Tweakers zegt: 6,5

Huawei P20 Lite Dual Sim Blauw

Specificaties 5,84" • 2220x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei P20 Lite Dual Sim Blauw Review

T.hijs 29 maart 2019, 303 views Product gekocht

Huawei P20 Lite Dual Sim Blauw

Mooi toestel met prima specs en snel op te laden. Het enige echte nadeel voor mij is de iets verminderde afleesbaarheid van het scherm in de zon.

Pluspunten

• Mooi toestel, zeker in de kleur blauw!
  • Snel op te laden
  • Ruim voldoende accucapaciteit
  • 64GB/4GB voldoet prima voor dagelijks gebruik

Minpunten

• Iets minder goed afleesbaar in de zon

Nadat het scherm van mijn 10 maanden oude Nokia 8 plotseling voor de helft sneeuw gaf mocht ik het toestel terugsturen naar Amazon.de en kreeg ik het volledige aankoopbedrag terug. Super. Volgende uitdaging: wat nu?
Besloten dat een midrange-telefoon goed genoeg zou moeten zijn.
Eerst een Huawei P Smart 2018 geprobeerd. Voordelen: mooie look, op papier goeie specs Nadelen: traag, geen USB-C en geen 5 Ghz WIFI. Na 2 weken teruggebracht naar Coolblue.
Vervolgens een Nokia 6.1 64GB/4GB geprobeerd. Deed het prima, maar lag niet lekker in de hand en de in mijn auto ingebouwde Carkit deed moeilijk met deze telefoon, waarschijnlijk om mijn RLink2 nog niet (voldoende) compatibel is met Android 9. Na 2 weken teruggestuurd naar bol.com.
Uiteindelijk voor de Huawei P20 Lite gevallen. Fijn toestel, meer dan voldoende accucapaciteit (accu loopt wel snel leeg bij gebruik van Waze, maar dan heb ik de lader onder handbereik) en dezelfde goeie looks als de P Smart. Tot nu toe nog geen echte nadelen ontdekt, of het moet de enorme hoeveelheid bloatware zijn die je krijgt meegeleverd. Maar veel last heb ik daar niet van, dus voldoet prima voor mijn gebruik (veel bellen, veel internetten, veel mailen/whatsappen e.d. + Waze). Superpluspunt: laadt echt heel snel op, net als mijn eerdere Nokia 8. Enige nadeel: de iets mindere afleesbaarheid van het scherm in direct zonlicht.

Heb jij ook een Huawei P20 Lite Dual Sim Blauw?