Corepad Eyepad XL Review

fschoor 16 februari 2006, 1.416 views

Corepad Eyepad XL

Pluspunten

• Even de positieve kanten van de mat op een rijtje:
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Goede grote
  • Goede materiaalkeuze
  • Geen "Poster Effect"
  • Wasbaar
  • Blijft goed op je bureau liggen (verschuift niet bij elke beweging)
  • Weinig weerstand
  • Wordt niet te warm na intensief muisgebruik (goed tegen zweethanden)

Minpunten

• Misschien ietsje te dik, dit omdat de pols handopmuis verhouding dan wat meer uit balans raakt.
  • Je hebt wel degelijk skatez nodig als je kleine glij oppervlaktes hebt zoals bij de MX518. Wat de G5 hierop doet (die heeft grotere glijvakken) weet ik niet.

Sind wij van Corepad een product van hun mochten uitkiezen en gekozen heb voor de EYEpad XL vond ik het wel eens tijd om een kleine review hierover te schrijven.

Allereerste wat ik zag op de site is dat de kosten van de muismatten daar erg laag liggen. Dit in vergelijking met bijvoorbeeld Steelpad en Everglide.

Toen ik hem voor het eerst uit de verpakking haalde (wat er gewoon al goed uitzag) was hij natuurlijk opgerold. Dit omdat het een stoffe muismat is. Normaal is mijn ervaring met opgerolde muismatten dat ze lang krom blijven. In dit geval is dat absoluut niet zo. Ik rolde hem uit en hij was gelijk vlak. Dit effect noem maar even voor het gemak het "Poster Effect".

Toen hij op mn bureau lag was het duidelijk dat deze mat van zekere kwaliteit is. De dikte is precies goed en het voelt degelijk aan. Ook dat hij wasbaar is, is zeker een voordeel, aangezien ik nogal wat "Oops, daar mn glas" ervaringen heb. Dit is iets wat ik met andere stoffen matten wel eens heb gehad en je hem gewoon gelijk weg kan gooien omdat ze dan helemaal krom trekken.

De vormgeving aKa layout is gewoon standaard zwart met een leuk logo erop. Maarja wat wil je verwachten van een muismat :S
Wat wel is op te merken, is dat de grootte van de mat precies goed in verhouding is. Hij is lekker ruim maar zeker niet te groot voor mensen met beperkte ruimte.

Tot nu toe maakt de mat zeker de product informatie die op de site staat zeker waar.

Van de prestaties van de muismat moet ik zeggen dat ik dus van een Steelpad4D ben overstapt op deze muismat. De ervaring leert mij dat de mat een veel precieser gevoel geeft.
Ik heb een Logitech MX518 wat natuurlijk een redelijk lichte muis is. Normaal speel ik dus ook niet op skatez, maar wat ik wel merkte is dat de skatez die ik erbij kreeg zeker wel uitmaakt als je met deze mat ga spelen.
De muis glijd lekker soepel over de mat heen en weer zonder teveel wrijving. Het geeft precies de goede tegenstand naar je hand toe. Afgezien van het feit dat de een weer minder dan de ander op de muis drukt.

De materiaalkeuze is wat deze mat betreft uitstekend!
Het voelt goed en degelijk, robuust en je muis glijd er met gemak overheen.

Heb jij ook een Corepad Eyepad XL?

Hoe duur was ie dan ?
Tussen de 15 en 18 zijn ze.
Nou hebben andere mensen dus andere ervaringen. Maar dit is de ervaring die ik er mee heb opgedaan en ben zeker zeer tevreden. In deze survey benadruk ik dan ook de prijs/kwaliteits verhouding. Voor een muismat van deze prijs is de kwaliteit zeker uitstekend te noemen!

En niet te hard oordelen over me :P
Dit is mn eerste survey :D
Hey, mooie review, maar ik wil een ding erbij zeggen.
Je zegt in jouw review dat ie in vergelijking tot steelpad (stofmuizen) goedkoop is, dat is niet waar!

Kijk maar in de pricewatch:

Steelpad Qck+ : E12,95 (45x40 cm)
Steelpad Qck : E8,63 (32x28,5 cm)
Steelpad Qck mini : E5 (of minder) (25x21 cm)