Samsung HMD Odyssey+

Specificaties Geschikt voor PC - Bekijk alle specificaties

Samsung HMD Odyssey+ Review

jvkollenburg 20 maart 2019, laatste update op 26 maart 2019, 940 views Product gekocht

Samsung HMD Odyssey+

Gekocht via amazon.com voor 450 Euro. Ook in NL te koop (https://unboundvr.nl/samsung-odyssey-hmd-windows-vr-headset-met-controllers). Zorg dat je de meest recente versie bestelt (betere head cover). De beeldresolutie is, zeker voor de prijs, heel erg goed.

Pluspunten

• Erg goed beeld
  • anti screendoor effect
  • nieuwe versie zit goed
  • 1 kabel met USB en HDMI aansluiting
  • ingebouwde mic + koptelefoon

Minpunten

• je PC/laptop moet een vrije HDMI uitgang hebben
  • tracking controllers alleen in zicht van camera
  • batterijklep controllers kan los raken

Design & bouwkwaliteit Score: 4
De Samsung Odyssey Plus is een hele goede WMR headset. Er wordt standaard gemeld dat deze in Nederland niet verkocht wordt, maar dat is niet waar. Zie bijvoorbeeld https://unboundvr.nl/sams...r-headset-met-controllers. Ik heb hem zelf overigens via amazon.com gekocht en de levering was heel snel (483 Euro incl. verzendkosten en alle belastingen).

De Odyssey Plus had voorheen last van light bleeding waardoor je de head cover moest vervangen. Dat is met het nieuwste model niet meer nodig. Ook is het erg handig dat er maar 1 kabel uit de headset gaat die pas op het einde gesplitst wordt in HDMI en USB3. Wees je ervan bewust dat je GPU nog een HDMI poort vrij moet hebben.

Er wordt wel eens geklaagd over de controllers omdat de camara's op de voorkant van de headset zitten en dus je controllers niet meer zien als ze buiten het bereik van de camera vallen. In de praktijk zal dit zelden een probleem zijn, omdat je gewoonlijk de controllers voor je houdt en met je hele lichaam draait en loopt.

Met WMR kun je de ruimte waar je bent afkaderen met de tool van Windows. Daarmee voorkom je dat je botst tegen meubels of muren. Ook is er een functie om met de camera op de bril de echte wereld om je heen te bekijken. Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd.

Het anti-screendoor-effect werkt goed, waardoor het beeld niet storend is door lijntjes die je ziet tussen de pixels. Het comfort is op het nieuwste model ook goed, omdat de head cover verbeterd is. Ik had zelf geen last van light bleeding, maar afhankelijk van je hoofd zou je daar misschien nog last van kunnen hebben.

Ik hoop dat Tweakers de Odyssey+ in de pricewatch gaat opnemen en voortaan meeneemt in de vergelijkingen van VR headsets, want dit model is misschien wel het beste dat je kan krijgen voor onder de 700 Euro.

Heb jij ook een Samsung HMD Odyssey+?

Gekocht op amazon,com en daar zie je meteen wat de belastingen zijn, die worden door hun verrekend, dus meteen duidelijkheid.

Je kan er alle Steam VR en WMR games mee spelen, dat is bijna alles. "Oculus only" games kunnen soms ook als je bereid bent extra te hacken of configureren.
Welke games speel je met de headset? en wat is jou ipd.
Gekocht voor 450 en extra bijkomende kosten 33 euro? aan belastingen.
Amazon geeft altijd netjes de belastingen en verzendkosten aan. Kijk hier voor de huidige prijs:

Games: Alles dat Steam VR ondersteunt komt in aanmerking, plus de WMR games in de Windows store en dan heeft Samsung nog een eigen serie applicaties speciaal voor deze VR set.
Hi,

Mooie review, ik zie bij amazon alleen de verzendkosten staan a 40 dollar, maar verder geen toeslagen?
Het staat er inderdaad niet meer bij, maar ze zullen een bedrag inhouden van de geschatte invoerkosten waarmee in principe het betaald wordt. Zie ook: https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201910710. Het staat er inderdaad niet meer op de pagina bij, maar bij afrekenen wordt het dus wel verrekend. De prijs is overigens flink gezakt, zag ik.
Hij is het nog waard? :D Twijfel dus deze en de oculus rift s, maar die is erg slecht leverbaar in NL.
Ligt er aan wat je uit wil geven. Voor die prijs is niks beters te krijgen. Voor meer geld uiteraard wel, maar wil je 600-1000 Euro uitgeven voor een VR headset?
600 zou dan ook echt de max zijn ;-)
Als ik nu opnieuw zou kiezen met max 600 zou ik voor nu deze kiezen en over een jaar opnieuw kijken. Dan zijn de echt betere weer in prijs gezakt.