Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB Review

AsoT 2 mei 2010, laatste update op 17 november 2015, 2.352 views

Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Prijs per Gigabyte
  • Goede software op de website

Minpunten

• Random Acces Time

Het was weer eens zover, al mijn harde schijven stonden vol dus had ik weer eens een nieuwe nodig. Ik heb deze harde schijf gekozen omdat ik veel goeds hoor over de service van Seagate. Ook omdat de prijs per GB van deze schijf zeer goed was. Natuurlijk heb ik op voorhand een paar reviews gelezen over snelheden en dergelijke van deze harde schijf waarbij hij de test goede doorstond. Hij moest zo snel niet zijn omdat het toch maar een data hdd word maar een redelijke snelheid is toch altijd wel welkom.

Prestaties

Ik zal hiervoor gewoon de screenshots het werk laten doen :+

Featureset
Ja, het is een harde schijf veel features kan je er niet op hebben volgens mij. Ik kreeg hem in de post gewoon in een anti-statische verpakking dus echt veel zit er niet bij. Software kan je wel gemakkelijk van de seagate website halen

Ondersteuning
Deze vind ik zeer goed, om de harde schijf te installeren heb ik Seagate DiscWizzard gebruikt. Na de installatie eens gereboot en het programma opgestart. Hij herkende direct de hdd en vroeg of ik hem wou installeren.

Geluidsproductie
Ik heb bij deze optie zeer laag gekozen aangezien ik hem in mijn computer gestoken heb en niet hoor dat er een nieuwe hdd bijzit, zelfs als ik heel dicht luister hoor ik hem nauwelijks. Met kast toe hoor ik hem zelfs niet. (Kast : Coolermaster HAF 932)

De prijs per gigabyte was op het moment van aankoop 0.06 Wat ik zeer acceptabel vind. Er waren harde schijven die iets goedkoper waren, maar voor een goede service betaal ik graag iets bij.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB?

Reviews door de redactie

Ik weet wel een negatief punt voor je, kijk eens naar de acces time. De meeste 5400 toeren schijven zijn beter in random acces.

Ik heb deze schijf ook, ook een belabberde acces time. schijnt normaal te zijn met CC44 firmware

[Reactie gewijzigd door haarbal op 2 mei 2010 02:18]

Dat is inderdaad waar. Heb ik even verwerkt in m'n negatieve eigenschappen.