Canon Ixus 40 Review

superyupkent 19 april 2005, 151 views

Canon Ixus 40

Pluspunten

• Design, ease-of-use, digic II proc.

Minpunten

• Wat korte batterij duur (ongeveer 60 fotos en een paar video's als je een dag intensief gebruik maakt van de camera)

Snelheid en automatiek Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 2
Batterijduur Score: 4
Na gewerkt te hebben met de Ixus v3 en de Ixus II ben ik nu toe aan de Ixus 40. Hetgeen wat meteen opvalt is de zeer slanke vorm en intuitieve firmware, de nieuwe digic II processor maakt duidelijk verschil wanner het aankomt op: opstartttijd, beeldkwaliteit en videomogelijkheden.

Wat ik specifiek prettig vind aan de huidige video opties is de verdwenen limiet van 30 seconden die je vond op de vorige modellen van de Ixus wanneer er in 640x480 werd geschoten. Verder is er duidelijk meer aandacht besteed aan de afwerking van het bedieningspaneel aan de achterkant van de camera (metaal vs plastic knoppen op de Ixus II)

Het is wel zo dat je pas echt goede en juist belichte fotos krijgt wanneer je de beschrijving goed doorneemt, ik heb zelf veel voordeel gehad bij het juist toepassen van de volgende functies: manual whitebalance, Exposure Lock, Flash Lock, Auto Focus Lock en de verschillende Light metering modes.

Heb jij ook een Canon Ixus 40?