1 review

Royole RoWrite

Specificaties Actief oppervlak van 148x210mm met 2.048 drukniveaus - Bekijk alle specificaties

Royole RoWrite Review

Jochemd13 7 maart 2019, 380 views Product geleend

Royole RoWrite

Pluspunten

• Een zeer mooie en complete app voor Android en iOS met een hele hoop functies en handigheden
  • Tijdens het schrijven erg responsive en accuraat
  • Ruim opslag op het apparaat zelf, tot maar liefst 2000 bladzijdes zonder te hoeven synchroniseren.
  • Komt in een mooie nette hoes om hem goed op te bergen
  • Stevige pen houdt lekker vast

Minpunten

• Een functie om hem te koppelen met je laptop of pc mist
  • Eigen papier relatief duur
  • Enkel met papier te gebruiken en niet als losse tekentablet

Samenvatting

Voor wie schrijven nog geen verleden tijd is kan de Royole RoWrite (zeg dat maar eens 3x achter elkaar) een mooie toevoeging zijn om al je geschreven werken om te zetten naar een digitale versie. Dit alles komt in een nette hoes met ruimte voor een hele voorraad aan papier. De pen is in combinatie met het touch-oppervlak erg accuraat en met de goed doordachte app zijn de mogelijkheden vrijwel eindeloos. Nadelen: de Rowrite is niet als losse tekentablet te gebruiken wegens het ontbreken van een losse stylus, hij is alleen te gebruiken met een Android/iOS apparaat en de batterijduur is niet erg lang. Voor wat hij allemaal biedt voor €130 krijgt hij een nette 8/10.

Royole Rowrite review

Hier bij Techtesters komt er werkelijk van alles langs, van toetsenborden tot RGB-speakersets en van smartphones tot smart writing pads, nu denk je huh smart writing pads? Jazeker! Vandaag kijken we naar de Royole RoWrite, een apparaat met de vorm van een tekentablet die je kan simpelweg kan gebruiken om geschreven werk om te zetten naar een digitale versie hiervan terwijl je aan het schrijven bent. Het enige wat jij moet doen is het apparaat inschakelen, een papiertje vastklemmen en gaan met die banaan, of pen, jij kiest. Met €130 is hij niet goedkoop, maar of hij dat bedrag misschien wel waard is? Lees snel verder.
Specificaties

Eenvoudige specs en features van Royole:

Uitpakken, bouw & features

Doosje: Create, Capture, Share, de drie grote functies van de RoWrite. Als we die verpakking van de doos afschuiven vinden we een andere doos, met daarin uiteindelijk de RoWrite, Pen, handleidingen en wat accessoires.

Wat er uit de doos komt oogt en voelt erg netjes en stevig, de hoes is van een soort kunststof achtig materiaal maar voelt toch vrij robuust. Als we de hoes openklappen komt de RoWrite tevoorschijn, in de map is plek voor de pen, visitekaartjes en een hele hoop papier, hoef je dat allemaal niet los mee te nemen.

Gaan we door naar de pen, die heeft een redelijk eenvoudige maar robuuste uitstraling. Het is een flinke pen qua formaat, persoonlijk vind ik hem daarentegen lekker vasthouden en na 1,5 uur hoorcollege kreeg ik geen kramp in mijn hand, deze zit ergonomisch dus ook goed in elkaar.

In de praktijk

De basis van het product is eenvoudig en snapt iedereen: je schrijft of tekent er op alsof het een normaal noteblok is. Dat vereist hopelijk geen verdere toelichting. De grote vraag is natuurlijk wat Royole er vervolgens mee doet, en hoe dat werkt.

Qua bewerkopties is er genoeg te vinden, je kan kiezen uit een penseel, potlood, kwast en markeerstift om iets te schrijven. Standaard zal de RoWrite je geschreven werken opslaan alsof je het met een penseel hebt geschreven, maar je kan live meekijken in de app terwijl je schrijft en je penseel-stijl of zelfs kleuren aanpassen, zo kan je je notes zo leuk of nuttig maken als je zelf wilt.

Kijk je niet live mee dan kan je ook achteraf je RoWrite synchroniseren met je device. Dat duurt soms wel vrij lang, soms wel één minuut of meer voor een pagina of twee en dat is soms wel vervelend. Ook mis ik de ondersteuning voor laptops en pc’s, enkel voor Android en iOS is er een app beschikbaar terwijl het ideaal zou zijn als de teksten ook naar een PC zouden kunnen.

De software zelf is goed en netjes uitgewerkt, de app is intuïtief zit vol met slimme truckjes om het gebruik makkelijker te maken. Meerdere bladzijdes achteraf samenvoegen is secondewerk en je kan eenvoudig later nog aanpassingen maken aan je creaties via de app, bijvoorbeeld teksten markeren of aantekeningen maken. Mocht je echt bedrijfsgeheimen op je RoWrite hebben dan heeft de app daar iets moois voor, zo kan je hem met een wachtwoord beveiligen zodat niet iedereen zomaar kan verbinden en de bladzijdes downloaden, je kan hem ook gewoon openbaar zetten.

Met de app kan je ook eenvoudig extra papier en penvullingen kopen, al kan je deze ook gewoon op sites als Amazon vinden, het houdt het wel allemaal makkelijk op een plaats.

Wat meestal goed werkt is de functie om geschreven tekst om te zetten naar digitale tekst, tenminste als je je handschrift een beetje op orde hebt. Heb je een minder elegant handschrift zoals ik dan.. wel.. zie de plaatjes hieronder (plaatjes zijn klikbaar).

Na de RoWrite enkele weken in bezit te hebben ben ik er erg positief over. Zo heeft hij een erg goed werkende app via Android en iOS waarmee je erg veel mogelijkheden hebt betreft het bewerken van geschreven bladzijdes: aantekeningen maken, aanpassingen maken, eea markeren, teksten herkennen en digitaliseren, zelfs een video laten maken van hoe je iets hebt getekend (erg gaaf!).

Hij werkt vooral gewoon erg lekker, vlot, responsive, accuraat en als je de app naast de RoWrite legt tijdens het schrijven kan je ook live wat je tekent of schrijft. Gebruik je de RoWrite los dan kan je zo nu en dan met je telefoon synchroniseren om alles over te zetten. Met een opslag voor zo'n 2000 bladzijdes hoef je je niet zorgen te maken dat hij snel vol zit, al duurt dat overzetten soms net even te lang voor mijn plezier. Hij komt ook in een nette en stevige hoes, met een hele voorraad aan papier en een stevige pen, dus ook geen klagen wat presentatie betreft.

Er is wel zeker ruimte voor verbetering. Als eerst had een functie om de RoWrite aan je laptop of pc te koppelen best welkom geweest, zo maak ik vaak aantekeningen tijdens colleges en dan heb je het liefst alles gelijk op je laptop staan, nu moet dat altijd via je telefoon gebeuren. Ook is het papier van Royole zelf wat duur met zo’n €15 voor 200 blaadjes, en ik had de accuduur langer verwacht ondanks dat er best valt te leven met elke paar dagen intensief gebruik even laden. Als laatste mis ik persoonlijk een losse stylus modus waarmee je hem ook nog als tekentablet kan gebruiken zonder papier, je zal helaas altijd papier op het apparaat moeten leggen en dat voelt in het digitale tijdperk een onnodige gemiste kans op een nog veel completer product.

Dan uiteindelijk de vraag: kopen of niet? Als je iemand bent die dagelijks veel schrijfwerk moet verwerken, veel aantekeningen maakt, of lekker artistiek bezig wilt zijn en dat het liefst met een echte pen op papier wilt doen dan zit je hier goed. Wat hij belooft te doen doet hij simpelweg goed.

Heb jij ook een Royole RoWrite?