Philips Hue Go

Specificaties 1x lamp (Multi prot.) - Bekijk alle specificaties

Philips Hue Go Review

DukeBox 13 maart 2019, 442 views Product gekocht

Philips Hue Go

Als bed en nachtlampje bevalt hij er goed al voegen de kleur mogelijkheden voor mij niet zoveel toe. Verder is het gebruik niet veel anders dan een normale Hue lamp op een eigen aan/uit/kleur knop achterop na. Zoals anderen al opmerken had hij wel iets stabieler mogen staan.

Pluspunten

• Kunststof behuizing lijkt net glas
  • Hoog én laag dim bereik
  • Niet te koppelen met een andere go zonder bridge

Minpunten

• Geen dim optie op de lamp zelf
  • Geen (goedkopere) non-color versie beschikbaar

Kwaliteit Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een vervanging van mijn Philips wake-up light. Deze laatste begon wat kuren te veroorzaken en om een nieuwe zonder DAB+ aan te schaffen vond ik zonde.

Aangezien ik ook al een google home in gebruik had welke de taak van radio en wekker over neemt ontbrak eigenlijk alleen nog de verlichting. Dit was perfect te regelen binnen de nieuwe Hue mogelijkheden met 'gentle wake up' en 'sleep the lights'.

De mogelijkheid tot zeer laag dimmen vind ik persoonlijk erg fijn want ik houd van een zo donker mogelijke kamer tijdens het slapen.

Zoals eigenlijk alle Hue producten werkt dit zeer betrouwbaar en heb mijn oude wekker radio nog geen moment gemist.

De ingebouwde accu heeft voor mij niet zoveel nut al kan het natuurlijk handig zijn een lamp naast je bed te hebben welke licht kan geven wanneer de stroom is uitgevallen. De bediening middels de knop achterop is prima te doen maar mooier had iets van een touch bediening geweest om ook direct te kunnen dimmen.

Het zelfde geld eigenlijk voor de kleuren, een 'white and ambiance' versie had ook voldoende geweest, de kleuren gebruik ik in mijn slaapkamer niet. Heb ook uit kosten overweging al mijn andere lichten in mijn slaapkamer alleen met white and ambiance.

Een andere feature welke mooi had geweest is om hem te kunnen koppelen met andere Hue Go's (zonder bridge). Met de knop achterop had je ze dan eenvoudig aan/uit doen of in dezelfde kleur modus kunnen zetten. Dit zou in principe met een firmware update alsnog toegevoegd kunnen worden.

De prijs is wat aan de hoge kant maar daar krijg je ook een degelijk en goed werkend product voor. Echt een (kant en klaar) alternatief is er niet zonder integratie met Hue.

Uiteraard is deze lamp niet ontworpen om als bed lamp te dienen maar hij leent zich er wel goed voor mits je daar de aanvullende voorzieningen al voor hebt.

Het mooiste zou natuurlijk een all-in-one oplossing zijn, dus een DAB+ en/of streaming wekker radio (incl. google assistent) die ook met Hue gekoppeld kan worden incl. (touch) bediening voor (het dimmen van) de verlichting.

Heb jij ook een Philips Hue Go?