Ring Video Doorbell Pro

Specificaties Deurbel - Bekijk alle specificaties

Ring Video Doorbell Pro Review

alexrins 14 april 2019, laatste update op 14 april 2019, 636 views Product gekocht

Ring Video Doorbell Pro

Mijn conclusie; voldoet niet aan de verwachtingen. Beeld prima, werkt snel genoeg, maar de audiokwaliteit blijft kwakkelend. Je koopt hem wat mij betreft JUIST ook voor de audio kwaliteit (gesprekken postpode, etc), anders kocht je een gewone (beveiligings) cam

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Installeren gemakkelijk
  • Wordt compleet geleverd (trafo, gong)

Minpunten

• Audio kwaliteit kwakkelend

Kwaliteit Score: 2
Ring pro gekocht zodat je bijv. gemakkelijk de postbode kan vertellen het pakketje ergens neer te leggen. Uiteindelijk blijkt dit een lastig verhaal vanwege de tegenvallende audiokwaliteit. Heb er nooit de vinger op gekregen waarom dit verslechterde na bijv. enkele dagen. Ook enkele "voldoende" ervaringen gehad rondom het installeren / bellen met de desk.

Om de Ring Pro goed werkend te krijgen als volgt geprobeerd:
  • Een stuk of 5 keer heb ik gebeld met de helpdesk van Ring pro. Dat zijn elke keer gesprekken van ongeveer een half uur omdat ze dan alles gaan nakijken (zonder resultaat). Ze zijn behulpzaam en geduldig, al levert het dus in mijn situatie geen oplossing
  • Ik heb een netwerk met 3 Ubiquiti Accesspoints die overigens allemaal met Gbit ethernet zijn bedraad. Daarop werkt het niet goed, maar OOK heb ik het wifi op mijn (Telfort) glasvezel modem weer aangezet. Dat is de router direct achter het muurtje waar de bel op zit en geeft zodoende een mooie "groene" wifi Health in de Ring App. Een apart wifi SSID (genaamd Ring :)), daarover was het advies vanuit de Ring helpdesk zelfs dat het wellicht TE dichtbij zou zijn. Daarna weer alles terug gedraaid, zonder resultaat (bedenkelijk advies...)
  • Het apparaat is door Ring zelf vervangen, geen oplossing
  • Er is door Ring een gratis Chime Pro opgestuurd, de gong + wifi extender moest helpen terwijl het (m.i.) echt niet aan mijn wifi netwerk lag. Daar werd het alleen maar trager van. Eerst gaf de helpdeks aan de extender te kopen, maar na het weigeren ervan werd deze uit coulance gratis opgestuurd.
Inmiddels overgestapt naar de Nest Hello. Mijn ervaring is positiever, al is daar ook een vervelende bug rondom het geluid: het geluid wordt weer terug ge-echo-d via de telefoon. Het knopje "praten" alleen aanzetten als je zelf wat wilt zeggen is de enige workaround volgens de Nest Desk. Het probleem is daar bekend en er wordt aan gewerkt gaf men aan. Middels deze workaround is het dus wel beter, en zelfs met deze workaround ben ik in z'n geheel positiever over de Nest. Hopelijk wordt deze bug snel geplet :)

Heb jij ook een Ring Video Doorbell Pro?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht