1 review

Lenovo N23 Ruggedized 80YS0044NH

Specificaties 11,6" • 1366x768 • 32GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

Lenovo N23 Ruggedized 80YS0044NH Review

hvwees 20 maart 2019, 346 views Product gekocht

Lenovo N23 Ruggedized 80YS0044NH

Lekker compact, handzaam en lange accu duur.

Pluspunten

• Compact
  • Lange accu duur
  • Chrome OS
  • HDMI output

Minpunten

• Sommige toetsen werken niet altijd even goed.

Zoektocht
Ik was al een tijdje opzoek naar een chromebook, maar wist niet precies wat ik wilde.
Een collega liet mij zijna asus flip zien, heel leuk en compact ding.

Dat die ook in tablet modus kan werken is wel een plus, maar was voor mij niet strikt noodzakelijk (ik heb immers ook een tablet).

Diezelfde collega heeft inmiddels pixelbook aangeschaft, wat een enorm gaaf ding.
Ik zou die graag willen hebben, maar heb niet dat bedrag er voor over.

Het nadeel is dat dit chromebook geen x86 based CPU heeft en ik wilde graag eentje met een x86 CPU omdat destijds al Linux support was aangekondigd.
Ik had toen het idee dat een x86 CPU noodzakelijk hiervoor was of in ieder geval wel zo handig. :)

Dus opzoek naar een compact en voordelig chroomebookje, die net dat gaatje tussen mijn tablet en laptop kan opvullen.
Keuze
Eindelijk voor deze gekozen, er zijn meerdere N23 modellen, dat was wel erg verwarrend moet ik zeggen. Dit model is een niet yoga (scherm kan dus niet omgeklapt worden), er is ook een N23 yoga die dat wel kan. Daarnaast blijkt niet elke N23 een touchscreen te hebben.

En ik moet zeggen dat is toch wel erg prettig. Af en toe zit ik dus met mijn dikke vingers op het scherm van mijn normale laptop of op mijn werk laptop.
6 maanden in bezit
Ik heb hem inmiddels 6 maanden en ik gebruik hem eigenlijk wel dagelijks.
Het gross van de door mij gebruikte applicaties zijn toch webapplicatie's
Ik heb ook android app (dat kan ook op chromebooks) en wat chrome app geïnstalleerd. Waaronder een SSH client en dat is eigenlijk de meest gebruikte applicatie naast chrome zelf ;-)
HDMI output
Er zit ook een HDMI output op, die heb ik wel eens aangesloten op mijn TV of op mijn nexdock (eerste generatie nexdock).
En eigenlijk speelt zo goed als alle video bestanden goed af.
Edcatieve omgeving
Ik ben erachter dat de N23 eigenlijk voor educatieve omgevingen is ontwikkeld, er zit ook een heel schattig handvatje aan. Het toetsenbord kan ook wat vocht aan er zit een drainhole aan de onderkant... Ik heb inmiddels begrepen dat meer Lenovo's dit hebben.
Zoals ik al aangaf gebruik ik hem dagelijks, de accu gaat lekker lang mee.
Hij is lekker rap en compact.
Al met al een prima aankoop!
En ben er nog altijd heel blij mee!

Als deze EOL is, ga ik misschien wel voor een flip/yoga model, maar voorlopig gaat deze nog wel even mee.

Heb jij ook een Lenovo N23 Ruggedized 80YS0044NH?