Logitech Wireless Guitar Controller PS3 Zwart Review

238498 3 mei 2010, laatste update op 3 mei 2010, 1.153 views

Logitech Wireless Guitar Controller PS3 Zwart

Pluspunten

• Geen plastic!
  • Knoppen en strum reageren heerlijk
  • Mooie glans
  • Niet nodig om gitaar elke keer te verbinden
  • Star power tilt sensor is minder gevoelig. dus als je de gitaar een beetje tilt springt niet meteen je star power aan

Minpunten

• Gekleurde knoppen verder uit elkaar, handig voor grote handen. (voor mensen met kleine handen meer wennen)
  • Zwaarder als plastic varianten
  • Prijs (het blijft 100 euro ook in de aanbieding)

Nu deze eindelijk redelijk in prijs is heb ik toch maar de gitaar aangeschaft.
Voor 100 euro toch nog een redelijk bedrag, maar hopelijk doe ik er wat langer mee als de plastic uitvoeringen.
Ik speel voornamelijk Metallica dus de knoppen hebben aardig wat te verduren :)

Als 1e valt het gewicht op als je hem/haar uit de doos haalt.
Wat een massief gewicht!
Vergeleken met de meegeleverde gitaren heb je het gevoel of je met een echte gitaar om je nek staat.
Uit de tijd dat ik nog de illusie had om gitaar te leren spelen is dit gewicht vergelijkbaar.
1 stuk massief gitaar om je nek.
Zeker in dit begin zal dit wennen zijn.

Batterijen worden bijgeleverd dus snel aansluiten en de PS3 aan.
De kleine dongle erin, schouderband om en raggen maar.

Meteen valt het op dat de knoppen iets verder uit elkaar staan als de meegeleverde gitaren.
Geweldig voor mensen met grote handen, gitaar handen.
Maar vervelend voor mensen met kleine handjes (zoals ik) of kinderen die ook ermee willen spelen.

De knoppen zijn vergeleken met de plastic variant echt heel stil en soepel.
Hij vliegt door de solo's heen.
Ook al speel ik nog steeds niet foutloos op medium :+
Het voelt heerlijk en de gitaar reageert inderdaad zoals beloofd geweldig.

Wat ook handig is, is dat je niet elke keer de gitaar hoeft te reconnecten. Zoals degenen wel herkennen die ook met de standaard gitaren spelen. als je even een rookpauze inlast moet je daarna opnieuw de gitaar verbinden.
Ik ben er niet beter van gaan spelen mijn scores zijn niet omhoog gevlogen.
Sterker nog: het is weer wat wennen aan de knoppen en de gevoeligheid.
Ook de whammy reageert anders als de plastic varianten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat tot ik het lef weer heb om les te nemen ik nog voldoende plezier aan deze gitaar ga beleven.

Na enkele uren spelen kan ik nog niet veel zeggen over de duurzaamheid of de beloofde lange batterij duur.
Maar na een aantal uren reageert hij nog steeds goed dus de batterij duur heb ik dan ook wel vertrouwen in.

• PS3

Heb jij ook een Logitech Wireless Guitar Controller PS3 Zwart?

Nou nou
2 sterren voor mijn 1e review.
Ik doe er nog is 1 van een product wat nog niet beschreven is }:O

Geef dan iig aan wat je evt mist dan kan ik hem beter maken.

[Reactie gewijzigd door 238498 op 3 mei 2010 22:30]