Philips HD8821/01 Zwart

Specificaties Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Philips HD8821/01 Zwart Review

Ceaus 10 maart 2019, laatste update op 10 maart 2019, 264 views Product gekocht

Philips HD8821/01 Zwart

Lekker koffie, goed apparaat voor een goede prijs, maar wel met een forse ontwerpfout.

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Goed in te stellen
  • Snel op temperatuur
  • Compact

Minpunten

• Koffietuitje niet schoon te maken
  • Lekbakje erg snel vol

Goed apparaat, en er komt lekker espresso uit (in ieder geval het eerste jaar). Opmerkelijk is dat het 2e kopje altijd een dikkere crème laag geeft dan het eerste. Zowel water hoeveelheid water als de grofheid van de maling zijn in te stellen. Je kunt de koffie dus precies zo instellen als je wilt.
Wel jammer dat er maar één soort bonen in gaat. Dat doet de luxe van een aparte koffie danwel espresso instelling een beetje teniet. Je koopt het dus voor de koffie of voor de espresso. Allebei gaat niet.

Opwarmen gaat erg snel, met een minuutje kun je al wel koffie zetten.

De zetgroep schoonmaken gaat redelijk makkelijk. Die kun je eruit halen. Afspoelen onder de kraan en met wat hulp van een tandenborsteltje lekker afschrobben.

Groot probleem is het schoonmaken van de koffietuit. Dat kan namelijk niet. Die zit vast in het apparaat gemonteerd en moet uitgebouwd worden. Het kan dus alleen als je handig bent en bereidt bent om het halve apparaat te demonteren. Philips levert daar nul ondersteuning bij. Navraag bij de klantenservice levert een zeer onplezierige geprek op:

Ik heb antwoord gekregen van mijn productspecialist. Hij geeft mij aan dat het er inderdaad erg vies uitziet. Helaas kan ik echter niet veel voor u betekenen. Het is namelijk zo dat de klant zelf eigenlijk niet aan het apparaat mag schroeven. Hij kan de foto´s niet beoordelen, omdat wij als consumentenondersteuning geen informatie hebben met betrekking tot delen waarvoor geschroefd moet worden.
Als u echt denkt dat het een ontwerpfout is, mag het apparaat op reparatie en dit kan daar bepaald worden. Hier zullen wel sowieso kosten bij komen, omdat u wel aan het apparaat geschroefd heeft.

De vraag waarom je hem zou willen schoonmaken is eenvoudig. Er blijft altijd wat koffieresidu achter. Ondanks het automatisch spoelen voor en na elke zetbeurt, wordt de koffietuit niet schoon. Wat dat oplevert na twee jaar aankoeken zie je in de foto. Een ronduit gore, dikke stinkende drab. En daar loopt jouw goddelijke espresso dan door :(
Wat mij betreft is dat een forse ontwerpfout. Dat tuitje zou je er ook gewoon uit moeten kunnen klikken om schoon te kunnen maken. De reactie van Philips is dan eigenlijk bijzonder zuur.

Heb jij ook een Philips HD8821/01 Zwart?