HyperX Pulsefire FPS Pro

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 16.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HyperX Pulsefire FPS Pro Review

ManyukenTestpanel 23 mei 2019, laatste update op 23 mei 2019, 154 views Testpanel

HyperX Pulsefire FPS Pro

Prima kwaliteit muis met een extreem goede sensor voor het geld! Hij glijdt makkelijk over elk oppervlakte en daarbij heeft hij (naar mijn mening) een ideaal gewicht. I.v.m. de Logitech G500 mis ik wel de mogelijkheid om het gewicht zelf aan te passen. Maar voor het geld echt een aanrader!!

Pluspunten

• 16.000 dpi sensor
  • Ligt lekker in de hand
  • Glijdt erg fijn over de muismat
  • Mooi en strak uiterlijk
  • Degelijke bouwkwaliteit
  • DPI tot 5 keuzes in te stellen (vrije dpi keuze)
  • Voor snelle shooters een prima gewicht

Minpunten

• Software pakket is 1,18GB!
  • Geen aanpasbaar gewicht
  • Puur voor rechtshandige gebruikers
  • 1 RGB Zone

Op 18 mei 2019 was weer het Tweakers Testfest en ik was één van de gelukkigen die ingeloot was.

Het product wat ik mocht gaan testen na afloop van deze dag was de HyperX Pulsefire FPS Pro. Voorwaarde om deze ook te mogen houden was om binnen 2 weken een mooie review hier over te schrijven. So without further ado :)

Unboxing

Laat ik beginnen met het uitpakken van het product. Deze zat in een strakke kartonnen doos die gelukkig niet veel groter is dan de muis zelf. De muis zit intern goed ingepakt en is voorzien van een korte handleiding die alleen het noodzakelijke laat zien in 1 oogopslag (vind ik persoonlijk erg fijn :) )

Vormgeving

De muis lijkt wel wat weg te hebben van de bekende Razer muizen (razer blackadder bijvoorbeeld) en dat is zeker geen slechte zaak. Het oogt strak en rondom het scrollwheel en in het logo zit RGB verlichting verwerkt. Belangrijk om te weten is dat deze RGB maar 1 zone is dus je kunt beide gedeeltes niet afzonderlijk van elkaar instellen. Maar al met al vind ik het een mooie muis!

Bouwkwaliteit

De bouwkwaliteit kan ik niks op aanmerken, de muis voelt stevig en het rubberachtige materiaal bij de pink en duim zit ook stevig vastgeplakt. De muisknoppen voelen ook stevig en zullen ook niet zo snel kapot gaan.

Ergonomie

De muis is wel voor rechtshandige gebruikers bedoeld gezien de inkeping voor de duim en het feit dat daar ook 2 knoppen zitten. Hij ligt lekker in de hand en is voelt ook plezierig aan qua gewicht (niet te licht en niet te zwaar). Het rubberachtige materiaal voelt ook prettig aan en zorgt ervoor dat je echt een goede grip hebt op de muis.

Functionaliteit

De muis zelf heeft 5 programmeerbare knoppen (dat is inclusief de rechtermuisknop). Dit is voor mij voldoende maar ik kan mij wel voorstellen dat als jij een RTS gamer bent of een MMORPG liefhebber dat je liever aanzienlijk meer knoppen zou willen hebben voor alle macro's.

Precisie

Qua precisie kan je niks te klagen hebben omdat er gebruikt wordt gemaakt van de nieuwe PixArt 3389 sensor. Deze optische sensor gaat tot 16.000 dpi!! Ik heb hem ondertussen getest op verschillende dpi instellingen en bij alle instellingen blijft de muis nauwkeurig mijn handbewegingen volgen (ook de 50g acceleratie helpt hierbij). Ik merkte bijvoorbeeld in Overwatch & Battlefront II dat ik net wat makkelijker nauwkeuriger kon mikken voor die altijd lekkere headshot ;)

Drivers en ondersteuning

Hier het eerste minpuntje waar HyperX verbetering in beloofde tijdens de Testfest. De huidige versie van het softwarepakket is 1,18GB groot... De software zelf is vrij simpel in gebruik al mis ik bij sommige elementen een uitleg waar ze precies voor dienen... Je kunt meerdere profielen in de software plaatsen voor de muis waarin je per stuk kunt aangeven hoe je de verlichting wilt instellen, welke dpi instellingen je de keuze uit wilt hebben en welke toetsen je toe wilt wijzen aan een macro.
Het uiterlijk van de software past ook prima bij het 'Gamers' imago van HyperX.
Dit jaar zou een nieuwe versie van de software uit gaan komen die deze kleine minpuntjes zou verhelpen.

Met een gemiddelde prijs van 50-60 euro is deze muis zeker niet te duur voor wat het te bieden heeft. Op hardware gebied kan de muis zeker weten de concurrentie aan en op software gebied heeft HyperX misschien nog een kleine achterstand. Echter is deze achterstand zo klein dat ik de HyperX Pulsefire FPS Pro aan kan raden aan iedereen die in deze prijsklasse op zoek is naar een muis!

Heb jij ook een HyperX Pulsefire FPS Pro?

PixArt 3389 is episch. Nette review!

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ziggo