Specificaties Full HD met 10x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Sony Handycam HDR-TG7VE Zilver Review

videoman 7 augustus 2010, laatste update op 7 augustus 2010, 1.095 views

Sony Handycam HDR-TG7VE Zilver

Pluspunten

• Erg handig voor op reis, je hebt een volwaardige camera met alle mogelijkheden in je zak of tas altijd bij je.
  • Zeer goede beeldkwaliteit ook als je filmt in SD kwaliteit, degelijk gebouwd, en de ingebouwde GPS is handig.

Minpunten

• Is wennen om de camera goed stil te houden in de hand, geen externe microfoon aansluiting.

Beeldweergave Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 4
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Het is altijd goed om vooraf bij jezelf af te vragen wat wil ik gaan doen met een camcorder, ik ben zelf al jaren aan het videofilmen en kan me de zware grote camera's nog herinneren die ik in grote tassen meedroeg, mijn eerste camera woog 5kg !!, Ik vind het nu ook echt een weelde dat ik een cameraatje van nog geen 300 gram altijd bij me kan dragen, en juist daarom heb ik hem gekocht, zie je wat moois of gebeurd er wat je kan direct filmen.
Wil je meer professioneel werken dan moet je naar grotere camera's kijken, maar is toch deze camera tot een hoop in staat, mooie scherpe beelden in SD of HD en Dolby stereo geluid met de ingebouwde microfoons,heeft verder een goede lens, nadeel is echter de kleine hoek maar dit is op te lossen met een los verkrijgbare groothoeklens.
In het begin is het even oefenen om de camera goed stil en horizontaal te houden omdat je hem op een hele andere manier vasthoud dan een camera met een zijgrip, maar na wat oefening lukt het goed.
Het grootste voordeel is toch wel het vaste geheugen, geen gedoe meer met kwetsbare tapes en koppen.
Kortom voor mij de ideale reisgenoot.

Heb jij ook een Sony Handycam HDR-TG7VE Zilver?

zou wat mogen worden uitgebreid met wat screenshots wat meer technische informatie over het apparaat zelf al met al hij is een beetje beknopt.
toch bedankt voor de moeite..
Leuk ding alleen de review is wat karig. Wat heb je ervoor betaald ? Ik kon deze kopen voor 499 na 100 euro cashback van Sony. Heb m oberigens niet gekocht omdat de kwaiteit binnen wat minder was en niet echt een groothoek lens.