Epson FastFoto FF-680W

Specificaties Res. horizontaal: 600dpi, verticaal: 600dpi - Bekijk alle specificaties

Epson FastFoto FF-680W Review

MSWindowsinside 30 mei 2019, laatste update op 30 mei 2019, 992 views Product gekocht

Epson FastFoto FF-680W

Deze scanner scant niet naar lossless TIFF-bestanden, ondanks dat de scanner zo geadverteerd wordt. Als men de optie TIFF selecteert worden er neppe TIFF-bestanden aangemaakt die zelfs op 100% zoom level er zeer slecht uitzien.

Pluspunten

• Compact
  • Draadloos werkt goed

Minpunten

• Neppe TIFF scans
  • Interpolated scanning is aanwezig
  • False advertising
  • Prijzig voor weinig kwaliteit

Driverkwaliteit Score: 3
Features Score: 2
Snelheid zwart Score: 4
Snelheid kleur Score: 4
Scankwaliteit Score: 1
Er wordt geadverteerd dat deze scanner naar TIFF-bestanden kan scannen voor de beste kwaliteit. Het leek prima te werken, totdat ik naar de kwaliteit van de uitvoer keek. De kwaliteit kan verschillen per scan, maar ziet er extreem slecht uit voor een TIFF-scan! Ik gebruik normaliter een flatbed-scanner Epson XP-225 AIO voor de meeste van mijn scans, deze AIO biedt een veel hogere kwaliteit het ziet er niet lossy gecomprimeerd uit bij het scannen naar TIFF.

De FastFoto FF-680W wordt geadverteerd als een fotoscanner maar daarvoor zou ik het absoluut niet kunnen adviseren.

Ik heb de FastFoto-software van Epson gebruikt met de bestandsindeling op TIFF en de resolutie ingesteld op 600 DPI. Er staat nergens dat de afbeelding zou worden gecomprimeerd voordat deze naar mijn computer wordt uitgevoerd.

De bijgevoegde bestanden zijn de TIFF bestanden gecomprimeerd naar JPEG om aan de 4MB te komen die Tweakers hanteert voor bijgevoegde afbeeldingen. Echter geeft het alsnog een accurate representatie omdat ik niet lager dan de 90% quality level ben gegaan met Paint.NET.

Heb jij ook een Epson FastFoto FF-680W?