Specificaties 10" (1024x600), 160GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI Wind U100 Plus Zwart Review

MetalRush 4 mei 2010, laatste update op 4 mei 2010, 556 views

MSI Wind U100 Plus Zwart

Pluspunten

• Gewicht
  • Draait probleemloos Windows 7

Minpunten

• Behuizing (glans) erg gevoelig voor vette vingers e.d.

Nooit gedacht dat ik een netbook ging kopen.
Bij mijn vader ooit een Asus EEE in handen gehad en ik had direct een hekel aan het kleine schermpje en ontbreken van cd/dvd speler. Dit heb ik jarenlang vol gehouden en tot alle tevredenheid mijn Dell Inspiron 9100 gebruikt.
Mijn Dell Inspiron 9100 is echter wat oud aan het worden en niet echt een apparaat dat je lekker met je mee sjouwt...

Een aantal weken geleden kreeg ik echter een Acer One in mijn handen die ik moest repareren (OS).
Tot mijn stomme verbazing liep Windows 7 er als een raket op. Dit had ik echt niet verwacht en was een zeer aangename verrassing. Al met al was ik van dit netbookje zo gecharmeerd dat ik besloot wat rond te kijken.
Deze MSi ben ik hier tegen gekomen in de V&A. Uitgebreid naar 2Gb geheugen en 160Gb hdd i.p.v. 80.
Thuis gekomen direct Windows 7 erop geklapt en genieten maar.

Uiteraard moet je, bij aanschaf van een dergelijk apparaat, goed in gedachten houden waar je het voor koopt.
Ik wil er absoluut geen Photoshop, Coreldraw of andere geheugen- en processor-vretende applicaties op draaien. Het gaat mij puur om internet, mail en een beetje 'spielerei'.
Het geluid is bijvoorbeeld niet overweldigend. Daar moet je ook niet een netbook voor kopen/gebruiken tenzij je een speakerset o.i.d. aansluit. De aanwezige speakertjes doen het prima voor de Windows geluiden maar even een hardcore nummertje luisteren wordt een teleurstelling.
Het scherm heeft een resolutie van 1024x600. Voor internet e.d. prima. Voor games of andere apps, die veel schermruimte vragen, dus niet een bruikbaar alternatief.

Wat mij ook zeer goed bevalt is het WiFi -deel van deze WiND.
Mijn Dell en iPhone hebben nog wel eens problemen met een wegvallende verbinding (wij hebben ook veel betonijzer in ons huis). Of dat aan mijn AP ligt of de devices, heb ik verder nooit onderzocht.
De WiND heeft nergens last van... verbinding is stabiel en overal in-en-om het huis te gebruiken. Helemaal goed.
Het gewicht een werkelijk een lachertje: een slordige kilo. Je neemt het dus erg makkelijk mee.

De 3-cel batterij voldoet ook prima. Ik kan er momenteel zo'n anderhalf uur mee draaien (WiFi aan).
Ik heb toch ook een (originele) 6-cel besteld. Je kunt hiervoor ook eventueel een imitatie of Medion voor bestellen.

Heb jij ook een MSI Wind U100 Plus Zwart?

daarvoor koop je wel een z-5500