HyperX Pulsefire FPS Pro

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HyperX Pulsefire FPS Pro Review

SunnyowlTestpanel 2 juni 2019, 32 views Testpanel

HyperX Pulsefire FPS Pro

Voor het geld een prima muis. Hoog DPI en hij glijdt makkelijk over elk oppervlak. Naar mijn mening een beetje licht en de vorm is soms wat onhandig bij het gebruik (vooral bij het optillen). Ik ga deze muis vooral vergelijken met mijn eigen gamingmuis, de Logitech G502 Proteus Spectrum.

Pluspunten

• 16.000 DPI sensor
  • Lichtgewicht muis
  • Glijdt goed over elk oppervlak
  • Minimalistisvh uiterlijk
  • Stevige bouwkwaliteit
  • Met software tot 5 DPI opties in te stellen
  • Tot 5 instelbare buttons

Minpunten

• Software neemt absurd veel ruimte in beslag (1gb+)
  • Gewicht is niet aanpasbaar
  • 1 RGB zone
  • Voelt beetje onhandig bij optillen

Op 18 mei 2019 kreeg ik voor het eerst de kans mee te doen aan het Tweakers Testfest. Voorheen was ik wel eens met mijn vriend als +1 gekomen maar nu waren de rollen omgedraaid.

Het product waarvoor ik uitgeloot was is de HyperX Pulsefire Pro. Natuurlijk kreeg ik deze niet voor niks; ik werd gevraagd hier een review over te schrijven.

Deze review wordt vooral geschreven vanuit het oogpunt van een gemiddelde gebruiker, niet zozeer een gamer.

Vorm

De muis heeft een wat simpelere vorm dan ik gewend ben van gaming muizen. Hij oogt ook nog goed en er is 1 RGB zone die beide de scrollwheel en het logo verlicht. Een prima look!

[https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1HxxEJ4whXCjW6E.jpeg

Bouwkwaliteit

De muis is gebouwd voor rechtshandigen maar prime te gebruiken voor links. Het enige nadeel met linkshandig gebruik is dat de 2 extra macrobuttons dan moeilijker te benutten zijn. Verder is de plastic body stevig en klikken de knoppen ook goed. Aan de zijkanten van de muis zitten rubberen pads waardoor je ook meer grip zou moeten hebben.

Ergonomie

Persoonlijk vind ik te muis te licht. In mijn G502 heb ik extra gewichtjes kunnen plaatsen waardoor deze mij nu fijner in de hand ligt. Verder vind ik de vorm iets lastiger en minder comfortabel bij gebruik. Ook wanneer ik hem optil voelt het alsof ik weinig grip heb, ondanks de rubberen pads aan de zijkanten.

Precisie

Precies is deze muis wel. De gloednieuwe optische sensor gaat tot 16.000 DPI en werkt daarom ook fijn. Op verschillende DPI settings heb ik niks te klagen gehad. Hij werkte gewoon goed. Ookal moet ik zeggen dat ik hem niet veel heb gebruikt op de hoogste settings en daarom ook niks kan zeggen over een betere game-ervaring.

Functionaliteit

De muis heeft 5 programmeerbare knoppen, waarvan 2 aan de linkerzijde. Persoonlijk vind ik dit prima, ook omdat ik deze nooit superveel gebruikt heb of nodig heb gehad. Tegelijkertijd ken ik wel mensen die er meer nodig hebben. Dit is dus wel een aandachtspuntje, aanvankelijk van hoe je hem gaat gebruiken.

Drivers en ondersteuning

De software zelf werkte prima. Ik vond deze redelijk simpel in gebruik ook al moest ik soms wel wat zoeken aangezien de uitleg wat simpel kan zijn. Je kunt meerdere profielen kiezen en per profiel macros, DPI instellingen en de kleuren veranderen. Verder heeft de software een minimalistische look, wat ik ook verwachtte van HyperX.

Een aandachtspuntje vind ik wel hoe groot de software is. Ik zie geen reden voor deze software om meer dan 1 gb te zijn, aangezien de software zelf heel simpel is. Hier beloofde HyperX op het testfest wel verandering in te brengen in de loop van het jaar. HyperX zou dit jaar een nieuwe versie software uitbrengen voor hun producten.

Met een prijs rond de 50 euro is het zeker geen slechte muis. Met hun nieuwe optische sensor en goede buttons kun je een langlevende muis verwachten. Qua hard- en software kan HyperX dus prima concurreren.
Voor mij zit het verschil met concurrentie in de prijsklasse bij de vorm en het gewicht. Hier zou ik zeggen dat bijvoorbeeld mijn G502 de competitie wel verslaat en daarom blijf ik die ook gebruiken, ondanks de lagere DPI (12.000)

Aanrader of niet?

Voor mij zelf is de vorm en het gewicht een afknapper. Ik zou deze dus ook niet aanraden. Natuurlijk is dit wel gewoon mijn mening en blijft de prijs/kwaliteit verhouding goed.

Daarom kun je het best zelf een test doen. Bestel hem bij bijvoorbeeld bol.com en kijk of deze voor jou wel fijn aanvoelt.

Heb jij ook een HyperX Pulsefire FPS Pro?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Gamescom 2019