Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart

Specificaties 55" • Ultra HD • LCD • HDR • 2 tuners • 100Hz - Bekijk alle specificaties

Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart Review

Mazzavillani 9 april 2019, 238 views

Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart

Prachtige tv, maar wel tegen een echte sony prijs

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • design

Minpunten

• voet kan niet draaien
  • soms een eigen willetje
  • geluid

Design
Het design is goed over nagedacht en miststaat in geen enkele woonkamer. De zeer smalle bezels leggen de nadruk op het beeld wat een betere kijkervaring met zich meebrengt. Het ledlampje onder het Sony logo is te dimmen of helemaal uit te zetten, leuk detail. De voet staat mooi naar buiten waardoor een soundbar of soundplate er tussen past. De voeten hebben een kabelgoot.

Afstandsbediening en spraakbesturing
De afstandsbediening is van hoogwaardig materiaal, ziet er mooi uit en beschikt over spraakbesturing. De spraakbesturing heeft wel een eigen leven, deze gaat regelmatig(lees: 1 keer per film) ineens aan denkt deze iets gehoord te hebben en gaat vervolgens zoeken naar de woorden die gezegd werden in de film. Je moet het dan handmatig weg klikken. Behoorlijk irritant. Een klein toetsenbord erbij zou geen gekke uitkomst zijn.

Aansluitingen
Voor de meeste gebruikers zitten er voldoende aansluitingen op al is de nummering voor mij niet helemaal logisch. HDMI-1 zit namelijk aan de zijkant(van de 4 stuks). Ik heb verder een internetkabel, PS4 en soundplate erop aangesloten.

Systeem
Het systeem draait op Android TV waardoor je een breed scala aan apps hebt. Er zit een snelle processor wat je merkt bij het laden van apps als Netflix. Dit gaat allemaal binnen enkele seconden. De tv is geoptimaliseerd voor Netflix wat resulteert in lopende trailers in het hoofdmenu terwijl je door de mogelijke films en series bladert. De beeldkwaliteit zelf is fantastisch. Ik maak gebruik van een smart card met CI-module. Bij het zappen tussen verschillende zenders staat bovenin beeld welk programma er bezig is, maar dit wordt pas ge-update als het kanaal is geladen. Er staat hier dus oude informatie, wat snel zappen niet makkelijk maakt.

Beeld
Het beeld is uitmuntend. Kleuren komen prachtig tot hun recht, met goede zwartwaardes en contrasten. Youtube 4K is prachtig en het kleinste detail is zichtbaar. De Picture Processor X1™ Ultimate levert hierin uitstekend werk. Vanuit bijna elke hoek is de tv te bekijken. Je kunt het beeld tot in het kleinste detail aanpassen via de instellingen, bijna eng. Ik merk overigens weinig verschil met PS4 games tov mijn tv uit 2014.

Geluid
De speakers zijn goed weggewerkt en leveren een gedegen geluid. Het kan niet op tegen de soundplate. Deze is wel beter gaan presteren tov mijn oude tv met helderder geluid en diepere bass tonen.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-55XG9505 Zwart?

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple