Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S10 128GB Zwart

Specificaties 6,1" • 3040x1440 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S10 128GB Zwart Review

Tweakez 12 maart 2019, laatste update op 12 maart 2019, 835 views Product gekocht

Samsung Galaxy S10 128GB Zwart

Al jarenlang ben ik verknocht aan de Samsung Galaxy serie en deze is inmiddels weer een paradepaardje voor Samsung. Hij ligt voor een 6.1" formaat verbazend goed in de hand en daarbij ook super tevreden over het design en de specs.

Pluspunten

• Vingerafdrukscanner in het scherm
  • Beeldkwaliteit is echt fantastisch
  • Dolby Atmos geluid!
  • Uitbreiding en kwaliteit van camera's
  • Bixby remap mogelijkheid
  • One UI (aanzienlijke verbetering tov eerder)
  • Hoge kwaliteit aanvoelend product!

Minpunten

• Bloatware...
  • Vingerafdruk word niet altijd herkend.

Samsung Galaxy S10 - Review - Intro

Zoals door Tweakers zelf al aangegeven was 2017 een mooi en bijzonder jaar voor Apple. Dit jaar is dat het jaar voor Samsung. Het is inmiddels tien jaar geleden dat de allereerste Galaxy uitkwam van samsung even een kleine terugblik naar hoe deze toen eruit zag.

Heel bijzonder hoe de ontwikkeling is gegaan van dit allereerste toestel van Samsung Galaxy naar de hedendaagse standaard waarin we continue maar meer, beter, krachtiger en ondanks alles duurder willen. Niet dat laatstgenoemde altijd een pluspunt is echter zie je wel dat door de jaren heen het zijn geld elke keer weer opnieuw het waard is.
Drie diverse toestellen
In vergelijking met de vorige jaren is er bij Samsung klaarblijkelijk de behoefte geweest om drie diverse toestellen te lanceren met ieder zo zijn eigen kenmerken of aanvullingen. De belangrijksten in mijn optiek zijn het verschil in schermafmeting / gewicht / formaat van het toestel.
Samsung Galaxy S10e
  • Breedte in mm: 74.1mm
  • Dikte in mm: 7.8mm
  • Gewicht: 198g
  • Schermafmeting ": 6.4"
Zoals door velen reeds kan opgemerkt worden is de Samsung Galaxy S10+ uiteraard de topper en echter ook de duurste variant van de drie toestellen. Hoewel ik zelf vind dat een mobiele telefoon toch echt fatsoenlijk in gebruik moet kunnen zijn ben ik persoonlijk van mening dat het formaat van een Samsung Galaxy S10+ te groot is. Daarnaast is er eerlijk gezegd voor de gebruiker van het toestel naar mijn mening enorm weinig verschil ten opzichte van de Galaxy S10. De Samsung Galaxy S10+ heeft namelijk de volgende verschillen;
  • - Een extra camera aan de voorzijde voor het registreren van diepte
  • - De mogelijkheid voor een model van 1TB opslag
  • - Speciale editie evt. ter ere van tienjarig bestaan.
  • - De batterij heeft + 700 mAh (uiteraard is dat een verschil van niets als je kijkt naar het grotere scherm en dat hier de capaciteit zeker voor nodig is)
Verder kan ik niet anders zeggen als dat ik echt super tevreden ben deze afgelopen bijna 5 dagen met mijn Samsung Galaxy S10. Zoals gezegd is de meerwaarde voor een S10+ zo minimaal dat het extra bedrag ervoor het naar mijn mening niet waard is.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S10 128GB Zwart?

Ik deel jouw mening. Normaal gezien vind ik de gewone S10 ook voldoende, maar ik moet eerlijk zijn dat ik nu wel twijfel gezien de reviews al hebben aangetoond dat de gewone S10 van alle S10 modellen het slechtst scoort qua batterijduur. Zelfs de goedkopere S10e doet het beter. En Pie vreet inderdaad wel wat meer batterij, dat heb ik al gemerkt met mijn S8.

Ik heb al overwogen om dan de S10e te kopen, maar die is niet uitbreidbaar en heeft ook maar dezelfde resolutie als mijn S8. Ik had graag iets meer scherm gehad.

Dus zal ik wellicht toch 'landen' op de S10. :)