AG Neovo F-419 Review

chriswet340 10 februari 2006, 458 views

AG Neovo F-419

Pluspunten

• Geen ghosting, zwarte randen, niet duur, makkelijk te bedienen

Minpunten

• Lichte kleuren met DVI

Ik heb een hekel aan zilveren randen; deze heeft zwarte. Het is maar net wat je belangrijk vind he? ;-)

Mijn vriendin kreeg van mij eerder de 17" variant waar ik erg over te spreken ben. Voor mijzelf de 19" genomen omdat ik van veel games hou. Voor mij hoeft niet het snelste van het snelste, noch het beste van het beste; daarvoor heb ik veel te weinig verstand. Ik ga uit van wat ik zie en beleef en ben nogal onder de indruk van de prestaties, hoewel ik met de DVI aansluiting het idee heb dat de kleuren wat lichter zijn dan met de VGA aansluiting. Ik maak gebruik van de DVI aansluiting. Ik ondervind geen ghosting bij HalfLife2, Doom 3 en Call of Duty 2, kortom de nieuwste FPS games.

Er schijnen overigens 2 modellen van te bestaan: de oudere met in zwart/grijs en de nieuwere in zwart/zilver. Ik heb de nieuwere versie, mijn vriendin de oudere. Een verschil schijt ook te zijn in de reactietijd: oude model 15ms, nieuw model 12 ms. Ik ging in eerste instantie uit van het plaatje in de reklame op internet, waar het oudere model was afgebeeld en kreeg het nieuwere model thuis gestuurd. Misschien nuttig om te weten voordat je je schrikt na aankoop.

Ik heb deze monitor bij Rax gekocht voor ±¤ 280 inclusief verzending, wat ik gewoon niet duur vind. Inmiddels kan het nog voordeliger.

Heb jij ook een AG Neovo F-419?

Bij DVI worden verschillende dingen geregeld voor je. Zoals ook het contrast. dus waarschijnlijk ook wat lichter, zet anders de brightness en gamma wat naar beneden. Helderheid misschien ook wat lager :)