Google Nest Hub - Charcoal Review

Jimmy J. 27 maart 2019, 945 views Product gekocht

Google Nest Hub - Charcoal

Mooi scherm met een heldere speaker (die niet geschikt is voor muziek).

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Bouwkwaliteit
  • Design

Minpunten

• Weinig tot geen bass
  • Zeer weinig updates
  • NL-taal en app ondergeschoven kindje

Muziekweergave Score: 2
Basweergave Score: 1
Mid- en hoogweergave Score: 4
Ik heb de Google Home Hub met het schrijven van deze review zo'n 4 maanden in bezit (ergens rond de kerst geïmporteerd vanuit Amerika).

De Hub is een mooi, compact apparaatje welke goed is afgewerkt. Het scherm is prachtig. Foto's zien er goed uit, en de helderheid kan 's avonds/nachts zo laag dat het bijna uit staat.

Geluidskwaliteit
De speaker is uitstekend voor spraak en podcasts. Hoge tonen worden helder weergegeven. Voor muziek is hij echter minder geschikt. Er is weinig tot geen bassweergave, en dat zorgt ervoor dat ik hem alleen gebruik als achtergrond muziek bij het eten (maximaal 20% volume). Als ik 'echt' muziek wil luisteren, gebruik ik de Home Hub om Spotify af te spelen, en stream dat via de Hub met Bluetooth naar de home theater set.

Taal & Updates
Niet alleen werkt de Nederlandse assistent nog niet, je moet helaas ook je hele telefoon op Amerikaans hebben staan om alles uit de Hub te halen. De Nederlandse app heeft nog stééds geen routines. Een basisfunctie wat mij betreft. Er wordt beloofd dat de Assistent leert en beter blijft worden, maar daar heb ik sinds het bezit nog weinig van gemerkt. Er worden vooral dingen weggehaald door Google helaas.

Spraakherkenning werkt verder top, behalve als logischerwijs de muziek erg hard staat. Ik open mijn eigen Spotify als ik zeg 'play some music', en bij mijn vriendin gebeurd hetzelfde met haar persoonlijke Spotify.

Dagelijks gebruik
Ik gebruik de Home Hub vooral voor kookwekkers, als klok en om soms wat weetjes aan te vragen die ik anders zou Wikipedia-en. 's Ochtends krijg ik de ANP podcast te horen na een "Hey Google, good morning". Lichten bedienen (Philips Hue) kan en werkte oke, maar gebruik toch liever de Hue Dimmers schakelaars daarvoor.

Grootste nadeel van de Google Home Hub is de Google Home App. Die biedt weinig personalisatie en krijgt zelden een update.

Heb jij ook een Google Nest Hub - Charcoal?

Vraag & Aanbod