Metro 2033, Windows

€ 27,-
Specificaties PC • Actie, Shooter • 16 jaar - Bekijk alle specificaties

Metro 2033, Windows Review

Anoniem: 340973 8 mei 2010, laatste update op 8 mei 2010, 440 views

Metro 2033, Windows

Pluspunten

• Leuk verhaal
  • Goeie graphics/geluid
  • Stabiel
  • Leuke bijzaken zoals gasmasker.

Minpunten

• Kort verhaal
  • Besturing kon beter

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 5
Installatie:
Het spel installeert soepeltjes en deze duur niet zo lang.

Opstarten:
Je krijgt een beeld van THQ, Nvidea e.d. te zien, deze zijn niet over te slaan, dat is wel jammer.
Daarna krijg je een filmpje als inleiding van het verhaal. Over de kernoorlog etc.
Je komt op het main menu, ik koos options om alles op max. te zetten.
Daarna nieuwe game :)

Het verhaal:
De game heeft een steengoed verhaal, is namelijk een game naar het boek van een russische schrijver.
Het is alleen vrij kort, na een stuk of 10 uurtjes op hoogste moelijkheidsgraad heb je het wel gezien.
Alleen Artyom zegt meestal niet meer dan ja en nee, je zal geen echte dialogen hebben, vooral monologen.

De graphics:
In 1 woord FANTASTISCH met alles op max, 8x AA ziet alles er echt fantastisch uit. Er is amper HUD dus je waant je echt helemaal in de game.

Geluid:
Met een goeie stereoinstallatie, om 12 uur 's nachts is het echt een bom van een game.

Lengte:
De campaign had wel wat langer gemogen. Maar als je de 2 eindes wil zien moet je de game toch 2 keer spelen.

Besturing:
De game bestuurt zoals eigenlijk elke shooter, WASD, voor bewegen. E/F voor interact. De bewegingen lopen soepel alleen een verbeterpunt zou zijn als je niet naar nade hoeft te switchen maar dat je met bijv. g kan naden, dat is ook zo bij knife.

Overig:
Er had een coop funtie bij gemogen, dat werd het nog leuker.
Het is ook erg realistisch dat je bij giftige stukken je gasmasker moet opzetten. En de filter daarvan ook moet vervangen.
De game is erg stabiel.
Voor 32 euro gekocht bij Mediaoffer, maar ik heb er zeker geen 32 uur gameplay achter zitten, dus de prijs is maar voldoende, misschien dat ik hem ooit nog een keer ga spelen. (regen voor mij 1 euro per uur)

Heb jij ook een Metro 2033, Windows?