Kingpin CES180-16:9 Review

eelco74 26 april 2010, laatste update op 2 mei 2010, 881 views

Kingpin CES180-16:9

Pluspunten

• Zeer gunstige prijs
  • goed ontwerp en design
  • goede ondersteuning door Kingpin Nederland

Minpunten

• nog geen

Na een tweetal handmatige projectaschermen die allemaal zijn gaan bobbelen, was ik op zoek naar een anders projectischerm.

Kingpin levert behoorlijk competatieve schermen voor het geld en als ik de verhalen op Internet mag geloven is de service dik in orde.

Het scherm komt in een goed beschermde verpakking. Alles zit netjes tegen het stoten beschermd.

Het scherm zelf is erg netjes afgewerkt. Het ophangsysteem is verbluffend eenvoudig en het ophangen van het scherm was zo gebeurd. De ophangbeugels zijn nauwelijks zichtbaar na montage, waardoor het scherm qua montage netjes oogt. Het heeft ook een nadeel, het nastellen voor waterpas is door de onbereikbaarheid van de ophangschroeven een lastiger karweitje. Het is de bedoeling dat de balk onderaan het scherm perfect waterpas hangt, dit voorkomt toekomstige bobbels in het scherm.

Het scherm is voorzien van 2,5 meter snoer aan de controllerbox. Aan de controllerbox zit weer 2,5 meter snoer met een stekker. De afstandbediening werkt radiografisch, dus de controllerbox hoeft niet in het zicht.

Het scherm rolt vrij vlot naar beneden en is redelijk geluidsarm. Het doek hangt vooralsnog netjes strak, ik hoop dat over een jaar dit nog steeds zo is. Het bovenkader is voor deze maat overigens 60cm. Dus het scherm is perfect op de juiste hoogte in te stellen. Dit instellen gaat met een schroef, waarvoor Kingpin een plastic inbussleutel meelevert om het instellen te vergemakkelijken. Wel is de hoek waaronder de sleutel in de inbus moet wat lastig, waardoor het plaatsen van de sleutel wat prutsen is.

Gezien het bedrag van 380 Euro voor een 1.80 breedbeeldscherm levert Kingpin veel waar voor zijn geld. Een handmatig scherm van Projecta kost net zo veel en mijn ervaring is dat de kwaliteit van Projecta erg tegenvalt. BIj deze dus van harte aanbevolen.

Heb jij ook een Kingpin CES180-16:9?

behoorlijk competatieve schermen
Bedoel je niet competitieve?

Zou je wat foto's kunnen plaatsen?
De foto's van het scherm volgen snel.....