Samsung N135 JA02 Review

bhonhoff 5 mei 2010, 694 views

Samsung N135 JA02

Pluspunten

• ten opzichte van de Asus eeepc 900 (met 20GB en Celeron CPU)
  • Accu tijd. Groter en beter toetsenbord. Grotere harde schrijf

Minpunten

• Net te groot om 'zomaar' mee te nemen. Vervangen van de harde schijf is een nachtmerrie.
  • 12 schroefjes. (Gelukkig is er een video op YouTube over de N10, die vergelijkbaar is qua bouw.
  • Maar een luidspreker, dus geen stereo geluid.
  • Windows 7 starter pakket is overvol met 'zware' programma's wat de snelheid niet ten goede komt.

Als vervanging van een SSD eeepc 900 heb ik deze Samsung aangeschaft. Vergelijkingen zijn ook daar mee gemaakt.

Het Windows 7 Starter pakket is erg langzaam en de Samsung is gevuld met allerlei pakketten, wat de computer erg langzaam maakt. MS Office, McAfee, Games (vor kinderen). Het maken van een Backup heeft me ruim zes uur gekost, ondanks een snelle DVD-writer. Het backup programma bevat volgens McAfee een downloader virus. Nadat alles was ingevuld, bleek vooral de starttijd een grote hindernis.
Ruim anderhalve minuut!

Omdat ik tot volle tevredenheid op mijn eeepc een engelse versie van Xandros (eeepc versie) had draaien heb ik op de N135 de Ubuntu Netbook Remix 10.6 geinstalleerd.

Installatie binnen een half uur. en Starttijd teruggebracht tot 35 sec (30 sec op eeepc)
Veel beter geschikt voor een Netbook. Videos draaien snel af. Browsen gaat ook sneller.

Heb jij ook een Samsung N135 JA02?