Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs Review

willempjuh 24 maart 2019, laatste update op 24 maart 2019, 748 views Product gekocht

Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs

Fantastische telefoon, snel, mooi scherm, goede camera en faceunlock is goed en betrouwbaar. Daarnaast heeft hij al Android Pie. Bloatware is aanwezig maar niet hinderlijk. Helaas geen oortjes en het meegeleverde hoesje schiet snel los. Samenvattend een prima telefoon en een waardige opvolger voor mijn Oneplus3.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Faceunlock
  • Schnellll!

Minpunten

• Oortjes ontbreken
  • Hoesje schiet makkelijk los
  • Bloatware (maar stoort me minder dan ik verwacht had)

Mijn OP3 was al een tijdje eol, maar ik kwam maar niet lekker tot de keuze van een goede opvolger. Uiteindelijk toch maar voor de Pocophone F1 gegaan vanwege de prijs en de beoordelingen op (oa) Tweakers.

Tot op dit moment heb ik er geen seconde spijt van gehad, de telefoon reageert niet alleen razendsnel maar heeft ook een goede camera, gezichtsherkenning werkt fantastisch, ook bij weinig licht en de bereikbaarheid en 4G verbinding zijn prima. Vooral bij de bereikbaarheid liet mijn OP3 nogal een steken vallen, mensen aan de andere kant van de lijn zijn daarom ook lyrisch :)

Waar ik me toch steeds weer over verbaas is de faceunlock. Jammer genoeg werkt deze nog niet in Nederland, maar na de regio op HongKong te hebben gezet, functioneert dit uitstekend. Zelfs in vrijwel geheel donkere omstandigheden doet de Infrarood camera uitstekend zijn werk. Ik gebruik daarom de vingerprintscanner alleen maar wanneer ik toegang tot apps will, zoals Lastpass.

De bloatware beperkt zich tot een rekenmachine, Mi Pay en Mi Video, daarnaast staat er nog de MIUI Forum app op de telefoon. Totaal niet hinderlijk, hoewel ik als purist dit liever niet zie in een ROM. Ik zal daarom in de toekomst mijn bootloader unlocken en er een LINEAGE OS ROM op zetten.

De telefoon krijgt van mij 4 **** omdat bij 5 ***** een telefoon helemaal perfect moet zijn (imho). Mooier zou zijn als ik (net zoals Tweakers) een 9 zou mogen geven of 4,5 sterren. Dat doet wat meer recht aan hoe ik deze telefoon beoordeel.

Heb jij ook een Xiaomi Pocophone F1 (6GB ram, 64GB opslag) Grijs?