Cryorig C1

Specificaties 140mm diameter met 24dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cryorig C1 Review

Aurora 20 maart 2019, 254 views Product gekocht

Cryorig C1

Helaas ging de fan na een paar maanden (niet eens intensief) gebruik kapot. De fan maakte hoorbaar geluid die luider werd naarmate het toerental hoger ging. Cryorig reageerde initieel positief en daarna nooit meer. Nieuw ticket aangemaakt, direct antwoord. Daarna blijft het stil. Waardeloze service!

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Stil

Minpunten

• Klantenservice zeer slecht
  • Betrouwbaarheid ventilator

Koelvermogen Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 3
Geluidsproductie (min) Score: 5
In eerste instantie een zeer goede en low profile cooling. Hij was goed stil en het koelvermogen zeer goed.

Helaas ging de fan na een paar maanden (niet eens intensief) gebruik, kapot. De fan maakte hoorbaar geluid die luider werd naarmate het toerental hoger ging.

Geen probleem dacht ik. De fabrikant helpt mij vast goed op weg. Ik kreeg immers een heel luxe verpakt kaartje met een serienummer waarmee je de koeler kon registreren.

Initieel reageren ze snel en wilde ze de koeler vervangen. En daarna blijft het stil. Ook na tig reminders verstuurd te hebben. Bij een tweede poging om geholpen te worden reageerde Cryorig weer vlot, totdat het puntje bij paaltje kwam. Nog nooit zo'n slechte service ontvangen. Tot op heden ben ik nog steeds bezig om een nieuwe koeler te krijgen.

Heb jij ook een Cryorig C1?

Tip: proberen het met de leverancier van de koeler te regelen i.p.v. met de fabrikant.
Je hebt garantie via de leverancier.
Wilde ik ook al zeggen. Je moet bij de winkel aankloppen, niet bij de fabrikant. Een beetje winkel ruilt zo'n dingen binnen de garantieperiode gewoon meteen om.
@HugoBoss1985 @Wildfire Punt is dat je in het algemeen vaak sneller en beter wordt geholpen bij de fabrikant dan bij de leverancier.
  • Normaal gesproken bij een fabrikant: 'geen punt, je krijgt direct een nieuwe toegestuurd.'
  • Normaal gesproken bij een leverancier: 'Stuur het retour op eigen kosten, we gaan het bekijken. Als het OK is krijg je je verzendkosten terug, wij gaan het laten repareren of je krijgt een nieuwe'
Bij dat laatste moet ik in dit geval dus de complete koeler met fan retour sturen. Ongemak, tijd kwijt en je zit een tijdje zonder. Ik heb werkelijk nooit eerder problemen gehad met garantie direct bij de fabrikant, Cryorig is de eerste.

Maar thanks voor de tip, moet eerlijk bekennen dat ik de leverancier optie totaal vergeten ben :+

Edit: Begint al goed! |:( Ik heb de koeler bij bij Amazon.de gekocht. Hierbij 1 van de eerste regels:
Als je item defect is, raadpleeg dan eerst de productdocumentatie, zoals de gebruikershandleiding, voor tips voor het oplossen van problemen of neem rechtstreeks contact op met de fabrikant. Je wettelijke rechten op garantie blijven onveranderd en Amazon is nog steeds verantwoordelijk als verkoper onder de wettelijke garantie. Amazon vervangt geen ontbrekende of defecte onderdelen en biedt geen technische ondersteuning. Onder de fabrieksgarantie biedt de fabrikant gewoonlijk de mogelijkheid het item te laten repareren of om afzonderlijke onderdelen te vervangen. Daarom raden we aan om eerst contact op te nemen met de fabrikant

[Reactie gewijzigd door Aurora op 21 maart 2019 03:27]

Zolang de winkel in Nederland zit is mijn ervaring eerder andersom :P
Ik kreeg mijn 8700K niet koel genoeg met deze koeler, wat voor setup heb je? De koeler is wel lekker laag en ziet er netjes uit.
De koeler is inderdaad lekker low-profile. Ik kan mijn i7-6700 daarmee zeer goed koelen. Niet te vergelijken met jouw snellere processor. Die zal meer warmte genereren, maar lijkt me niet dat dat heel veel meer warmte is (65 TDP vs 95 TDP)