Specificaties 11,6" (1366x768), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Compaq Mini 311c-1050SD Review

Cybergamer 8 mei 2010, laatste update op 9 mei 2010, 4.265 views

HP Compaq Mini 311c-1050SD

Pluspunten

• FULL ION (na hack).
  • Lange accuduur.
  • Mobiel, klein & licht.
  • Resolutie (1366 x 768)
  • Bluetooth.
  • Toetsenbord.

Minpunten

• Standaard drivers van de touchpad. (Ik gebruik nu Toshiba toughpad drivers, die werkt heel erg fijn na een paar kleine aanpassingen in de instellingen).
  • Webcam is slecht, ik weet niet of dit een driver of een hardware probleem is.

Bij deze mijn allereerste review voor Tweakers.net.

Ik heb deze netbook inmiddels een paar maanden en ondertussen een paar modificaties gemaakt zoals de FULL ION hack en het geheugen uitgebreid naar 3GB. Officieel was deze netbook uitgerust met Windows XP, maar dmv een upgrade staat er nu Windows 7 Ultimate op.

Ook heb ik een aangepaste BIOS geflashed zodat er meer opties in het BIOS aanwezig zijn (zoals memory timings, overclock mogenlijkheden, geheugen toewijzen aan de grafische kaart en nog wat andere instellingen). Ik overclock mijn netbook (nog) niet, want de prestaties zoals die nu zijn, zijn werkelijk perfect voor mijn doeleinden. Het enige wat ik gedaan heb is het grafische geheugen op 512MB gezet (default is 224MB met 3GB RAM).

HD (1080p) speelt de Mini 311c perfect af zonder stotteren. Ik gebruik hier zelf wel XBMC voor, maar met Media Player Classic werkt het net zo goed. Youtube HD materiaal gaat niet helemaal zonder horten of stoten, maar dat komt omdat Flash Player 10.1 Beta nog niet helemaal geoptimaliseerd is (vandaar de BETA). Ik merk wel dat het steeds beter gaat met Flash als ik vergelijk met de RC1 en de RC3, die ik nu ge´nstalleerd heb.

De accu gaat zo'n 5 ß 6 uur mee bij actief gebruik met WiFi aan, en films kijken doet de accu het ongeveer 4.5 uur. Wel moet ik er bij vertellen dat ik gebruik maak van een ligt aangepaste "Balanced" power plan in Windows 7.

Call of Duty: Modern Warfare doet het erg leuk op dit ding, en Tales of Monkey Island speelt het netbook ook prima af zonder problemen. Verder heb ik eigenlijk geen spellen getest omdat ik het meer gebruik voor internet en video (evt. via HDMI op mijn TV). Games doe ik toch liever op mijn PC.

Tot slot nog even de WEI scores van Windows 7:

Processor: 2.3
Memory: 4.5
Graphics: 4.5
Gaming Graphics: 5.3
Primary Hard Disk: 5.7

Verder weet ik eigenlijk niet zoveel te vertellen, maar als er nog vragen zijn dan hoor ik die graag!

Heb jij ook een HP Compaq Mini 311c-1050SD?

Mag ik misschien vragen welke drivers je van toshiba gebruikt? Mijn touchpad werkt namelijk ook niet bepaald lekker.
Bedankt, ik ga daar eens even mee spelen ;)
Goed gedaan voor een 1st review. (veel beter als mijn 1st )
Erg interesant om te lezen.
echt vet dat je zoveel tweak`s met deze laptop kan.
En zo`n unlocked bios is machtig .
****.
Dank!

Ja, ik zie enorm veel opties in het BIOS maar doe er nog weinig mee. Wel ben ik ondertussen aan het overclocken met de ASRock overclock tool. Tot nu toe gaat het goed met een leuke overclock van 1.8Ghz.. :P

Iets hoger en de boel loopt vast, maar ik denk dat dat iets te maken heeft met een te hoge FSB. Ik ben er nog niet zo in thuis hoe ik het beste kan overclocken.

Ik zie mensen hun Mini overclocken naar 2.0 en zelfs 2.3Ghz! Maar die doen dat dmv het BIOS, wat ik dus nog niet durf.
Yo, mijn 311c draait op 2,3Ghz . Gaat makkelijk!
Zit er aan te denken deze notebook aan te schaffen. Wil hem vnl gebruiken als xbmc in gesloten toestand, aangesloten op TV. En in vakanties als notebook.
Werkt de notebook in volledig gesloten toestand. Bediening via remote control (harmony), zal waarschijnlijk wel een usb ontvanger op aangesloten moeten worden.
Ik gebruik hem zelf ook voor XBMC, werkt echt super!

En op vakantie heb ik hem zelf ook altijd bij me als notebook. En ik ben er zeer tevreden mee. Remote control heb ik geen ervaring mee.

Maar deze netbook is echt een goeie koop!
het is idd een superlaptopje. Ik heb hem nu een paar maanden en het enige probleem dat ik had was dat de fan best wel luidruchtig is. Dit is ook opgelost door de community:

Heb nu ook nog een upgrade gedaan naar 3gb ddr3 en een WD AV-25 500 GB hd.

Superding. Zeker voor de 300 inclusief verzenden die ik ervoor heb betaald.
Waar heb je hem gekocht? Ik kan moeilijk zaken vinden waar dat kan?
Ik had hem vorig jaar bij Coolblue gekocht.

Ik zie nu dat er een staat in V&A: V&A aangeboden: HP Compaq Mini 311c (Nvidia ION/2GB DDR3). De prijs is echt de moeite waard!
Ik hou het in gedachte voor als mijn oude netbook eee pc 1000h ermee ophoudt ;)