HyperX Pulsefire FPS Pro

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HyperX Pulsefire FPS Pro Review

wesley groenTestpanel 2 juni 2019, 27 views Testpanel

HyperX Pulsefire FPS Pro

prima muis voor een goede prijs met veel mogelijkheden in de HyperX software

Pluspunten

• goede sensor
  • mogelijkheden software
  • prijs

Minpunten

• duim sleept over muismat
  • alleen rechtshandig

Ergonomie

De muis is goed vast te houden, het formaat is prima en hij valt goed in de palm van mijn hand. Wel mis ik een plaats om mijn duim op te rusten, die sleept nu steeds over de muismat. Hij is ook duidelijk ontworpen voor rechtshandig gebruik, wat voor mij prima is maar een aandachtspuntje kan zijn als je linkshandig bent.

Functionaliteit

De muis heeft een linker en rechter muisknop, een normaal scroll wiel en volgende en vorige knoppen. Ook is er een knop om de precisie aan te passen.
Zelf mis ik de mogelijkheid om het scroll wiel vrij rond te laten draaien, een functie die ik regelmatig zelf gebruik om sneller te kunnen scrollen.

Precisie

De muis heeft een enorm hoge precisie, tot 16000 DPI, dat is voor normaal gebruik veel te hoog, zelf gebruik ik meestal 1600 of 3200 DPI afhankelijk van wat ik aan het doen ben, dat neemt echter niet weg dat het indrukwekkend is dat ze 16000 DPI kunnen detecteren.

Vormgeving

De vormgeving van de muis is simpel maar duidelijk gericht op gamers. Aan beide zijkanten zit een stuk rubber met een patroon waardoor je altijd grip hebt om hem op te pakken. Ook zit er op twee plekken RGB verlichting, op het scroll wiel en in het HyperX logo. Van die laatste zie je echter tijdens het gebruik weinig aangezien je hand het bedekt.

Bouwkwaliteit

De muis heeft een prima bouwkwaliteit, alles voelt stevig aan en er zijn geen geluiden te horen die er niet zouden moeten zijn.

Drivers en ondersteuning

In de HyperX NGenuity Software kun je bijna alle eigenschappen instellen.
Je kunt de kleur en animatie van de RGB instellen, dit kan niet verschillend voor de twee plaatsen met RGB, het gaat in 1 enkele groep, opzich een prima keuze aangezien je de helft toch al niet ziet tijdens gebruik.
Ook kan je de precisie instellen met tot 5 verschillende stappen. De laagst mogelijke DPI instelling is 100 en de hoogste is 16000 en je kunt met stappen van 50 er tussen in gaan zitten.
Ook is het mogelijk om alle knoppen behalve de linker muisknop te remappen naar wat je ook maar wilt, van een toetsenbord toets tot een macro. Zelf maak ik hier geen gebruik van en heb ik er dus ook niet veel verder naar gekeken.

Voor de prijs (39,99 op het moment van schrijven) krijg je een prima muis met een goede sensor en veel mogelijkheden in de software.

Heb jij ook een HyperX Pulsefire FPS Pro?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla