Teufel CAGE Review

Pc_Tech_News 11 juni 2019, laatste update op 11 juni 2019, 239 views
De reviewer heeft het product gekregen in ruil voor het schrijven van deze review.Pc_Tech_News schreef afgelopen jaar 8 reviews, waarvan 75% gesponsord.

Teufel CAGE

Deze headset heeft vele opties! De headset heeft opties zoals: kiezen welke kant je de microfoon wilt en om 2 apparaten tegelijk aan te sluiten. Dit is naar mijn mening kwalitatief gezien een van de beste headsets op de markt. ik zou zeker deze headset overwegen, echt een top headset!

Pluspunten

• microfoon 2 kanten te plaatsen
  • 2 apparaten tegelijk te verbinden
  • microfoon goede kwaliteit
  • 7.1 surroundsound
  • software geluid aan te passen
  • goede stevige materialen

Minpunten

• rood led licht niet uit te zetten

Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Vandaag reviewen we een headset, De Teufel Cage. Het is de eerste gaming headset die Teufel op de markt heeft uitgebracht. Ik was al langere tijd benieuwd naar de headset en we hebben de optie gekregen van Teufel om hem te reviewen. De Cage heeft een paar opvallende features waar ik erg naar nieuwsgierig ben zoals bijvoorbeeld de microfoon zowel rechts als links aan te kunnen sluiten.

Een andere feature waar ik erg naar benieuwd ben is de functie om 2 apparaten tegelijk te kunnen aansluiten. Hierdoor is het mogelijk om een telefoon aan te sluiten en de CAGE tegelijkertijd aan een computer aan te sluiten. Door deze functie is het mogelijk om het geluid van je telefoon en computer tegelijkertijd te horen.
Laten we eens gaan bekijken wat deze headset te bieden heeft!

Ik test altijd het product 2 weken voordat ik de review schrijf om een goed oordeel te kunnen vormen.
Waar ga ik het over hebben in deze review?
• Inleiding
• Specificaties
• Uitpakken en eerste impressie
• Software
• Praktijk
• conclusie
Specificaties
Bron: Teufelaudio

In de headset is een usb geluidskaart ingebouwd hierdoor is het mogelijk om de headset te gebruiken via een usb aansluiting. De audiochip die het mogelijk maakt dat het geluid via usb gaat is de C-Media Xear. Natuurlijk is het ook mogelijk om de Teufel CAGE gewoon aan te sluiten via een 3,5mm Jack. In beide oorschelpen zijn 40mm Mylar drivers ingebouwd, de oorschelpen bedekken de hele oren en is gemaakt van een soort imitatieleer.

Een andere feature waar ik erg benieuwd naar ben is de microfoon. Teufel heeft een geweldig design bedacht waardoor het mogelijk is om zelf te kiezen aan welke kant je de microfoon wilt hebben. Door de headset om te draaien is het mogelijk om de microfoon links of rechts te gebruiken.

Een andere feature waarvan ik nog nooit had gehoord is de functie om 2 apparaten aan te sluiten tegelijkertijd en dan te kunnen luisteren naar 2 apparten tegelijkertijd. Hier komen we later in de review op terug.
Uitpakken en eerste impressie
Zoals we altijd doen kijken we eerst naar de doos. De doos ziet er strak uit met een getekende illustratie van de CAGE, gewoon een clean design met niet te veel plaatjes/info op de doos wat veel andere merken wel doen. Op de achterkant van de doos is je serienummer te vinden van de headset, en informatie om de Teufel website te bezoeken.

Wanneer we de doos openen zien we meteen de headset, netjes verpakt met zelfs een stoffen randje om de headset te beschermen tegen beschadigingen tijdens het verzenden. Onder de headset vinden we de microfoon en 2 meegeleverde kabels. De microfoon ziet er netjes uit en is buigbaar om hem in de juiste houding te zetten wat je zelf fijn vind. Verder vinden we nog een handleiding (Engels) in de doos.

Kabels
Er zijn zoals eerder gezegd twee kabels meegeleverd:
• 1,3 meter mini-jack kabel
• 3 meter usb kabel naar Micro USB
Beide kabels zijn mooi gesleeved en van prima lengte, de 3 meter usb kabel had voor mij zelfs iets korter gekund. Natuurlijk is dat per gebruiker verschillend. Verder is bij de usb aansluiting het Teufel logo verwerkt aan de USB uiteinde.

Als we verder kijken naar de headset zien we dat hij een aluminium constructie heeft, hierdoor voelt hij stevig aan en ziet er naar mijn mening ook erg gaaf uit. Dan komt natuurlijk de vraag naar boven is de CAGE dan niet te zwaar? Nee hij weegt maar 280g en is erg comfortabel op je hoofd.

De oorschelpen zijn makkelijk in de gewenste houding te zetten, en kunnen ook worden ingeklapt om de headset compact te maken en om mee te nemen.
Mijn eerste impressie van de Teufel Cage is erg goed, en het ziet en voelt ook echt als een premium headset.
Software
Dan zijn we bij de software aangekomen, deze is te downloaden op de productpagina onder het kopje Downlaod en service. De Software ziet er op het eerste gezicht een beetje simpel uit met maar 2 buttons, een voor microphone en speakers. Echter heeft de CAGE heel veel opties in de software.

Door op de buttons te klikken komt er een heel menu tevoorschijn dat allemaal veranderd kan worden naar eigen wil. Persoonlijk heb ik de Dynamic Bass wat hoger gezet zodat het geluid net wat meer bass heeft. Een andere feature die ik heb gebruikt bij de headset is Xear SVN feature, deze feature zorgt ervoor dat het geluid altijd op hetzelfde volume word afgespeeld in alle programma’s/ video bestanden.
Hier benden tonen we wat afbeeldingen van de software.

De microfoon heeft ook verschillende opties in de software. De microfoon verbaasde mij in vele opzichten, het is echt een goede microfoon. Er is in de software de functie ENC (zorgt voor minder achtergrond geluiden), wanneer deze werd gebruikt in de software werd de kwaliteit van de microfoon duidelijk minder goed. Ik raad aan om niet de ENC te gebruiken en om de functie gewoon uit te zetten voor betere kwaliteit. Een grappige feature in software is Xear Magic Voice hierdoor kan je de stem van een demoon, eend, man of vrouw aannemen. Blijft een grappige feature maar zal in het dagelijks gebruikt denk niet vaak voorkomen 😉.
Praktijk
In de praktijk is het echt een fijne headset! Na het instellen van de software en alles naar eigen wens te veranderen was dit toch echt wel een van de beste headsets die ik heb mogen gebruiken.

De headset is erg comfortabel zelfs na 3-4 uur gebruikt, het voelt niet alsof je een headset op hebt ondanks dat het frame van aluminium gemaakt is.
Lekker een film kijken met deze headset is zeker geen straf! Wat is het genieten met de headset om een goede film te kijken. In de toekomst ga ik zeker nog vele films ermee kijken, man wat maakt het geluid mij enthousiast.

Natuurlijk kunnen we het game gedeelte niet vergeten. Zelf speel ik vaak shooters en dan is een headset een van de belangrijkere dingen om te kunnen horen waar iemand loopt. Tijdens een potje CSGO en Rainbow six siege komt de headset echt goed uit de test. Je hoorde echt waar de voetstappen vandaan kwamen en ik kon hierdoor zelf snel bepalen waar te richten met mijn crossair.

Een ander functie waarvan ik niet gedacht zou hebben dat ik die vaak zou gaan gebruiken was om 2 apparaten tegelijk aan te sluiten. Zelf heb ik veel muziek op mijn telefoon staan en dan was het top om 2 apparaten tegelijk aan te sluiten en dan muziek te laten afspelen via mijn mobiel en op me pc dan een game zoals rocket league te spelen. Zelf heb ik geen console maar ik kan me goed voorstellen dat je het vaak zal gebruiken om muziek en de game te spelen tegelijkertijd.
Dan zijn we al weer aan het einde van de review gekomen. Teufel heeft een top headset op de markt gebracht dat op alle fronten goed scoort!
De headset zit nog steeds comfortabel na hem een paar uur op te hebben en zit niet als een blok op je hoofd. De CAGE is stevig gemaakt door het aluminium maar zit niet vervelend. De keuze om de microfoon links of rechts aan te sluiten is natuurlijk helemaal een pluspunt. Ik heb hem graag aan de rechterkant, komt er een vriend langs die hem aan de linker kant wil geen probleem. Je draait de headset om en plugt de microfoon er weer in.

De functie om 2 apparaten tegelijk aan te kunnen sluiten is een optie die ik in de toekomst nog vaak ga gebruiken. Op mijn mobiel een muziekje aan en dan op me pc een game waar geluid niet echt belangrijk is. Dit is een functie die ik nog nergens tegen was gekomen en verraste mij in elk opzicht.

Kortom: deze headset heeft vele opties voor dit bedrag! De headset heeft opties zoals: kiezen welke kant je de microfoon wilt en om 2 apparaten tegelijk aan te sluiten. Dit is naar mijn mening kwalitatief gezien een van de beste headsets op de markt. Dus mocht je op zoek zijn naar een kwalitatief goede en een headset bestaande uit premium materialen, veel verschillende opties en ook nog eens voor een prima prijs? Dan zou ik zeker deze headset zeker overwegen!

Heb jij ook een Teufel CAGE?

Ja fijne headset bevalt idd uitermate goed.
Ik heb hem een tijdje terug van Foritain :) overgenomen voor een mooie prijs.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen