Harman Kardon HK SB20

Specificaties Soundbar met subwoofer en 1x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon HK SB20 Review

thewesleyman 30 maart 2019, laatste update op 31 maart 2019, 460 views Product gekocht

Harman Kardon HK SB20

Super soundbar, en al helemaal voor zijn geld. Draadloze subwoofer is erg makkelijk om te verplaatsen, en de set klinkt daarnaast ook nog eens erg goed.

Pluspunten

• Draadloze subwoofer
  • Aansluitmogelijkheden
  • Ophandmogelijkheid (+meegeleverde beugel)
  • Gaat best wel hard
  • ARC
  • Gaat automatisch aan met de tv of bluetooth
  • Bluetooth

Minpunten

• Gaat soms niet automatisch uit met de tv
  • Geen LCD schermpje (went vanzelf)
  • Kleine afstandsbedeining
  • Geen wifi mogelijkheden

Geluidskwaliteit Score: 4

Het product

De Harman Kardons SB20, Sja wat voor woorden moet ik daar nou voor hebben.
Naja laat we het met een woord proberen Super, twee worden? Megamagistraal fantastisch!!.

Inleding en gebruik

Wij hebben hier in het huishouden deze super soundbar combo nu een kleine maand in gebruik. Tot nu toe zijn we eigenlijk nog maar tegen één ding aangelopen maar daar kom ik zo op terug.

Wij gebruiken deze soundbar hoofdzakelijk voor het TV kijken, de reden dat wij deze soundbar dan ook hebben aangeschaft was vanwege het geweldige geluid van onze platte TV (Philips 50PUS7303).

TV kijken

Maargoed het TV kijken, dat doet deze soundbar super de dialogen zijn goed en heerlijk helder het nieuws kijken is dan ook een stuk aangenamer dan voorheen. (wat wij vaak wel doen is het laag/bass iets terug brengen om het ploppen ([etters zoals P die hard worden uitgesproken] tegen te gaan, maar dit is meer een zaak van de programma makers)

Fiml kijken

Wil je een filmpje kijken?, dan kan dat natuurlijk ook je krikt het laag/bass weer iets op en het plezier kan beginnen. Heerlijk hoog, actie scenés klinken goed en als er een bom ontploft dan komt de subwoofer om de hoek kijken om je net even de extra ervaring te geven. Het laag wat de subwoofer dan ook creëert is heerlijk diep (en voor de wat meer geavanceerde mensen, het klinkt super strak en is volgens mij relatief laag gefilterd waarna hij rond de 40~45 sterk word afgefilterd).
Schouderklopje voor H/K om zo'n waanzinnig laag in zo'n relatief kleine subwoofer te krijgen echt super gedaan.

Muziek luisteren

Maar ik wil de soundbar ook voor muziek gebruiken kan dat ook??
Ja zeker kan dat, hier in het huishouden luisteren wij naar verschillende muziek soorten waaronder, DEEP-/House, Nederlandstalig, Country, Rock en natuurlijk de casual muziek. Dit doet deze combo ook super, al moet ik wel vermelden dat de sounbar zelf soms wat dof klinkt als je dichterbij staan (~50cm) dit komt denk ik omdat je oren dan te hoger zitten in vergelijking met de soundbar waardoor niet het gehele spectrum binnen komt, deze soundbar straalt zijn geluid namelijk onder een soort hoek de kamer in. Maargoed dit zal natuurlijk ook een beetje aan de ruimte liggen maar muziek luisteren gaat verder goed.

Nadelen

De eerder genoemde nadelen
Het enigste "probleem" wat wij soms ervaren is dat de soundbar soms niet uitgaat als de TV uitgaat, vaak gaat dit wel goed maar het wil soms gebeuren dat hij aan blijft staan. Dit hoeft natuurlijk niet direct aan de soundbar te liggen.

(Tussen door) Functionaliteiten

Mocht je trouwens deze soundbar aan een beetje slimme TV hangen dan gaat de soundbar vanzelf aan. Dit geld ook voor bluetooth, als je je smartphone handmatig opdracht geeft om te verbinden met de soundbar dan gaat deze ook vanzelf aan.
Het is iets kleins maar werkt in de praktijk toch best wel fijn.

Daarnaast vind ik voor een wat duurdere soundbar er maar een lullige afstandsbediening bij zitten. Tuurlijk hij doet zijn werk en meer hoeft hij niet te doen maar ik had het graag toch net even anders gezien. Maar goed dit is een keuze van H/K geweest.

Hij heeft alleen helaas geen WiFi maar goed het is ook geen Sonos o.i.d (maar ook geen Sonos prijs) daarnaast mis je dit in de praktijk helemaal niet.

Eind oordeel

Voor niet heel gek veel geld krijg je echt een hoop waar voor je geld.
De heerlijke middel en hoge tonen en het mooie diepe laag vormen samen een mooi geheel wat inzetbaar is voor verschillende onderdelen.
De subwoofer is niet zo heel gek groot en de sounbar is niet heel "dik" wel lang daarin tegen let daar dus even op!
Al met al raad ik deze soundbar dan ook zeker aan.

Heb jij ook een Harman Kardon HK SB20?