1 review

Corsair HX1000 V2

Specificaties 1.000W (80 Plus Platinum) • volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair HX1000 V2 Review

Nervoize 13 maart 2019, laatste update op 13 maart 2019, 246 views Product gekocht

Corsair HX1000 V2

Deze HX1000 V2 van Corsair biedt je veel waar voor je geld. Om schade te voorkomen zijn er meerdere +12V rails aanwezig waarbij je kunt switchen tussen één rail of meerderde rails. Daarnaast heeft de voeding meerdere beveiliging en is deze semi-passief tot 400 watt. De voeding is volledig modulair.

Pluspunten

• Volledig modulair
  • 80 Plus Platinum
  • Semi-passief (tot 400 watt)
  • Meerdere +12V rails

Minpunten

• Grote sticker bovenop
  • PCIe kabels
  • Aan/uit knop makkelijk per ongeluk in te drukken
  • Stroomaansluting verticaal

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5

Basic info

Ik had een nieuwe voeding nodig omdat ik voor mijn custom-loop die ik over ongeveer 2 weken in elkaar ga zetten een kortere maar wel krachtige voeding nodig ga hebben. Ik heb deze voeding aangeschaft naar aanleiding van meerdere mensen die mij deze hebben aangeraden in een thread die ik heb aangemaakt om advies te vragen. De voeding was, doordat deze flink afgeprijsd naar 96 euro een no-brainer en heb tot nu toe dan ook geen spijt van mijn aankoop.

De voeding komt in een medium-luxe verpakking waarbij de voeding en de kabels in een zakje zitten om beschadigingen te voorkomen en om makkelijk op te bergen. Twee nadelen aan de zakjes (maar who cares) zijn dat de zak van de voeding van stof is en dus een afdruk van de voeding erin heeft staan, en dat de zak van de kabels enorm stug is en vol kreukels zit.

Zak van voeding links, zak van de kabels rechts

Unboxing

Niks speciaals. Gewoon uitpakken en gaan. Uiteraard wel foto’s gemaakt van wat er nou precies bijgeleverd wordt en dat zit wel goed. De inhoud zit goed verpakt met o.a. piepschuim en er worden zoals gewoonlijk ook wat boekjes en tyraps meegeleverd. Hieronder wat foto’s; dat spreekt voor zich.

Voeding plaatsen in behuizing

Easy peasy lemon squeezy. Peanuts. Eitje. Zo gezegd zo gedaan. Gewoon erin schuiven en vast schroeven. Meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Omdat ik een kortere voeding nodig had heb ik voordat ik de voeding definitief in mijn behuizing zou plaatsen gekeken of de voeding goed past met kabels als ik een 240mm radiator beneden zou hebben. Gelukkig past dit allemaal en heb ik de voeding vast gemaakt en alle kabels aangesloten.

Gelukkig krijg ik een custom PSU shroud waardoor je die lelijke sticker bovenop niet ziet.

Het aansluiten van de kabels

Zoals gewoonlijk zijn de kabels in het begin altijd wel wat stug. Gelukkig niet dusdanig stug dat ik ze niet gebogen kreeg in de juiste vorm en dus was het een kwestie van aansluiten en gaan.. toch?

Nou niet dus. De PCIe 8-pin kabels van Corsair hebben een verlengstukje erop zitten waardoor je altijd met die extra connector zit opgescheept. Sommige sluiten maar 1 kabel aan op de voeding en gebruiken de kabel met beide connectoren, maar zelf wil ik het safe spelen en gebruik ik er ten alle tijden twee (tenzij er geen 2e kabel aanwezig is).

Maar daar heb ik een oplossing voor gevonden waardoor het er enigszins nog stoer uit ziet. Ik heb namelijk de kabels middels een ijzerdraad aan elkaar geknoopt en weggewerkt waardoor je het vrijwel niet ziet. Daarnaast lijkt het nu of er 4 kabels aangesloten zijn op de videokaart wat best wel cool is (voor nu dan).

Voor mijn eigen veiligheid en die van mijn componenten heb ik de switch om te kiezen tussen één 12V rail en meerdere rails ingesteld op meerdere rails (hier staat deze standaard op). Stel dat er een rail faalt wordt er automatisch overgeschakeld naar een andere rail om zo schade te voorkomen.

Totaalplaatje

Nadat ik de voeding in had gebouwd en alle kabels netjes had weggewerkt heb ik uiteraard wat foto’s gemaakt van de computer in al zijn, uh, glorie? Helaas moeten we het momenteel doen met luchtkoeling maar ik hoop dat daar snel (ongeveer 2 weken) verandering in komt.

Voor de liefhebbers
Hieronder een link van Stack waar je alle foto's in hoge resolutie kunt bekijken.

Heb jij ook een Corsair HX1000 V2?

Meer advertenties

En. hoe is de ervaring na enkele jaren? Ik heb mijn HX750i 4 maanden in huis en al na 1 maand last van Coil Whine. ik heb mijn GPU meermaals ter RMA opgestuurd omdat ik dacht dat de GPU Coil Whine gaf. Blijkt dus de PSU te zijn.

Ik ga 'm gebruiken I.c.m een RTX 2080 Ti en i7 8700k en wat fans en led strips en 16 gb ram
Hi there!

Ik heb de voeding nu zo’n 3 dagen in gebruik dus daar kan ik nog niet over oordelen. Heb je al een andere voeding geprobeerd? Ik moet zeggen dat ik met deze voeding nog geen coilwhine heb ervaren wat ik met mijn EVGA SuperNOVA 1000 G2 wel had (en best flink ook).

Zodra ik mijn computer herbouwd heb met de juiste onderdelen ga ik weer flink aan de slag met overclocken e.d. dus zou ik je hier een update over kunnen geven.

Dit is overigens mijn eerste voeding van Corsair omdat ik er nooit echt vertrouwen in had en vaak slechte verhalen erover had gehoord, maar tot nu toe geen problemen.
Ooh sorry. Ik dacht dat de review van 2017 was :-D

Ik heb altijd Corsair gehad. Eerst de CX500m, maar deze was na 4 jaar op (mening PC-Verhuizingen meegemaakt).
Nu de HX750i 4 maanden en vrijwel direct Coil Whine.

Dus kreeg veelal het advies om een 850 watt te nemen, en toen kwam ik uit op HX1000 V2 i.v.m de grote korting :P. Ik heb vernomen dat als je bijvoorbeeld maar 600 a 700 watt gebruikt, de kans op Coil Whine uber klein is. Omdat de PSU maar voor 70% hoeft te presteren. En mijn huidige 750 moet iets van 600 watt verdragen.

[Reactie gewijzigd door AltTabKeys op 13 maart 2019 21:36]

Ik durf niet te zeggen of de coilwhine daardoor minder is. Maar als je toch al voor een nieuwe voeding wilde gaan zou ik deze zeker aanraden.
Nette review! Testresultaten met een voeding is relatief lastig. :D Wel waardeer ik je inzet.
Thanks :*) Testresultaten zijn inderdaad lastig, vooral omdat ik er de apparatuur niet voor heb. Ik heb het moeten doen met de middelen die ik beschikbaar had/heb en waarvoor ik de voeding nodig ga hebben. Uiteraard kan ik na verloop van tijd wel het e.e.a. aankaarten mochten er vreemde complicaties ontstaan.