MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC

Specificaties 6GB GDDR6 • 3x DP, HDMI - Bekijk alle specificaties

MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC Review

radje996 4 maart 2019, laatste update op 6 maart 2019, 3.101 views Product gekocht

MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC

Als upgrade van mijn GTX 1060 lang getwijfeld, ik game op 1080p en bij wat testen vond ik het verschil tussen de 2070 en 2060 niet zo groot, gekozen voor de goedkoopste RTX, erg tevreden. Let op de NVIDIA gamecode, Coolblue levert deze niet mee :(.

Pluspunten

• Performance
  • Niet zo groot, dus past goed in kast
  • Stil

Minpunten

• Geen Leds(maar ik heb een dichte kast)
  • Voelt wat fragiel/plastic aan met inbouwen
  • Geen gamecode bij Coolblue

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Na wat zoeken toch voor een RTX 2060 gekozen. Een beetje een gok, ik wilde toch wel gebruik maken van de RTX mogelijkheid(aangezien de nieuwe AMD kaart niet leverbaar zijn) in BF5. Ik wilde initieel voor de nieuwe AMD kaart gaan, ik zag in november wat prijzen voorbij komen van 350$, dit is ook wat ik een beetje normaal vind als prijs 1x in de 2 jaar voor een videokaart upgrade. Helaas, geen levertijden bekend en al helemaal geen definitieve prijzen. Dan dus maar binnen de NVIDIA familie blijven (ik gebruikte een GTX1060). Tijdje wat testen bekeken van de 2070 en 2060. Ik game op 1080p, dus de 2080 is serieus overkill. Ik vond de 2070 wat tegenvallen, iets van 10-15 frames erbij voor echt wel wat meer geld(BF5 RTX on). Uiteindelijk een search gedaan van de goedkoopste snel leverbare kaart op dit moment, uitgekomen bij deze RTX Ventus.
Resultaat, een enorme performanceboost tov mijn GTX 1060 en zelfs BF5 met RTX on haal ik framerates tussen de 55-70.
Bijzonder is wel dat dit alleen haalbaar is met alles ultra maar dan de textual quality op high, of ik dan RTX op medium, high of ultra zet, maakt vwb framerates niks uit. Ik denk dat de 6Gb op deze kaart de beperkende factor is.
Conclusie is wat mij betreft, game je op 1080p, wil je RTX gebruiken en/of serieuze framerates halen (BF5 zonder RTX haal ik met ultra instellingen 100-120fps, project cars ook met ultra 90-120fps), dan is de 2060 echt een aanrader en de 375 euro die ik voor deze kaart heb betaald is acceptabel voor een serieuze upgrade en redelijk in lijn met mijn vorige kaart upgrade(mijn 1060 heb ik 2 jaar geleden gekocht voor 329 euro.
Een andere punt waar ik zojuist achterkwam, let goed op de gamecodes(actie wereldwijd NVIDIA), mijn kaart komt bij Coolblue vandaan, helaas geen gamecode en kastje en muur situatie en geen gamecode(en spijt dat ik hem daar heb besteld).

Heb jij ook een MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC?

Ik sluit mij erbij aan. Overgestapt van RX480 8Gb van XFX, naar RTX2060 van Gigabyte. Wat een verschil.
Let wel, met de RX480 van XFX speelde ik PUBG op 4k op Ultra settings rond de 40FPS. Das nie slecht toch?
Nu speel ik alles op ultra op 1080p met zoveel soepelheid. Machtig videokaartje.
Ik zit ook al een tijdje naar deze kaart te kijken als vervanger van een GTX-980. van 4 jaar oud.
Spelletjes speel ik niet, 4-K Video renderen des te meer.
Zou dit een goede kaart voor mijn doel zijn?
Bij video renderen is een goede CPU belangrijker dan een videokaart, de 2060 is wel sneller dan de 980. Zelf zou ik verder kijken naar een 2070, maar dat ligt aan het budget.
Het is de Gigabyte GeForce RTX 2070, 8GB, Aorus geworden.
Renderen gaat als een speer en hij is heerlijk stil.

Bedankt voor het meedenken.
Fragiel zou ik hem nu niet noemen. Liever een plastic backplate dan geen backplate! 😉 ik blijf zeer tevreden van deze kaart, zuinig - stil - leuke prijs...

Ik kom van een 7970ghz dus ja, dit ding overtreft alles! Forza 4 1440p alles op ultra en 75fps stabiel.
Wat voor processor en welke RAM type heb jij om die fps's te halen?
I7 8700 en 32G Ram(2x16Gb DDR4 van Corsair)
En geen last van coil whine? Lees alleen maar horror verhalen daarover helaas...
Nee, geen last van gelukkig, ik heb hier ook veel over gelezen, nadat ik mijn kaart heb gekocht, maar die van mij is gewoon erg stil.