Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 Review

a3aanm 8 mei 2010, laatste update op 8 mei 2010, 408 views

Logitech Harmony Adapter for Playstation 3

Pluspunten

• werkt out-of-the-box vrijwel direct.
  • compact en discreet
  • Prima kwaliteit

Minpunten

• Prijs iets aan de hoge kant voor alleen maar een converter van IR naar Bluetooth

Kwaliteit Score: 4
Eenvoudige beoordeling en even een korte samenvatting.

Ik gebruik hem sindskort ( nu 2 maanden) in combinatie met mn logitech 900 en natuurlijk Playstation 3.
Het meeste instelwerk zit hem natuurlijk in de Afstandsbediening zelf. De adapter volgt braaf na een update. Dit heeft verder niet zoveel uit te staan met de adapter behalve dat het updaten zelf prima gaat.
Ik heb 1 IR oogje voor de adapter gelegd zodat deze de signalen kan ontvangen en omzetten. Hier komt direct het nadeel voor mij naar boven. hij ontvangt geen RF signalen ondanks dat dit een Harmony apparaat is.
Voor de meeste andere Harmony's zal dit geen probleem zijn maar om te zorgen dat het oogje( blaster, ook goed) voor de adapter blijft liggen is wat precisie nodig. Wanneer je bijvoorbeeld een dvd of Bluray uit het kastje pakt, of je controller van de PS3 kan het zijn dat je hem verschuift en heb je direct geen signaal meer.
Maar nogmaals. Dat is alleen een probleem bij RF gestuurde afstandsbedieningen (AB vanaf nu)

In het doosje zit de adapter zelf en een voedingskabel. Ik vind het niet echt een probleem dat er een voeding aan zit want hij ligt toch in de kast dus daar zie je niet veel van.
Het aansluiten is simpel. Je drukt het connect knopje onder op de adapter in en zoekt ondertussen in je XMB op de PS3 naar bluetooth apparaten. Bij mij vond hij hem direct en werkte naar behoren.
Afsluiten van de PS3 is nog wel een leuk schouwspel. Dit is natuurlijk een truc van de AB maar toch.
Op het moment dat je hem uitzet volgt de AB de volgende stappen:

PS HOLD
4 keer naar beneden.
1 keer omhoog.
kruisje
naar links
en nogmaals kruisje

Dan is hij uit. Werkt allemaal goed wanneer er niet een andere controller op de PS toets heeft gedrukt. Dan raakt de volgorde in de war en sluit de PS3 niet af.
Helaas maar niet echt de schuld van Logitech aangezien er normaal gesproken ook geen manier is om het apparaat in 1 keer af te sluiten behalve met de toets op de console zelf.

Ik ben al met al dik tevreden.
Ik ben me ervan bewust dat het een korte review is maar ik heb geprobeerd antwoord te geven op de vragen die ik bij de andere review voor mijn eigen aanschaf had gesteld.

• Samsung LE52A656
  • Bose Lifestyle 35
  • Playstation 3
  • Topfield PR 160
  • Logitech Harmony 900

Heb jij ook een Logitech Harmony Adapter for Playstation 3?

Ik heb zelf deze adapter icm een Harmony One. Ook ik ben dik tevreden. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Ik begrijp alleen je uitleg over het uitzetten van PS3 niet helemaal. Ik heb ingesteld PS3 off en hij schakelt dan snel uit. Het schouwspel waar jij het over hebt zie ik niet (of komt dit omdat mijn tv zich ook uitschakelt tijdens de opdracht.)