ASRock DeskMini A300

Specificaties (HT)PC barebone met socket AM4 - Bekijk alle specificaties

ASRock DeskMini A300 Review

akkie3000 11 maart 2019, laatste update op 20 mei 2019, 14.448 views Product gekocht

ASRock DeskMini A300

Heel mooie AM4 STX barebone, met veel mogelijkheden. Mooi vormgegeven, veel ventilatie. Desalniettemin kan de temperatuur van de APU op volle belasting hoog oplopen, maar dit zijn geen realistische scenarios.

Pluspunten

• Mooi, compact design
  • Naar mijn idee niet duur
  • Veel ruimte voor storage
  • Uitstekende support vanuit ASRock Nederland

Minpunten

• Compatibiliteit op moment van schrijven klein issue
  • APU wordt warm door hoogte restrictie koeler

Initieel review

Naar mijn idee iets te vroeg ingestapt op de AM4 Mini-STX trein. Deze barebone kent werkelijk voor elke onderdeel dat je erop kunt zetten een (korte) QVL (qualified vendors list) en van iets dat er niet op staat heb je dus ook grote kans dat het niet werkt. Om het op te sommen:
- Aangeschafte geheugen (enige setje dat op 2933 snelheid wordt ondersteund) pas compatible vanaf UEFI 1.20, systeem is uitgeleverd met 1.10
- NVMe SSD van Western Digital doet het helemaal niet
- SATA SSD van SanDisk wordt wel gezien in de UEFI, waar zodra men er wat naartoe probeert te schrijven loopt dit vast. En ja, zelfs voor SATA SSD's hebben ze een QVL

Het enige dat bij mij dus zonder problemen werkte was de CPU, een Ryzen 5 2400G

Update #1 @ 2019-03-25

SATA SSD blijkt wel te werken, echter is één van de proprietary SATA kabels (data + stroom) defect. Na een kruistest dit probleem dus verholpen. Al eerder een support request ingediend bij ASRock betreffende de NVMe SSD en hierop na enkele weken nog steeds geen reactie gehad. Vreemd genoeg twee jaar terug contact gehad met ASRock support en toen super tevreden over de service.

SATA kabel is niet los te vervangen door de leverancier, terugsturen van het gehele systeem is dan de enige optie. De levertijd van de systemen is inmiddels erg hoog opgelopen (onbekend bij de meesten) terwijl er in eerste instantie toch honderden op voorraad waren bij de leveranciers. To be continued :)

Update #2 @ 2019-04-03

Ongeveer een week geleden een mail gestuurd naar support@asrock.nl, in de hoop dat ik daar wel reactie op zou krijgen. Binnen enkele uren had ik al een uitgebreide reactie van Peter, die heeft geprobeerd om mijn initiele mail te traceren. Dit was niet gelukt, en hij heeft uitgebreid zijn excuses aangeboden. Na wat mailcontact heeft Peter direct een nieuwe SATA kabel getest en naar me toegestuurd, de volgende dag in huis.

Wat betreft de SSD compatibiliteit, ik kon langskomen met mijn SSD om te testen, maar Nijmegen ligt toch wat verder uit de buurt. Voor een leuke prijs een PM961 op de kop kunnen tikken, daar ga ik later mee testen. Mocht deze wel werken geeft Peter aan dat hij dit zal opnemen met het hoofdkantoor en gaan ze proberen om dit op te lossen.

Een klein punt dat ik heb opgemerkt is dat de barebone een bijna onhoorbaar piepgeluid maakt op het moment dat deze uit staat, maar wel is aangesloen op de stroom. Ik heb er een smart plug voor zitten die uit gaat als ik hem niet gebruik, dus geen last van, en misschien als je gehoor wat slechter is heb je er ook geen last van. Wel iets om rekening mee te houden.

De korte toelichting en mijn oordeel wat aangepast, de uitleg die ik heb gekregen van ASRock support was erg duidelijk en laat mij denken dat ik iets te voorbarig ben geweest in mijn oordeel.

Final update! @ 2019-05-20

Samsung PM961 SSD werkt zonder problemen!

Western Digital kon me niet helpen met controller probleem voor deze SSD. De SSD controller blijkt er berucht om te staan dat deze slecht compatibel is, dus WD heeft hem gemarkeerd als end-of-life.. Gelukkig toch via CD-ROM-LAND nog het volledige aankoopbedrag terug kunnen krijgen!

Heb jij ook een ASRock DeskMini A300?

Er werd geopperd dat er mogelijk een CPU koeler zou worden meegeleverd in de Deskmini doos, is dit ook het geval?
Er zit inderdaad een CPU koeler bij in de doos, maar deze oogt in ieder geval matig. De koeler die ik erop heb zitten is de Noctua NH-L9a-AM4.

Test heb ik hiermee nog niet kunnen doen, ben op dit moment helaas nog niet verder gekomen dan de Windows setup. Heb een support request ingeschoten bij ASRock en hoop dat ze binnenkort reageren met iets waarmee in ieder geval 1 van mijn SSD's zou werken.
Ik heb sinds kort ook deze kast samen met een Ryzen 2200, bevalt me goed!

Ik heb even niet de tijd om een volledige review te schrijven, maar wilde hier via de reacties even laten weten dat het mogelijk is om de box cooler (Wraith Stealth) te gebruiken, met 2 kleine mods.

1) De fan shrout moet verwijderd worden, bij de nieuwe modellen is dit vrij makkelijk te doen door 2 kleine schroefjes te verwijderen en de ring er dan af te draaien/klikken. Een korte uitleg wordt hier gegeven: https://youtu.be/ueXGquDd8YY?t=76
2) De spacer tussen de heatsink en de fan moet verwijderd worden, hiermee bedoel ik dit plastic stukje:

Als deze allebei verwijderd zijn past de koeler echt op de mm precies in het kleine kastje!

[Reactie gewijzigd door ramonlambal op 27 juli 2019 17:31]

Thanks Ramon, helaas is de koeler die bij de 2400G en 3400G komt weer net iets groter en zal deze dus niet passen. Wel is de heatspreader van de 3000 serie vastgesoldeerd, waardoor hij een stuk minder warm wordt, dus wat dat betreft moet het goedkomen.

Bedankt voor de tip!
Volgens de website van AMD komt de 2400G met een Wraith stealt, en deze zou dus moeten passen. https://www.amd.com/en/products/apu/amd-ryzen-5-2400g

De 3400g komt idd met een Wraith Spire, en deze zal helaas niet passen, ook niet na wat modificaties
Het is mij zojuist gelukt om de Wraith Stealth die (ook) geleverd wordt bij de 2400G te monteren in de ASRock DeskMini A300 met de genoemde (eenvoudige) mods. Dank voor de tip!
Ter info, de koeler van de Ryzen 3 3200g past precies. Je moet alleen ff met de hand de shroud er af klikken. (Spacers verwijderen of schroefjes loshalen is niet nodig)
Ik had veel aan deze reacties! Mij is dit zonder problemen ook gelukt!

Shroud van de koeler klik je met je nagels van de koelunit.
Voor diegene die anno 2021 ook een 3200G wil plaatsen:

Ik heb na het lezen van diverse reviews en andere web bronnen ook een DeskMini A300 met Ryzen 3 3200G aangeschaft in de verwachting dat het verwijderen van de ring (met AMD logo) voldoende zou zijn om de AMD koeler te plaatsen. Dat is niet helemaal het geval. Je komt (letterlijk!) een halve millimeter ruimte tekort om het bord met gemonteerde CPU en koeler weer terug te schuiven. Ik heb dat opgelost door de (2 zwarte) schroefjes die de "bovenplaat" van de behuizing vastzetten aan de zijkanten van de behuizing los te schroeven. Daarna de zijkanten iets opzij duwen zodat de bovenplaat loskomt. Dan kun je het bord erin schuiven en de bovenplaat weer vastzetten aan de zijkanten. De schroefjes terugplaatsen kan dan niet meer maar dat is ook niet nodig.
Hmm dat is apart.
In mijn geval was het echt prima te doen zonder extra handelingen. Het was echt puur en alleen het verwijderen van de ring, vervolgens kon ik alles zo in de behuizing schuiven.
Het verbaasde mij ook. Mogelijk een iets gewijzigde uitvoering van de koeler? Het verwijderen van de bovenste ring van de koeler ging bij mij ook iets anders dan bij de meesten; ik moest twee kleine schroefjes uit de ring verwijderen. De schroefjes zitten onder het AMD logo op de ring.
Het is misschien een beetje laat, maar ik zie dat het koeling schijnbaar voor meerdere mensen een probleem zijn. Ik heb ook vorige jaar deze systeempje gekocht, met een 3400G, maar ik wilde graag RGB erbij, want waarom niet. :) :)

Dus ik heb er deze Cooler Master MasterAir G200P bij besteld. Het past met ruimte over, en ziet er nog leuk uit ook. Nou ja, vindt ik. Het enigste probleem was dat er een RGB stekker, en een voor de fan op zitten. Je moet dus deze RGB stekker vervangen met een stekker van een oude fan ergens. Er zitten twee headers op voor fans, dus het ene gebruik ik voor de fan zelf, en via het oude fan stekkertje, heb ik deze RGB op de andere stekker gezet.

Het is niet zo moeilijk, wel letten op welke kabeltje waar moeten. Als er iemand zijn die meer uitleg wil, zou ik wel een paar fotos willen plaatsen. Het controller werkt ook, ik heb deze met van die plastic lijmpistool spul achter een van de gaten gemonteerd, dus je kan ook nog het kleuren aanpassen als je dat wil.

Hoopt dat het iemand misschien kan helpen.
Duidelijk. Het was een vraagteken of dit het geval zou zijn. Mogelijk kan de meegeleverde koeler toch voldoen voor menigeen.

Jammer dat er nog issues zijn op dit moment. Ik heb kortstondig een 110 gehad en daarmee ging het allemaal tamelijk vlotjes bij ingebruikname en gebruik.

[Reactie gewijzigd door hardware-lover op 12 maart 2019 11:45]

Niet bij de deskmini, misschien bij de cpu zelf. Maar de reviewer heeft zo te zien een noctua erop gezet (Lh9 ofzo)
Hoi Akkie,

Bedankt voor je review. Ik heb dit machientje ook op het oog :-)

V.w.b. die WD NMVe SSD die niet werkte, welke was dat?
Dat ging om de WD Black NVMe SSD SN700 500GB, 2018 model.
Bedankt. Ik heb een Adata XPG SX8200 Pro besteld. Krijg hopelijk dit machientje voor het weekend binnen, zodat ik daar dit weekend mee bezig kan zijn.

Als het allemaal werkt, laat ik wellicht nog een review hier achter (ook als het niet werkt).

[Reactie gewijzigd door mba13188 op 6 juni 2019 18:33]

Is er een mogelijkheid voor passieve koeling?
Mijn inmiddels 6 jaar oude NUC is aan vervanging toe, en dit systeem lijkt mij wel wat.
Echter zit ik niet te wachten op actieve koeling (voornamelijk stof, en ook geluid).
Afhankelijk van de CPU die je erin doet zou het misschien kunnen, op de VRM's zit een redelijke heatsink. Je zou dan wel echt een ultra low voltage CPU erin moeten doen, want de Ryzen 52400G wordt met deze koeler na 5 minuten stress test (AIDA64, CPU+GPU) 80 graden. Hou ook rekening met de SSD, enkel PCIe SSD's worden ondersteund op de M.2 slots, en vanwege de formfactor zitten deze beiden niet op een heel koele plaats. Ik vermoed dat sowieso de SSD's al snel zullen gaan throttelen.

Koeler die ik erop heb zitten (Noctua NH-L9a-AM4) is bij normaal gebruik bijna onhoorbaar, stiller dan de NUC5i5 die ernaast staat.
Misschien makkelijker om iets als een Akasa Euler te nemen: pricewatch: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter
Die is geschikt voor thin mini-ITX, dus tenzij je met de dremel aan de slag wil zal dit mini-STX bord niet passen :)
Dat klopt zeker, maar mocht een ander bord en platform mogelijk zijn dan is het misschien makkelijker en goedkoper. Als Ryzen toch verplicht is kan je natuurlijk altijd richting een prachtige Streacom of Mosterlabo maar die zitten ook in een andere prijsklasse.
Ik wil deze Asrock A300 aanschaffen en 24/7 laten draaien. Aangezien er geen aparte videokaart in zit heb ik de volgende vragen:

1. Zou het veel in het verbruik schelen als je deze zonder monitor of met de monitor uitgeschakeld laat draaien?
2. Zoja hoeveel Watt zou het ongeveer schelen bij gebruikmaking van een Ryzen 5 2400G?
24/7 laten draaien lijkt me geen probleem, afhankelijk van het OS zou ik wel een weekly of monthly restart inplannen (tenzij je natuurlijk een server OS gebruikt). Ik heb zelf niet de apparatuur om het stroomverbruik te testen, anders zou ik het voor je doen, als jij de apparatuur ervoor hebt ben je altijd welkom om wat tests te komen doen :)

Verder draait hij bij mij regelmatig meerdere dagen onder load, voor bijvoorbeeld een aantal test VM's in Hyper-V draaien. Voor zover zonder problemen.
Ik heb sinds gisteren ook de A300, maar dan met de 3400G. 1 ding wat ik niet voor elkaar krijg is Hyper-V aanzetten. Is er iets in de UEFI wat ik moet aanzetten hiervoor?
Yes, je moet er iets voor in de UEFI aanzetten, staat niet standaard aan. Bij AMD heet het anders dan bij Intel, als ik het me goed herinner "SVM". Hyper-V werkt perfect bij mij met een 2400G, draait ongeveer 24/5 een aantal test VM's.
Vreemd, die stond al default aan bij mij, maar toch klaagt Docker dat Hyper-V aangezet moet worden en reboot dan. Daarna krijg ik opstartproblemen.
Hoi,

Je kan ook op Ebay een 2200GE of 2400GE op de kop tikken. Die hebben 35TDP dan ben je qua stroom zeker beter uit. Die van mij draait op een 2200GE maar ik heb de beloofde RAID-0 nog niet aan de praat....
Hoop voor asrock dat ze druk in de weer zijn met de ondersteuning van de volgende generatie apu's...
Ik vermoed (en hoop) van wel :)
Hee akkie, nette review man. Ik heb nog wel een vraagje met betrekking tot netwerkmogelijkheden. Ik zie in de specs dat er twee M2 slots op het moederbord zitten, daar zou ik graag een wifi netwerkkaart (Intel Wireless-AC 9260) op aansluiten. Weet jij misschien of er al antennes in de behuizing verwerkt zitten of moet ik daar zelf iets op verzinnen?
Japperrrr!!

Er zitten aansluitmogelijkheden voor antennes op dit model, maar om het netjes weg te kunnen werken kan je misschien beter wachten op de release van de A300W, waar wireless in zou moeten zitten: pricewatch: ASRock DeskMini A300W

Verder kan je de uitbreidingsmodule voor WiFi ook los kopen, ik weet niet of deze al verkrijgbaar is.
Wat bedoel je precies met aansluitmogelijkheden voor antennes? Op zo'n netwerkkaartje worden de antennes aangesloten met van die drukknopjes, ik vroeg me af er dus al bedrading / antennes aanwezig zijn die je er zo op kunt klikken.

En nog een andere vraag: is het mogelijk om het bios / uefi zo in te stellen dat de computer start bij power-on? Dat zou erg handig zijn bij een htpc, hier schakelt namelijk alles aan met één schakelaar.
De vraag in dat geval niet helemaal goed begrepen. De gaten voor het plaatsen van een externe antenne zitten wel in de behuizing, maar de kabeltjes voor de antennes zijn nog niet aanwezig in de behuizing.

Het inschakelen van de computer bij power-on heb ik zelf ook zo geconfigureerd, works like a charm.
Top, hartelijk dank voor de info!
@Japperrrr Ik vroeg me af welke antennes je hebt aangeschaft, en of het inbouwen uiteindelijk netjes gelukt is? De A300W variant lijkt niet te krijgen in Nederland, en de losse AsRock Wifi-kit ook niet. Van googelen op M2 wifi antennas word ik niet veel wijzer... Alvast bedankt voor je tijd en moeite :-)
Ik ben er nog niet aan toegekomen de htpc aan te schaffen, helaas. Staat wel nog steeds hoog op het verlanglijstje. Voor wat betreft de antennes, je hebt zoiets nodig: https://www.google.com/search?q=wifi+antenna+for+m2+card
Dank, volgens mij kom ik er zo uit.

Hopelijk kun je 'm spoedig aanschaffen :-)
Top! Laat het hier ook even weten als je een werkende setup hebt! Ik ben benieuwd hoe zo'n antenne (waarschijnlijk van AliExpress) in de praktijk werkt. Volgens mij zijn er ook verlengkabels te koop van ipex(?) naar het gangbare formaat voor antennes, je zou dan relatief eenvoudig de antenne ergens op de case kunnen mounten als je de verlengkabel vastzet in een gat in de case (idealiter met een moer, maar volgens mij is het een zogenaamde "fijne" draad dus moer vinden kan lastig zijn. anders lijmen met bison 2 componenten lijm).

Zie bv dit: https://www.banggood.com/...ing-Router-p-1214974.html

Geen idee of dit een goede is en sowieso moet je opletten met 2.4 vs 5 ghz (beiden een eigen antenne denk ik??). En houd er rekening mee dat bij een omni-directionele antenne de antenne volgens mij verticaal moet staan, zodat de router dan loodrecht op de antenne staat. Maar ook dat weet ik niet zeker.
Misschien een stomme vraag, maar waarom kopen jullie deze niet: pricewatch: ASRock DeskMini WiFi Kit

Deze lijkt alleen bij Max-ICT te koop, maar vergeleken metr AliExpress blinkt Max-ICT nog uit denk ik :)
Zal ik doen! Moet wel zeggen dat het grootste voordeel dat ik aan de DeskMini zag, namelijk het achterop een monitor kunnen monteren, volledig in het water valt nu ik erachter komt dat de VESA-mounts voor eigenlijk alle computermonitoren gewoon in gebruik zijn door de monitorvoet, waardoor je in de weer moet met houders en armen en de prijs (heel) rap stijgt. Ik ben daarom toch aan het overwegen 'gewoon' voor een micro-ATX build te gaan.

Over de antennes: dit ziet er interessant uit: https://www.amazon.de/dp/...hf4&qid=1572464431&sr=8-1 Dan heb je er meteen 2, met kabels, en voor zowel 2,4 als 5 ghz, voor een goede prijs.

Met als bijschrift: "Dieses Kit ist nicht gelötet und kann nur für NGFF INTERFACE wie Intel Wireless-AC 9260 verwendet werden. Bitte überprüfen Sie vor der Bestellung die Schnittstellen Ihrer Netzwerkkarten."
En dus met MHF4 stekkertjes: "Steckverbindertyp: IPEX-MHF4-zu-RP-SMA-Buchse (Pin in Center); Drahtdurchmesser: 0,81 mm; Länge: 20cm"

@akkie3000 Die DeskMini kit zou ideaal zijn, ware het niet dat er een AC 3160 kaartje bij wordt geleverd, terwijl de hierboven door Japperrr genoemde AC 9260, die je al voor €15,- kunt kopen, in elk geval theoretisch dubbele snelheden haalt (en 5 jaar jonger is).

[Reactie gewijzigd door Randolf92 op 30 oktober 2019 20:44]

Check hier nog ff, misschien heb je er wat aan: pricewatch: ASRock DeskMini WiFi Kit

Verder heb ik ook de VESA mount kit, op een VESA voet welke de VESA van de monitor gebruikt. Het geen ik hiervoor heb gebruikt: Newstar Thinclient-01. Kosten zijn maarliefst €16.50, dus ik hoop dat dat het wat aantrekkelijker maakt :)
Dat ding ken ik inderdaad, maar zou je voor mij dan eens naar mijn laatste post in dit topic willen kijken? https://gathering.tweaker...message/60443362#60443362

Kan zo'n standaard monitorvoet met ophangsysteem waar je de monitor in 'klikt' omgaan met de door jouw genoemde prop?
Ik zou dan toch echt voor een losse kaart en losse antennes gaan. Dan heb je hetzelfde als in die set, maar wel een nieuwere netwerkkaart. Die antennes zijn niet slecht geprijsd idd!
Heb sinds vandaag dit mooie apparaat. Hoe heb je dit geconfigureerd? Ik zou hem graag willen wekken met een USB keyboard. Thanks in advance.
Aha, dat is wake by USB, ik weet niet of dat dat erop zit, zou je eens in de UEFI moeten kijken. Zelf heb ik ingesteld dat "after power failure" hij standaard aangaatt. Oftewel, elke keer als de stroom er vanaf gaat (uiteraard na netjes afsluiten) en er weer op gaat, hij vanzelf aangaat. Ik merk hierbij overigens sinds de nieuwe BIOS update wel dat hij de eerste keer standaard naar de UEFI boot hierbij, dat moet ik nog eens uitzoeken.
Ah..bedankt voor je reactie. Iets anders dan ik wil, maar misschien wel bruikbaar. Eens over nadenken.
Ik gebruik hiervoor een smart plug, welke ik aan kan sturen via een app op mijn telefoon. Vaak staat hij uit, en als ik er dan vanaf afstand bij zou willen (bijv. via Remote Desktop) dan schakel ik de smart plug gewoon in, en gaat hij aan. Maarr, misschien zit wake by USB er gewoon op, zou je eens in de UEFI moeten zoeken.
Interessant. Zal er zeker eens induiken, maar zoek het liefst een oplossing die zonder telefoon te bedienen is.
Is er ook een spdif uitbreiding mogelijk?
Voor zover ik weet niet, maar je zou kunnen experimenteren met de M.2 aansluiting die erop zitten.
Ik heb deze mini ook gekocht en die van mij maakt nogal een irritante pieptoon (coil whine). Hebben andere gebruikers hier ook last van?
Yes, ook last van, maar enkel als hij uit staat. Mijn "oplossing" is het ervoor plaatsen van een smart plug, zodat ik via mijn telefoon de stroom ervan kan in- en uitschakelen. Als de stroom eraf is heb ik logischerwijs ook geen coil whine.
Ik heb er vooral last van als die aan staat. Dus dan is een smart plug helaas niet de oplossing. Ik zit er over te denken om hem terug te sturen.
Voordat je hem terugstuurd zou ik eens contact opnemen met ASRock NL: support@asrock.nl
Gewoon goede ondersteuning in het Nederlands, Peter Fest heeft mij hier erg goed geholpen en kan ook contact leggen met de ontwikkelaars in Azie om je van een oplossing of antwoord te voorzien.
Het bleek de ventilator van de processorkoeling te zijn. Deze heb ik vervangen door een hierboven genoemd model en nu kan ik geen piep meer waarnemen :*)
Ik heb op Aliexpress een USB uitbereiding gekocht. Deze past prima (met een 30cm kabel) in deze behuizing. Stuk goedkoper dan via ASRock zo'n kabel te regelen.
Ik wil deze ASRock A300 mini binnenkort ook gaan kopen samen met een 3400G, alleen ik zit nog vast op de keuze voor het geheugen. Is het aan te raden om gewoon de te gaan voor 3000MHz van Corsair, 2x8GB in de Vengeance serie of voor 2400Mhz in dezelfde serie?
Tenzij je heel goed bent met geheugentimings en aangepaste configs, zou ik gewoon voor een reepje memory van de QVL kiezen: https://www.asrock.com/ne...%20A300%20Series/#Memory3

Voor APU's geldt over het algemeen: hoe hoger de snelheid van het werkgeheugen, hoe beter de grafische prestaties, dus kies het snelste setje dat binnen je budget past :)
Bedankt voor je snelle reactie! :)
Heb je zo een sneller beschrijving van hoe open de BIOS is op dit systeem als het aankomt op overclocken voor het geheugen? Want als het op geheugen aankomt wil ik er het beste uithalen.
En anders worden het gewoon 2x8 op 2400MHz.
De gebruikelijke dingen zijn mogelijk. Ik draai mijn 2933MHz geheugen op de opgegeven snelheid met behulp van het XMP profile. Verder kan je ook de advanced config gebruiken om alle timings e.d. aan te passen. Als je specifieke vragen hebt dan kan ik het voor je opzoeken in de BIOS.

Verder zou ik wel een sneller setje pakken van 2400MHz, minimaal 2933, zoals bijvoorbeelde degene die ik heb: pricewatch: Kingston HyperX Impact HX429S17IB2K2/16

Is geen OC, dus enkel in de BIOS het XMP inschakelen en je bent er!
Ja, daar zat ik nu net toevallig naar te kijken! :)
Denk dat ik die op mijn wenslijst zet, het liefst wil ik gewoon alles stock houden en niet overclocken zodat alles langer meegaat.
Bedankt voor je advies!
Let wel op dat je daar BIOS V1.20 voor nodig hebt, daar had ik namelijk ook overheen gekeken toen ik hem kocht. Indien nodig heb ik nog wel een leenreepje DDR4 SODIMM liggen waar je de BIOS mee kan flashen.
Oh thanks!
Komt goed, heb zelf een NUC hierzo met daarin Corsair DDR4 SO-DIMM 2x4 (8GB) op 2400MHz. En die zijn of zullen hoogstwaarschijnlijk compatibel zijn en anders heb ik nog wel meer en anders hoor je nog van me :)
Ik heb nog 1 laatste vraagje over de power button, want.. ik wil graag mijn systeem op zijn zij leggen zodat de airflow naar boven gaat, is er een mogelijkheid om de power button 90 graden te draaien? Zodat alles er netjes uit blijft zien en dat de power button goed georiënteerd staat ten opzichte van hoe de case ligt of staat.