Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB

Specificaties CPU (closed loop), 120mm (1 fans) - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB Review

maubaan 2 april 2019, 184 views Product gekocht

Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB

Prima basic cooler. mooi, goedkoop, sterk.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Sterk
  • Ziet er top uit
  • Duidelijek handleiding
  • Veel onderdelen

Minpunten

• Luid
  • ratel
  • vooraf moeilijk te behalen waar de kabels uit komen

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 1
Geluidsproductie (min) Score: 2
Een prima koeler voor wanneer je al genoeg geld hebt uit gegeven aan je mega dikke I9 9900K of nog groter.

Deze koeler is zeer makkelijk te installeren. Genoeg video's te vinden hoe je deze in elkaar moet klikken.

Echter is het wat lastig om aan de foto's te zien waar de kabels uit komen en dit kan je dan ook lastig vooraf plannen omdat ook de video's dit niet altijd duidelijk laten zien.

De fan is echt MEGA MEGA MEGA luid vergeleken met vergelijkbare fans.

Persoonlijk ben ik hier ook echt niet over te spreken. na wat tweaken in de bios is dit redelijk op te lossen maar in mijn huidige fan zit ook een ratel (wat ik meer lees online) Hier krijg ik dan ook een vervangende fan voor.

Verder een prima product!

Heb jij ook een Cooler Master MasterLiquid ML120L RGB?

Ik heb de 240 variant en ik heb wat moeite met je verhaal te volgen.

Ik zou eens beginnen met aan te geven icm wat je hem hebt gebruikt. Je hebt het over een i9 en daar lijkt mij de 120 versie een beetje mager voor, en dan word hij inderdaad denk ik erg luid.

Dan je relaas over kabels, het was voor mij vrij logisch dat de pomp kabels heeft en de fans ook. Ik denk dat de kabels van de fans dan het probleem zijn want ik weet niet waar je de radiator hebt gemonteerd. Bij mij zit hij boven in de kast, zoals de instructies ook aangeven. Het kwam dan ook prima uit met de kabels.

In principe maakt de positie ook niet echt uit, de fan is vierkant en kan dus ook op 4 verschillende manieren geplaatst worden. De pomp is misschien wat lastiger maar die kan op 2 manieren geplaatst worden.

Ik heb overigens een i5-9600K, icm een gigabyte z390 Aorus Pro, en hij is lekker stil. Zeker idle. Maar daar bij moet ik wel zeggen dat hij smart-fan gebruikt, en een 240 radiator heeft natuurlijk een veel betere warmte afvoer door het grotere oppervlakte.

Als je alleen ontevreden bent over de fan is het een optie om alleen die te vervangen door een beter exemplaar trouwens.
120mm op een i9... dat is, zeker omdat het al heethoofden zijn, vragen om een fan die, indien je het auto houd, op volle toeren gaat. Naar mijn mening kun je, als je een i9 wilt koelen, beter wegblijven van de 120mm koelers, maar gewoon een goede luchtkoeler kopen.