Rapoo 3910 Wit

Rapoo 3910 Wit Review

Radhe 14 maart 2019, 211 views Product gekocht

Rapoo 3910 Wit

Prima reispartner of als je af en toe muist, maar niet voor lange dagen.

Pluspunten

• Ergonomisch design
  • Meerdere DPI niveaus
  • Leuk design
  • Plug & Play

Minpunten

• Afwerking
  • Materiaal
  • Niet voor veel muis kilometers

Ergonomie, bouw en vormgeving
De muis zit er op het eerste gezicht prima uit... En dan de maar-en...

De muis ligt verder wel fijn in (of eigenlijk onder) de hand, maar is eigenlijk net te klein. 1 a 1,5 cm langer en een paar mm breder en hij had waarschijnlijk perfect geweest. Je hand gaat er namelijk net niet helemaal lekker omheen. En als je dan toch je handpalm op het midden laat rusten, steken je vingers voorbij de muisknoppen. Dat is niet fijn als je zo'n 4-6 uur per dag met een muis moet werken.

De materialen zijn niet even fijn om je hand op te leggen. De bovenkant voelt behoorlijk ruw aan. Ook de muisklik is nogal aanwezig - naar mijn smaak.

De scrollknop zit wat ruim in z'n uitsparing en ziet er een beetje cheapish uit. Draait ook een beetje zwaar.

Als je kijkt naar de grijze zijkanten, dan doen die wat goedkoop aan. Zo'n streep kan op zich leuk zijn, maar dan moet je't wel goed doen. Net iets meer aandacht of gewoon glad afwerken had mooier geweest.

Misschien een kwestie van smaak, maar de kap waar de 'muisflappen' aan zitten, steekt iets boven de behuizing uit. Nu kan dat wel, maar laat dan ook de rest een beetje 'zweven', want het lijkt net alsof het een assemblage fout is. Ook eindigt de ene knop een fractie hoger dan de andere - voel je niet, maar je ziet het wel.

Ook een beetje vreemd is het gebruik van 2 AA batterijen. Dit komt ongetwijfeld de gebruiksduur ten goede, maar tegenwoordig is 1 AA batterij toch de standaard? Of anders 2 AAA batterijen. Maar goed, omdat de muis zonder batterijen erg licht is, is het gewicht van de extra batterij op zich wel welkom.

De onderkant van de muis heeft een paar gladde geleiders. Dit resulteert in een gevoel dat de muis op een muismat zweeft als je'm beweegt. Dit is misschien even wennen, maar uiteindelijk erg fijn. Nadat ik een paar uur bezig was met deze muis, schakelde ik even over naar mijn oude vertrouwde muis... Die glijdt dan niet zo soepel over de mat. Dus wat dat betreft zeker een pluspunt!

De navigatieknoppen zitten op een prettige plaats, net buiten bereik van je duim. Het overkomt mij nogal eens op de Logitech M560 dat ik die toetsen aanraak, maar daar heb je bij deze muis geen last van.

De DPI knop laat je erg makkelijk schakelen tussen de niveaus. De meeste mensen zullen 1 niveau kiezen en het daarbij laten. Mocht je toch willen wisselen, dan is dat zo gepiept met de knop.

Met de juiste ondergrond zoeft de cursor over het scherm heen. Waar mijn Logitech stroef over de muismat gaat, zweeft deze er bijna overheen. Toch is de muis net-niet-het voor intensief gebruik. Daarvoor mist het een paar cm in de lengte en een paar mm in de breedte en is de kwaliteit van de materialen (ook muisknop mechanismen) net niet hoog genoeg.

Naast de duidelijke minpunten, vind ik er dus ook nog wel een paar opmerkelijke pluspunten aan zitten. Maar, waar zou ik hem voor aanraden? Als je een ergonomische muis prettig vind, niet al te veel ruimte in je laptoptas kwijt wil zijn en toch goedkoop uit wil zijn.

En dan moet ik eerlijk zijn: Als je kijkt naar de prijs en de gekozen materialen, is de muis nog lang zo gek niet. Echter: Prima reispartner of als je af en toe muist, maar niet voor lange dagen.

Heb jij ook een Rapoo 3910 Wit?