product. De reden dat het kopje die oude versie bevat was dat ik geen hogere versie kon kiezen op de site en ook nergens kon vinden waar ik dit zelf kon toevoegen.

Ik had een nieuwe DVD speler nodig omdat mijn oude DVD speler een aantal DVD's niet wou lezen. LG was voor mij onbekent op computer gebied en omdat ik open sta voor nieuwe dingen en de prijs gunstig was de keuz snel gemaakt.

Uiterlijk van voren zwart tja.. hm wat moet ik zeggen het had voor mij net zo goed elk mertk kunnen zijn met een zwart frontje, vrij sandaard dus. wat wel opvalt is dat hij een slag kleiner is dan normaal het geval was bij CD/DVD drives. Een voordeel als je ruimte te kort hebt in je PC, voor mij echter niet van toepassing.

Het testen zelf:
Voor mij was hier belangrijk dat de DVD alles pakt zonder echt op snelheid in te leverren. En dat die hij dan ook, het lezen van zwaar bekrasde cd's/dvd's gaat hem goed af. Hij spint net zo vrolijk op toeren bij een slecht leesbaar stukje, dat was bij mijn A-Open wel anders. Als die een bekrasde CD moest lezen spinde die weer op en viel daarna terug naar een lagere snelheid. Ook de trillingen zijn gering. Hij laat je kast in iedergeval niet als een gek stuiterren alsof het een blender op high speed is.

Ook de compactibiliteit is goed. het maakt niet uit wat ik er in gooi hij pakt echt alles zelfs als ik denk dat gaat niet meer lukken met zoveel krassen geeft ie keurig alles weer, ik ben nog geen schijfje tegen gekomen wat niet werkt.

Er zit echter wel een nadeel verbonden voor de gene die iets wil opzoeken over dit product. De site van LG is hierbij erg onoverzichtelijk en en had in 1e instantie ook geen info beschikbaar van deze versie.

Compactibiliteit met windows is in iedergeval goed en een standaard DOS CD lees progje pakt hem ook.

Heb jij ook een LG 16x48x GDR8163B?