1 review

MSI PS42 Modern 8RB-206NL

Specificaties 14" • 1920x1080 (Full HD) • 256GB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI PS42 Modern 8RB-206NL Review

tommessmitsTestpanel 4 juni 2019, 149 views Testpanel

MSI PS42 Modern 8RB-206NL

Dit is een goede laptop, een mooi formaat scherm, snelle prestaties na een schone installatie van Windows. Daarintegen zou ik deze laptop niet durven aan bevelen tegen de huidige prijs van €999,00. Hiervoor schiet deze toch echt te kort en is de concurrentie een stuk goedkoper

Pluspunten

• Gewicht
  • Batterijduur
  • Snelheid

Minpunten

• Toetsenbord
  • Touchpad
  • Bouwkwaliteit
  • Bloatware

De MSI PS42 is een laptop die ik zo graag aanbevelen zou, maar toch niet kan.

Van Tweakers heb ik de mogelijkheid gekregen om deze laptop 2 weken lang te mogen testen. Deze laptop heb ik dus de afgelopen 2 weken volledig gebruikt ter vervanging van mijn Dell XPS 13. Op de laptop heb ik onder andere een aantal school opdrachten gemaakt en gewerkt aan mijn stage opdracht om een web applicatie te bouwen.
Uiterlijk
De MSI PS42 ziet er erg strak uit, het is een laptop met een behuizing van metaal in het zilver. Deze laptop meenemen naar een vergadering is geen schande en niemand zal denken dat je een gamer bent. De bouwkwaliteit aan de andere kant is slecht, in de hele laptop zit een hoop flexibiliteit. Dit gaat tegen de verwachting in van een metalen laptop. Door de manier dat dit metaal in elkaar gezet is, zijn er momenten dat er een muisklik geregistreerd wordt waar dit niet de bedoeling was. Het toetsenbord wil ik ook nog speciaal even bij stil staan, aan de rechterkant naast de backspace, enter en shift zit een rij met home, end, pgup en pgdn toetsen. In de tijd dat ik deze laptop gebruikt heb, ben ik er niet aan gewend geraakt om hier blind op te kunnen typen. Naast deze vreemde lay-out was het typen zelf ook geen fijne ervaring door de bouwkwaliteit van de laptop.
Snelheid
Wow wat een verschil, deze reactie kreeg ik pas echt nadat ik de laptop weer inruilde voor mijn Dell XPS 13 van 4 jaar oud. het verschil is echt merkbaar. Tijdens het ontwikkelen draait deze omgeving een stuk sneller en wordt de laptop aan de bovenkant niet warm. Games heb ik niet echt gespeeld op de laptop, zo ben ik ook niet echt een gamer. Wel heb ik Minecraft erop geïnstalleerd en hier wat mee gespeeld. Tijdens het spelen heb ik geen problemen gehad met lag of iets dergelijks.
Scherm
Het Scherm van de laptop is mat dit vind ik fijner voor het gebruik tijdens werk maar maakt minder uit tijdens het kijken van films of series. Het scherm is helder genoeg om met veel licht nog steeds goed leesbaar te maken. Ook was de grootte van het scherm iets wat mij tegenover mijn 13" Dell opviel als aangenaam. Het scherm is namelijk iets groter en dit helpt bij mijn manier van gebruiken erg veel.
Mobiliteit
Deze laptop kan je makkelijk meenemen door zijn lichte gewicht en lange accuduur, op dagen dat ik minder aan development bezig was en meer documentatie en vergaderen gaat deze makkelijk een werkdag mee op een lading. Deze combinatie is knap bereikt door MSI omdat een grootte batterij vaak ook een zwaardere behuizing betekent maar in dit geval is het de lichtste van laptops met dezelfde specificaties.
Au dat doet pijn in de portemonnee, deze laptop is op moment van schrijven €999,00. Als je laptops met dezelfde specificaties ernaast legt zijn die 20% goedkoper, dit is €200,00. Voor vergelijking heb ik hier een link om 3 laptops met dezelfde specificaties met elkaar te vergelijken: https://tweakers.net/pric.../1211897;1302426;1237283/.
Software
De laptop werd geïnstalleerd met gebruiker geleverd, dit heb ik nog geen dag volgehouden en heb daarna direct een schone installatie van Windows op de laptop gezet. Hierdoor had ik het idee dat de laptop minder warm werd en sneller aanvoelde. Het ging hier wel om een review model dat al vaker gebruikt is geweest en ik weet dus niet of dit de configuratie is zoals deze nieuw uit de doos komt.
Voor een laptop met een prijskaartje van €999,00 valt de bouwkwaliteit gewoon te veel tegen. De problemen met het touchpad kan je nog omzeilen door een muis te gebruiken, maar het toetsenbord is gewoon te slecht om de prijs van deze laptop te rechtvaardigen. Zeker wanneer de concurrentie €200,00 goedkoper is.

Heb jij ook een MSI PS42 Modern 8RB-206NL?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple