Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 5 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Inspire T10 Review

Speakertest 26 april 2010, 4.071 views

Creative Inspire T10

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Aparte treble en volumeknop
  • Klein

Minpunten

• Bass
  • Scherpe randen
  • Kabel van de linker speaker naar de rechter speaker is vrij kort (1.50m)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 4
Ik zelf heb al een tijdje een Creative T10, maar wat me opviel is dat er op Tweakers.net geen een review is over dit set.
Dus dacht ik laat ik er maar eentje maken :)

Speaker info

80 - 20000 HZ
2.0 Speaker system zonder subwoofer
Bassport for enhanced Bass response
Aparte volumeknop en treble knop

Inhoud doos

De doos ziet er als normaal uit. Hij is vrij klein (makkelijk op de fiets te nemen)
Op de doos staan allerlei informatie over de speakerset.
o.a. de volume knop en de treble knop, wattage enz.

Vormgeving

Tja... je moet er maar van houden.
Ik zelf vind hem er niet lelijk uit zien maar hij is ook niet wat je noemt een "Design of art" ;)
Voor de rest ziet hij er gewoon simpel uit.
Er zitten drie kabels achter de rechter speaker en 1 kabel achter de linker speaker.
wat een erg nadeel was dat er aan de zijkant van de speakers een scherpe rand was (waar de schroeven in zijn geboord)

Geluidskwaliteit
Geluidskwaliteit is erg goed maar wat je echt mist in zowat alles wat je doet is Bass.
Gebruik je hem om alleen Youtube filmpjes te kijken of iets anders waar niet veel bass in zit, kan ik je dit set echt aanraden.

Muziek
Volumeknop op de helft en gelijk een nummer afgespeeld van de Black Eyed Peas.
Toen ik het hoorde dacht ik echt van.... wat heb ik gekocht?
Totdat ik keek naar de knop naast de volumeknop.. de Treble volume (oftewel de hoge tonen)
Toen werd het geluid al zeer goed!
Alleen ik miste iets.. en dat was de Bass weergave.
Er was bijna geen bass, wat erg jammer was.
Heb in de Equalizer een beetje gesnuffeld maar zodra ik de Bass level hoger deed ging het geluid slechter worden.
Er komt wel erg goed geluid uit de speakers, maar als je zelf een subwoofer heb gehad dan mis je echt iets!

Films
Hier was het setje het slechtste. Er is één ding wat je nodig heb bij een Actie film en dat is namelijk Bass.
Wat bij deze setje mist.
Het geluidskwaliteit is helder en goed maar het is ook niet meer dan dat.

Games

Zoals bij films mis je hier echt de bass.
Een speakerset zou je het gevoel moeten geven dat je echt in de game zelf zit, maar bij deze speakers had ik het jammer genoeg niet. De hoge en middentonen komen er wel erg kraakhelder uit.

Ik heb hem zelf voor 49,- gekocht bij Dixons.
Eerlijk gezegd heb ik nu spijt van de aankoop door het tekort komen van de bass.
Kijk je alleen filmpjes waar je alleen tekst hoor?
of maakt het niet uit dat er wenig bass is?
dan is het een goeie set ;)
Wil je wel meer bass? dan zou ik toch maar naar een andere set gaan kijken.
Want de extra Bassport helpt voor geen ene meter (luchtgat voor de Speaker)

• Creative Soundblaster Live!

Heb jij ook een Creative Inspire T10?

Bass kun je ook niet echt verwachten van deze speakers, sowieso niet van <€100 2.0 speakers.
Waarom heb je trouwens de foto's niet een kwart slag gedraaid?

Edit: Ik bedoel dan natuurlijk actieve speakers voor naast de computer hè ;)

[Reactie gewijzigd door Bonthouse op 26 april 2010 04:31]

als je ongeveer 6 maanden geleden keek naar de z-10 set van Logitech (2.0)
dan hoorde je bij dat set veel bass. misschien wel iets te maar de Logitech kostte toen ook rond de 50-60
Bij mij komt er juist een zeer goede bass uit voor een setje van ¤35. Het ligt vooral aan de output van je pc denk ik. Ik heb zelf een creative geluidskaart.