Canon Selphy CP720 (A6, 1 ppm, USB) Review

sflegNewbie 20 april 2019, laatste update op 20 april 2019, 135 views Product gekocht

Canon Selphy CP720 (A6, 1 ppm, USB)

De printkwaliteit is uitstekend, helaas wordt slechts de halve foto afgedrukt. Dit is een verouderd product, echter nieuw uit gesloten doos, dus zou gewoon moeten werken. Zie lange review voor details.

Pluspunten

• geen

Minpunten

• Werkt niet.
  • Geen waar voor geld.

Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 1
Afdruksnelheid Score: 1
De printkwaliteit is uitstekend, helaas wordt slechts de halve foto afgedrukt. Dit is een verouderd product, echter nieuw uit gesloten doos, dus zou gewoon moeten werken. Had nog Windows 7 draaien op een PC, dus nieuwste officiele driver voor dat OS geinstalleerd (Win10 niet ondersteund). Een derde van de foto is erg goed (zij het doorstreept met een sort vuurwerk effect). Tot halverwege de print vervaagt de foto, de tweede helft blijft Blanco. Meerdere fotos, meerdere programma's, blijft hetzelfde. Wie hier ooit 160 Euro voor heeft betaald is echt opgelicht. Voor oud-nieuw-prijs die ik betaald (fractie van) voel ik me nog steeds ontzettend opgelicht. Hoe kan een product zo slecht zijn??? Heb het geheel onmiddelijk bovenop de afvalcontainer aan de straat geparkeerd!

Heb jij ook een Canon Selphy CP720 (A6, 1 ppm, USB)?

Die dingen zijn nu ook +/- 12 a 13 jaar oud.
Als je er nu eentje nieuw-uit-doos hebt, is de inkt-module dus 13 jaar oud en die doet het dan echt niet meer goed kan ik me voorstellen.

Als je nu een inktjetprinter koopt van 10+ jaar oud nieuw-uit-doos verwacht ik ook niet dat hij het goed zal doen zonder nieuwe cartridges :).

Ik snap dat jouw ervaring ruk is geweest, maar je kan natuurlijk niet verwachten dat dit is hoe alle Canon CP720's werkte toen ze uitkwamen. Dat maakt dit niet tot een handige review. Maar er zit wel aankoopadvies in.. Als je nu een oude CP-selphy koopt heb je inkt-cartridges nodig, dus wie weet is een nieuwer model waar werkende inkt bij zit dan toch de moeite waard als het qua prijs bij elkaar zit.

Ik heb 1,5 jaar geleden een nieuwe CP1200 gekocht voor 109,- en ben er nog steeds erg blij mee. De adviesprijs voor een Cano CP-selphy is altijd rond de 100,- geweest met oudere modellen voor onder de 100,-. Dus die 160,- van je klopt ook niet (dat is 4 jaar na release als er nog maar een paar te koop zijn, kijk maar naar het Pricewatch-grafiekje)
Lijkt een beetje op een klaag-review. Je product is defect, dat gaat om jouw specifieke product, niet over alle eigenschappen van het product zoals het gemaakt is. Stel dat je hem van de trap laat vallen, dan is dat toch ook niet de schuld van het product en daarom een reviewbaar eigenschap?