1 review

Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1,256TB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH) Review

M. van Aken 10 april 2019, laatste update op 4 augustus 2020, 440 views Product gekocht

Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH)

Goeie laptop om op te gamen. Ook een hele simpele look en schreeuwt niet zoals vele game laptops ''ik ben gewilt dus neem mij mee!''

Pluspunten

• Simpel design
  • Een echte krachtpatser zonder al te veel toeters en bellen
  • Geen LED of kleurtjes (voor mijn een pluspunt, vanwege diefstal)
  • Opslagruimte
  • Lenovo software met conservative mode (zie nader uitgebreide uitleg

Minpunten

• Touchpad is soms lastig te gebruiken als je probeert te slepen met maar één vinger
  • TN-paneel kan nadelig zijn, had liever IPS gezien
  • Standy lampje positie nadelig

De laptop heb ik gekocht omdat ik toch mobiel wil zijn maar wel groter en makkelijker dan een smartphone. Ik heb zelf een Game PC van rond de 3500 euro en had de behoefte om daarnaast nog een krachtpatsertje te hebben. Toen wezen zoeken en uitgekomen op deze. Had alles wat ik wilde. Kortgeleden waren het nog videokaart maatjes maar inmiddels me PC een upgrade gegeven. De laptop is voorzien van een quad i5 en een GTX 1050 waar uitstekend mee te gamen is. GTA V speel je met gemak op 60 fps als je je settings dusdanig instelt. Er komt het een en ander aan software voor-geïnstalleerd. De Lenovo-software die er op zit is eigenlijk gewoon praktisch maar naast dat vind ik het geweldig. Er zit een modus op genaamd 'conservative mode'. Dit zorgt ervoor dat als je laptop constant aan de lader zit op bijv. je bureau dat hij dan niet constant op 100% lading blijft hangen, in plaats daarvan houd hij het batterijniveau op zo'n 60 tot 70% waardoor de accu dus een veel langere levensduur krijgt.
Verder is het scherm wat aan de donkere kant dus in het zonlicht een film kijken is echt af te raden. TN-paneel is overweging die je echt moet maken. Ik vind het jammer dat het geen LED of IPS-paneel is maar hij had wel alles wat ik wilde, dus dan maar wat inleveren.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH)?