Samsung QLED 43Q60R Zwart

Samsung QLED 43Q60R Zwart Review

Esmee3Newbie 28 mei 2019, 1.043 views

Samsung QLED 43Q60R Zwart

De belangrijkste reden voor mij om voor de Samsung QLED te kiezen is de beeldkwaliteit. Door geavanceerde techniek (o.a. Quantum Processor, Quantum dots en Quantum HDR) heft deze tv optimale helderheid van het scherm, kleurvolume en licht zijn maximaal en het beeld is zeer gedetailleerd.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • afstandbediening
  • design

Minpunten

• niet-relevante menuopties

De belangrijkste reden voor mij om voor de Samsung QLED te kiezen is de beeldkwaliteit. Ik breng dagelijks veel tijd achter schermen door, en wil dan ook de beste beleving. En daarin stelt deze TV niet teleur. Door geavanceerde techniek (o.a. Quantum Processor, Quantum dots en Quantum HDR) heft deze tv optimale helderheid van het scherm, kleurvolume en licht zijn maximaal en het beeld is zeer gedetailleerd. Contrasten zijn heel scherp en de kleuren intens. Bovendien is zwart echt zwart. Bovendien gebruikt QLED kunstmatige intelligentie om content met een lage resolutie te upscalen naar de best mogelijke beeldkwaliteit. Daardoor ziet alles wat je kijkt er zo scherp mogelijk uit.

De ambient mode vind ik een leuke extra feature, waar je een beetje mee kunt spelen. Ik heb me nooit gestoord aan het zwarte vlak, maar vind het leuk om nu het beeld steeds te veranderen (bij een feestje iets vrolijks, en als de TV uitstaat iets rustigs of een eigen foto). Daarom overweeg ik nu de TV op te hangen, omdat hij dan nog meer tot zijn recht komt.

Over het geluid kan ik niet heel veel zeggen. Waarschijnlijk hecht ik daar onvoldoende aan, of het geluid is gewoon goed! Want niets te klagen. Wat ik prettig vind is dat het volume veel gradaties heeft. Daardoor kun je het geluidsniveau helemaal naar je wens afstellen.

De afstandsbediening is een uitkomst, werkt super native en klein en compact. Omdat ik nauwelijks lineair kijk, zijn YouTube, Netflix en uitzending gemist favoriet in het menu. De directe Netflix knop op de afstandsbediening is dus superhandig. Andere opties in het menu (zoals Rakuten) zijn voor mij overbodig.

Tot slot: de tV heeft slechts 1 kabel, die via de voet uit het zicht weggewerkt wordt. Dat maakt het geheel strak en modern, en een aanwinst in de woonkamer.

Heb jij ook een Samsung QLED 43Q60R Zwart?

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite